logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

ATRIUM Centrum Ploterowe na targach Poligrafia 2003

  PR 23.04.2003, przeczytano 1458 razy

Targi Poligrafia 2003 już za nami, więc można pokusić się o ich krótkie podsumowanie. Firma Atrium z Opola, jak co roku, prezentowała urządzenia i materiały do druku wielkoformatowych grafik wewnętrznych i zewnętrznych.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/atrium-centrum-ploterowe-na-targach-poligrafia-2003,1594,artykul.html

Wyjątkowe miejsce na stoisku Atrium zajmował ploter solwentowy Mutoh Toucan. Prezentowany był model o szerokości 64", rozdzielczości 360 x 720 dpi, druku 4-kolorowym i prędkości druku do 37,1 m2 / godz. Jest to drukarka do produkcji grafik do zastosowań zewnętrznych odpornych na warunki atmosferyczne. Oczywiście należy nadmienić, że Mutoh Toucan jest również dostępny w szerokości 87", drukujący sześcioma kolorami z m,aksymalną prędkością 80,1 m2/godz.. Toucan wywołał na targach wiele dyskusji ze względu na publikowane w prasie porównanie do innego plotera solwentowego proponowanego na rynku polskim - porównanie wykazywało przewagę Toucana nad konkurentem.

Ciekawą propozycją dla rynku była również prezentacja systemu cyfrowego druku flag. Przy odpowiednim przygotowaniu ploterów serii Mutoh Falcon możliwe staje się drukowanie flag na zwykłych materiałach poliestrowych dostępnych w każdym sklepie z tkaninami. Jest to duża redukcja kosztów ponieważ dotychczasowe propozycje druku cyfrowego flag oparte były na zastosowaniu materiałów z papierem podkładowym, które, niestety, są drogimi mediami. System wykazuje przewagę nad, tradycyjnym w tym zastosowaniu, sitodrukiem ze względu na obniżenie kosztów, możliwość realizacji jednostkowych zamówień, zwiększenie jakości druku oraz możliwość zastosowania pełnej gamy kolorystycznej. Kolejnymi ciekawostkami na stoisku Atrium były: ploter solwentowy Tiara Opal oraz laminarka wielkoformatowa Olepofix. Ploter Tiara Opal to drukarka solwentowa o szerokości 46" lub 63" drukująca w rozdzielczości maksymalnej 1440 x 720 dpi z prędkością do 6,6 m2/godz. Tiara Opal jest doskonałą alternatywą dla dużych maszyn solwentowych ze względu na cenę zakupu (46" 15.490 euro netto), zastosowanie solwentów laktatowych (nie wydzielających niemiłych i szkodliwych zapachów) oraz wykorzystanie w druku pięciu kolorów Pentachrome z dodatkowym czarnym (CMYRedBlue + black). Laminarka Olepofix znalazła się w ofercie Atrium ze względu na wyjątkowo konkurencyjną cenę (2.500 euro netto) przy dobrych parametrach pracy: szerokość 1300 mm, prędkość laminacji 2,5 m/min. i maksymalnej grubości materiałów laminowanych wynoszącej 30 mm.

Niewątpliwym hitem na targach były atramenty i media oferowane przez Atrium. Przy zastosowaniu proponowanych przez firmę rozwiązań z wykorzystaniem atramentów Lyson, koszty druku solwentowego np. na ploterze Toucan spadają do ok. 1 euro za wydrukowanie 1 m2 pełnokolorowej grafiki (plus koszty mediów). Jest to wartość nie do osiągnięcia przez wiele maszyn dostępnych na rynku. Prezentowano również atramenty i media do wszystkich ploterów, zarówno oryginalne jak i od producentów niezależnych, np. Inktec.

Na stoisku Atrium nie mogło również zabraknąć plotera 8-kolorowego do druku atramentami wodnymi lub pigmentowymi. Oczywiście mowa o ploterze Mutoh Falcon II RJ-8000 wprowadzającego nowy standard uniwersalności. Falcon II drukuje z rozdzielczością do 2880 x 1440 dpi, z prędkością maksymalną ponad 47 m2/godz. i jest dostępny w trzech szerokościach: 50", 64" i 87". Jego uniwersalność polega na możliwości stosowania dowolnej kombinacji kaset z atramentami (220 ml): równoczesne czterech kaset z atramentem wodnym oraz czterech z pigmentem (CMYK + CMYK), a także po 2 zestawy CMYK pigmentów lub atramentów, 6 kolorów CMYKOrGr lub CMYKLcLm lub pełny zestaw 8 kolorów CMYKLcLmOrGr.

Na stoisku zobaczyć można było również sześciokolorowe plotery drukujące Mutoh Falcon i, legendarne już, plotery tnące Mutoh. Nowością w ofercie były również stojaki reklamowe do prezentacji plakatów o formacie A00 i podświetlane kasetony ze zmienną, automatycznie przewijaną, grafiką.

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Firma LG prezentuje w Londynie projekty artystyczne inspirowane technologią OLED
Firma LG Electronics rozpoczyna w Londynie serię inicjatyw artystycznych w ramach swojej kampanii „SELF-LIT”. W tym tygodniu zaprezentuje światu nowy gatunek – Sztukę LG OLED wykorzystującą technologię samoświecących pikseli.
Młodzi sportowcy w lifestyle’owej kampanii marki New Balance
Do grona ambasadorów New Balance dołączyli kolejni młodzi obiecujący lekkoatleci: średniodystansowiec Kacper Lewalski oraz sprinter Patryk Grzegorzewicz. Wraz z innym ambasadorem, Krzysztofem Różnickim, zostali twarzami jesiennej kampanii New Balance.
Oknoplast wdraża zupełnie nowy wymiar komunikacji
Pozycja lidera w branży okiennej to nie tylko zapewnianie produktów najwyższej jakości, bezpiecznych, zgodnych z aktualnymi trendami i o wysokim poziomie designu. Pionierzy rynku skupiają się przede wszystkim na preferencjach swoich odbiorców, dla których produkty okienne są często czymś więcej, niż koniecznym dopełnieniem fasady. Nowa kampania OKNOPLAST jest...
Launch najnowszej gry Vile Monarch
14 października do sprzedaży trafił najnowszy produkt wypuszczony na rynek globalny przez game developera Vile Monarch. W grze fabularnej Growing Up gracz kieruje życiem postaci od dzieciństwa po dorosłość. Wyspecjalizowana w gaming marketingu Next Level Agency odpowiadała za strategię i realizację komunikacji (Discord, Twitter, Facebook).
Jak mierzymy content marketing?
Stowarzyszenie Content Marketing Polska sprawdziło, jak marketerzy w Polsce analizują treści i na jakie wskaźniki zwracają uwagę. Oto, co uwzględniają oni przy ocenie działań contentmarketingowych.
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2021 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764