logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

Atrium na Fasttextile 2015: Posumowanie

  PR 04.12.2015, przeczytano 2152 razy
ilustracja

Podczas Międzynarodowych Targów Tkanin FastTextile w Łodzi, Atrium Centrum Ploterowe zaprezentowało różnego rodzaju technologie zdobienia materiałów i odzieży.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/atrium-na-fasttextile-2015%3A-posumowanie,26761,artykul.html

Targi FastTextile były okazją do zaprezentowania premierowej drukarki DTG do zadruku bezpośrednio na koszulkach – Mutoh ValueJet 405 GT.

Mutoh ValueJet 405 GT – japońska premierowa drukarka do koszulek

Premierowy Mutoh ValueJet 404 GT i 405 GT to najnowsze drukarki DTG japońskiego producenta. Przeznaczone są do bezpośredniego zadruku koszulek t-shirt, czapek, toreb, ubranek dziecięcych, chust i innych bawełnianych  jak i poliestrowych tkanin. W zależności od produktu stosuje się różnej wielkości wymienne stoły o wielkości do 404 x 584 mm.

Drukarka została wyposażona w wiele innowacyjnych rozwiązań, m.in. recylkulator koloru białego, dotykowy panel sterowania, łatwe w obsłudze oprogramowanie. Niewielkie gabaryty, przy zachowaniu dużej powierzchni zadruku, pozwolą umiejscowić urządzenie nawet na biurku.

Atramenty stosowane w Mutoh ValueJet 404 GT / 405 GT pozwalają po ich utrwaleniu na uzyskanie żywych i nasyconych barw. Aby tak się stało na ciemnych podłożach potrzebne jest zastosowanie białego podkładu. Druk kolorem białym charakteryzuje się wyjątkowo dobrym, 100% pokryciem, znacznie lepszym niż w innych, konkurencyjnych rozwiązaniach.

Mutoh ValueJet 405 GT może drukować na kolorowych tkaninach w palecie CMYK oraz kolorem białym stanowiącym nieprzezroczysty podkład.

Drukarki 404 i 405 GT można zakupić wraz z urządzeniem primerującym Artemis DTG Prim. Jest to maszyn, której zadaniem jest nanoszenie w automatyczny sposób podkładu (primera) pod biały atrament. Gruntowanie koszulki trwa tylko 4 sekundy.

Drugą prezentowaną drukarką do koszulek był Artemis DTG. Przeznaczony jest on tak samo jak japoński odpowiednik do druku bezpośrednio na odzieży i innych tekstyliach. Bawełnianych, poliestrowych lub jedwabnych takich jak koszulki, ręczniki, jeans, fartuchy, torby, gadżety, ubranka dziecięce, itd. Druk na tkaninach możliwy jest dzięki cyfrowej technologii DTG (Direct to Garment). Urządzenia DTG są podobne do biurkowych drukarek atramentowych.

W tej technice drukarskiej, zadrukowany obszar pozostaje miękki i zupełnie nie wyczuwalny gdyż tusz wnika w sploty tkaniny. Atrament jest trwały i po utrwaleniu temperaturą jest odporny na czynniki zewnętrzne takie jak woda (w tym pranie), mechaniczne jak zadrapania oraz wysoką temperaturę podczas prasowania. Atramenty DTG są w pełni ekologiczne i przyjazne środowisku.

Nowe atramenty stosowane w Artemis DTG pozwalają po utrwaleniu na uzyskanie żywych i nasyconych barw. Aby tak się stało na ciemnych podłożach potrzebne jest zastosowanie białego podkładu. Drukarka Artemis DTG może drukować w palecie CMYK oraz 4 x kolorem białym stanowiącym nieprzezroczysty podkład. Wydajność druku wynosi 5.5 min na egzemplarz produktu (przy fotorealistycznej rozdzielczości 720 x 720 dpi).

Cyfrowa technologia druku umożliwia drukowanie głównie małych i średnich nakładów. DTG uzupełnia więc metodę sitodrukową, która jest opłacalna z uwagi na koszty przygotowania dopiero w dużych nakładach. Wydajne rozwiązania mogę nawet zastąpić sitodruk w tej branży. DTG daje możliwość personalizowania wydruków, druku krótkich serii i prototypów. Otwiera to wiele możliwości dla posiadacza takiej drukarki np. zagospodarowanie rynkowych nisz.
 
Bardzo wysoka rozdzielczość 2880 x 1440 dpi umożliwia druk zarówno tekstów, sloganów jak i pełno-kolorowych fotografii i grafik. Daje te nieograniczone pole do popisu dla projektantów i designerów. Daje też możliwość realizacji zleceń web-to-print.

Zaletami drukarki Artemis DTG są niewątpliwie uznane i stabilne głowice EPSON. Drugim atutem jest duży obszar roboczy – 420 x 1050 mm. Wysokość stołu jest automatycznie regulowana do wysokości 150 mm. Drukarka zbudowana jest na stabilnej konstrukcji. Kolejnym zaletą plotera Artemis DTG jest bardzo korzystna cena urządzenia.

Sublimacja

Druk pośredni, cyfrowy czyli termo-sublimacyjny został prezentowany na urządzeniu Mutoh ValueJet 1638 WX. Jest to 64-calowy, nowy ploter japońskiego producenta przeznaczony jest do zadruku papierów sublimacyjnych jak i zadruku bezpośredniego na materiałach poliestrowych. Dzięki innowacyjnym technologiom dedykowany jest do produkcji średnio i wysokonakładowej w prędkości od 11 do 65 m2/h.

Mutoh ValueJet 1638 WX wyposażony jest w 2 najnowsze, piezoelektryczne głowice drukujące w technologii zmiennej wielkości kropli (Variable Dot). Generują one krople atramentu w zakresie od 3.3 do 45.3 pl. Każda z głowic posiada 1440 dysz podzielonych na 4-kolorowe sekcje (2 rzędy na kolor). Głowice względem siebie są ułożone na skos, przez co w czasie jednego przejścia karetki można zadrukować prawie 5-centymetrowy pas podłoża. Efektem tego jest znacznie wyższa wydajność i precyzja druku w odróżnieniu od innych ploterów obecnych na rynku.

Drugą technologią zastosowaną w VJ-1638WX jest Mutoh DropMaster. Jest to nowa technologia druku, która ma na celu automatyczną kompensację grubości medium. W momencie gdy drukujemy na cienkim papierze sublimacyjnym, odległość od materiału do głowicy jest inna niż w przypadku druku na grubym poliestrze. Efektem tego może być rozrzut kropli tuszu a co za tym idzie nieprecyzyjny druk. Technologia DropMaster eliminuje ten problem i potrzebę ręcznej kalibracji. W sposób automatyczny dostosowuje sposób wystrzeliwania poszczególnych kropli atramentu aby trafiały w cel zarówno podczas druku jedno- i dwu-kierunkowego niezależnie od materiału, rozdzielczości i prędkości! Dodatkowo ploter umożliwia ręczne ustawienie wysokości głowicy od powierzchni materiału. Można ją ustawić w odległości 1.5, 2.5 i 4 mm.

Trzecia z zastosowanych technologii to Intelligent Interweaving, która odpowiada za brak paskowania. Dzięki rozmytym rastrom przypominającym mgłę lub falę granice pomiędzy poszczególnymi etapami nanoszenia atramentu się zacierają, czego efektem jest brak paskowania oraz ogólny wzrost wydajności.

Maksymalna prędkość plotera Mutoh ValueJet 1638 WX to aż 65 m2/h (w rozdzielczości 360 x 360 dpi i 1 pasie). Typowa prędkość produkcyjna (360 x 720 dpi) to aż 42 m2/h. W trybie produkcyjnym (720 x 720 dpi, 4 pasy) ploter drukuje nadal bardzo szybko, bo aż 25 m2/h. Bardzo dokładny druk w rozdzielczość 1080 x 1080 dpi i w 9 pasach cechuje się wydajnością na poziomie 11 m2/h. Dzięki takiej wydajności ploter może zastąpić kilka urządzeń konkurencyjnych.

Ploter korzysta z atramentów sublimacyjnych, takich jak Mutoh DS2. Są to bezzapachowe tusze (100% VOC FREE), nie emitujące zapachów zarówno w czasie druku jak i procesu transferu. Można je stosować do zadruku bezpośredniego na poliestrze jak i pośredniego na papierze transferowym. Atramenty te gwarantują szeroki gamut kolorystyczny i nasycone barwy po przeniesieniu na docelowe podłoże. Ich zalety to także odporność po utrwaleniu na pranie i czynniki zewnętrzne, nawet na niskobudżetowych podłożach poliestrowych. Atramenty nie zapychają dysz i przeznaczone są dr druku w nawet wysokich prędkościach. Zużycie tuszu kształtuje się na poziomie 8,5 ml/m2. Mutoh DS-2 oferowane są w zbiornikach o pojemności 1000 ml.

Nowy ploter Mutoh ValueJet 1638 WX daje szerokie możliwości w wielu branżach. Reklamowej, wystawienniczej, dekoratorskiej, odzieżowej czy gadżetowej. Pozwoli zagospodarować wiele nisz jak i rozwinąć moce produkcyjne istniejących parków maszynowych. Ploter idealnie wpisuje się w zmiany zachodzące w druku wielkoformatowym, gdzie coraz więcej aplikacji wykonuje się na tkaninach.

Jak kalander – to tylko Klieverik

Klieverik od 50 lat produkuje urządzenia dla branży tekstylnej. Seria Kaladrów GTC to urządzenia o szerokości od 1.65 do 3.20 m. Klieverik w swojej ofercie posiada także kalandry serii TC, GFC, GTC SP dedykowane dla przemysłu odzieżowego, tekstylnego, itd.

Klieverik serii GTC
to wysokiej jakości, łatwe w obsłudze profesjonalne systemy kalandrowe. Standardowo wyposażone w system nawijająco-odwijający i napinacz. Służą do transferu zadrukowanej grafiki metodą termosublimacji lub do termicznego utrwalania podczas druku bezpośredniego na tkaninach. Modele o szerokości od 1650 mm do 3200 mm oferują maksymalną prędkość roboczą od 2 do 5 m/min.

Źródło: Atrium

www.atrium.com.pl

Dodatkowe informacje:

Polskim dystrybutorem urządzeń Mutoh, Klieverik i Artemis jest Atrium Centrum Ploterowe.

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Salonowa jakość w kampanii TRESemmé
Marka TRESemmé wprowadza na rynek nowe produkty i odświeżone wersje swoich profesjonalnych kosmetyków.
Wiosenna kampania Jantar: Taka jak ja! #Regeneracja
Jedyne w swoim rodzaju kosmetyki do włosów marki Jantar, opracowane na bazie cennej esencji bursztynowej, od lat podbijają serca Polek, gromadząc rzesze stałych Klientek. Na przełomie marca i kwietnia wystartowała kampania wizerunkowa pod hasłem „Taka jak ja! #Regeneracja” - promująca kultową, regeneracyjną serię do włosów zniszczonych w nowej odsłonie – szampon do...
Nowe władze Polskiego Stowarzyszenia Marketingu SMB
W dniu 19 kwietnia br. odbyło się Walne Zgromadzenie Członków Polskiego Stowarzyszenia Marketingu SMB, które zgromadziło kluczowych przedstawicieli branży marketingu. Podczas tego ważnego wydarzenia ogłoszono skład nowego Zarządu oraz Komisji Rewizyjnej, stanowiących fundamenty dalszego rozwoju stowarzyszenia.
Rogalik na drogę w kampanii 7Days
W maju marka 7Days startuje z największą aktywacją w tym roku w ramach kampanii „7Days. Złap na drogę!”, której celem jest promocja produktu – rogalika 7Days. Smaczny, zawsze świeży dzięki szczelnemu opakowaniu, doskonały na każdą okazję. W ramach działań przewidziana została również aktywacja lokalna – w maju na ulicach Lublina pojawi się...
Firma Hochland, która w tym roku świętuje jubileusz 30-lecia na polskim rynku, rozstrzygnęła przetarg na obsługę strategiczno-kreatywną marki Hochland. Marka, która na początku tego roku odświeżyła swoją identyfikację wizualną, do współpracy wybrała agencję reklamową Ogilvy.
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2024 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764