logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

Atrium Textileday – seminarium o cyfrowym druku tkanin

  PR 31.05.2016, przeczytano 1111 razy
ilustracjastrzałka

19 maja w opolskim Atrium Centrum Ploterowe miały miejsce pokazy i seminarium dotyczące technologii zadruku tkanin w technologii pośredniej i bezpośredniej. Na pierwsze tematyczne, tekstylne seminarium przybyło kilkadziesiąt osób z różnych stron kraju. Goście byli zainteresowani takimi technikami druku wielkoformatowego jak: DTG (druk bezpośredni na odzieży), sublimacja (druk pośredni na tekstyliach) oraz druk bezpośredni na tkaninach. Nie zabrakło też informacji o materiałach i atramentach.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/atrium-textileday-%E2%80%93-seminarium-o-cyfrowym-druku-tkanin,28737,artykul.html

Cyfrowy druk na tekstyliach to najmocniej rozwijająca się gałąź sektora LFP. Powodem tego są szerokie możliwości prezentacji jakie dają tkaniny. Dochodzi do tego atrakcyjność wizualna takich wydruków, ekologiczny charakter, łatwość montażu i transportu.

DTG – zarabiaj na druku koszulek

Kurorty wakacyjne, eventy, festiwale, zloty, imprezy firmowe a także personalizowane wydruki zlecane przez Internet to znakomite sposoby na wykorzystanie możliwości druku bezpośrednie na koszulkach, torbach, obuwiu, czapkach, itd. Niskie nasycenie urządzeniami DTG pozwala łatwo wejść w ten wysoko marżowy biznes.

Przykładem urządzenia do druku w tej technologii jest najnowsza drukarka DTG japońskiego producenta – firmy Mutoh.

Drukarka Mutoh ValueJet 405 GT przeznaczona jest do bezpośredniego zadruku koszulek t-shirt, czapek, toreb, ubranek dziecięcych, chust i innych bawełnianych  jak i poliestrowych tkanin. W zależności od produktu stosuje się różnej wielkości wymienne stoły o wielkości do 404 x 584 mm. Wydajność drukarki sięga nawet 250 koszulek dziennie.

Atramenty wykorzystywane przez Mutoh ValueJet 405 GT posiadają certyfikat Oeko-Tex 100 najwyższej klasy pierwszej. Oznacza to, że zadrukowana odzież jest bezpieczna dla dzieci poniżej 3 roku życia. Można więc zadrukować poduszki, śpioszki, ubranka, itd. Atramenty po ich utrwaleniu pozwalają na uzyskanie żywych i nasyconych barw. Aby tak się stało na ciemnych podłożach potrzebne jest zastosowanie białego podkładu. Druk kolorem białym charakteryzuje się wyjątkowo dobrym 100% pokryciem.

Drukarka została wyposażona w wiele innowacyjnych rozwiązań, m.in. recylkulator koloru białego, dotykowy panel sterowania, łatwe w obsłudze oprogramowanie. Niewielkie gabaryty, przy zachowaniu dużej powierzchni zadruku, pozwolą umiejscowić urządzenie nawet na biurku.

Mutoh ValueJet 405 GT może drukować na kolorowych tkaninach w palecie CMYK oraz kolorem białym stanowiącym nieprzezroczysty podkład.

Sublimacja – pośrednia technologia cyfrowego druku

Cyfrowy druk pośredni (termo-sublimacyjny) podczas Atrium TextileDay prezentowany był na urządzeniu Mutoh ValueJet 1638 WX oraz Mutoh RJ-900 XG.

Mutoh ValueJet 1638 WX to ploter przeznaczony do zadruku papierów sublimacyjnych jak i zadruku bezpośredniego na materiałach poliestrowych. Dzięki innowacyjnym technologiom firmy Mutoh dedykowany jest do produkcji średnio i wysokonakładowej.

Mutoh ValueJet 1638 WX wyposażony jest w 2 najnowsze, piezoelektryczne głowice drukujące w technologii zmiennej wielkości kropli (Variable Dot). Generują one krople atramentu w zakresie od 3.3 do 45.3 pl. Każda z głowic posiada 1440 dysz podzielonych na 4-kolorowe sekcje (2 rzędy na kolor). Głowice względem siebie są ułożone na skos, przez co w czasie jednego przejścia karetki można zadrukować prawie 5-centymetrowy pas podłoża!

Drugą technologią zastosowaną w VJ-1638WX jest Mutoh DropMaster. Jest to nowa technologia druku, która ma na celu automatyczną kompensację grubości medium. W momencie gdy drukujemy na cienkim papierze sublimacyjnym, odległość od materiału do głowicy jest inna niż w przypadku druku na grubym poliestrze. Efektem tego może być rozrzut kropli tuszu a co za tym idzie nieprecyzyjny druk. Technologia DropMaster eliminuje ten problem i potrzebę ręcznej kalibracji. W sposób automatyczny dostosowuje sposób wystrzeliwania poszczególnych kropli atramentu aby trafiały w cel zarówno podczas druku jedno- i dwu-kierunkowego niezależnie od materiału, rozdzielczości i prędkości! Dodatkowo ploter umożliwia ręczne ustawienie wysokości głowicy od powierzchni materiału. Można ją ustawić w odległości 1.5, 2.5 i 4 mm.

Trzecia z zastosowanych technologii to Intelligent Interweaving, która odpowiada za brak paskowania. Dzięki rozmytym rastrom przypominającym mgłę lub falę granice pomiędzy poszczególnymi etapami nanoszenia atramentu się zacierają, czego efektem jest brak paskowania oraz ogólny wzrost wydajności.

Maksymalna prędkość plotera Mutoh ValueJet 1638 WX to aż 65 m2/h (w rozdzielczości 360 x 360 dpi i 1 pasie). Typowa prędkość produkcyjna (360 x 720 dpi) to aż 42 m2/h. W trybie produkcyjnym (720 x 720 dpi, 4 pasy) ploter drukuje nadal bardzo szybko, bo aż 25 m2/h. Bardzo dokładny druk w rozdzielczość 1080 x 1080 dpi i w 9 pasach cechuje się wydajnością na poziomie 11 m2/h. Dzięki takiej wydajności ploter może zastąpić kilka urządzeń konkurencyjnych.

Ploter korzysta z atramentów sublimacyjnych, takich jak Mutoh DS2. Są to bezzapachowe tusze (100% VOC FREE), nie emitujące zapachów zarówno w czasie druku jak i procesu transferu. Można je stosować do zadruku bezpośredniego na poliestrze jak i pośredniego na papierze transferowym. Atramenty te gwarantują szeroki gamut kolorystyczny i nasycone barwy po przeniesieniu na docelowe podłoże. Ich zalety to także odporność po utrwaleniu na pranie i czynniki zewnętrzne, nawet na niskobudżetowych podłożach poliestrowych. Atramenty nie zapychają dysz i przeznaczone są dr druku w nawet wysokich prędkościach. Zużycie tuszu kształtuje się na poziomie 8,5 ml/m2. Mutoh DS-2 oferowane są w zbiornikach o pojemności 1000 ml.

Mutoh ValueJet 1638 WX daje szerokie możliwości w wielu branżach. Reklamowej, wystawienniczej, dekoratorskiej, odzieżowej czy gadżetowej. Pozwoli zagospodarować wiele nisz jak i rozwinąć moce produkcyjne istniejących parków maszynowych. Ploter idealnie wpisuje się w zmiany zachodzące w druku wielkoformatowym, gdzie coraz więcej aplikacji wykonuje się na tkaninach.

Przeniesienie i utrwalenie wydruku na tkaninie

Aby przenieść wydruk zadrukowany na papierze termostransferowym (np. na ploterze Mutoh ValueJet 1638 WX lub RJ-900 XG) potrzebny jest kalander. Przy małych formatkach rolę tę może spełnić prasa termosublimacyjna.

Podczas Atrium TextileDay, można było zobaczyć jak ten proces przebiega na produkcyjnym kalandrze Klieverik serii GTC. Urządzenia tej linii to wysokiej jakości, łatwe w obsłudze profesjonalne systemy kalandrowe. Standardowo wyposażone w system nawijająco-odwijający i napinacz. Służą do transferu zadrukowanej grafiki metodą termosublimacji lub do termicznego utrwalania podczas druku bezpośredniego na tkaninach. Modele o szerokości od 1650 mm do 3200 mm oferują maksymalną prędkość roboczą od 2 do 5 m/min.

Źródło: Atrium Centrum Ploterowe

www.atrium.com.pl

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Nowy Europejski Bauhaus 2024. Relacja z Festiwalu.
Przewodnicząca Komisji Europejskiej Ursula von der Leyen, w swoim przemówieniu inaugurującym Festiwal Nowy Europejski Bauhaus podkreśliła, że jest przekonana, iż inicjatywa ta będzie odgrywać w przyszłości coraz większą rolę w kształtowaniu zrównoważonych sektorów gospodarki w Europie. W programie tegorocznego Festiwalu, poza naturalnie łączoną z projektem branżą...
Prime Choice - Jakub Józef Orliński w kampanii PRM.com
PRM to nowa marka na mapie Europy, która powstała z myślą o społeczności modowej awangardy wrażliwej na piękno, estetykę i jakość. W jej ofercie znajdziemy marki z najwyżej półki, łącząc high-end ze stylem miejskim. Marka miksuje modę z kulturą, co idealnie prezentuje w pierwszej odsłonie kampanii ,,PRIME CHOICE”, której twarzą został światowej...
„Dizajn na fali” w Muzeum Sztuki i Techniki Japońskiej Manggha
Trwa cykl rozmów o polskim dizajnie ,,Dizajn na fali” w Muzeum Sztuki i Techniki Japońskiej Manggha w Krakowie. W gronie uznanych gości odbywają się dyskusje nie tylko o jakości kształcenia przyszłych projektantów, ale również o sposobach pogłębiania świadomości producentów, przedstawicieli władz i konsumentów dobrego wzornictwa....
Lidl z kampanią UEFA Euro 2024: Lidl Kids Team
Jako Oficjalny Partner UEFA EURO 2024, Lidl Polska rozpoczyna program Lidl Kids Team, w ramach którego dzieci mają szansę wyjść na murawę razem z polskimi zawodnikami przed meczami UEFA EURO 2024! Sieć ogłasza konkurs, w ramach którego rodzice lub opiekunowie mogą wygrać miejsce w Lidl Kids Team dla swojego dziecka w wieku od 6 do 10 lat – niezależnie od płci,...
Zostań Aquaphorianinem – kampania reklamowa Aquaphor
Międzynarodowy koncern AQUAPHOR, producent filtrów do wody z zakładami produkcyjnymi w Estonii (UE) , coraz silniej działa na polskim rynku, kreując potrzeby filtracji wody, a także promując zmiany na lepsze. Ściśle łączy się to z misją firmy, którą jest zapewnienie czystej wody wszystkim mieszkańcom naszej planety poprzez zmianę wody na...
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2024 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764