Mindshare, agencja mediowa współtworząca GroupM włącza w swój park narzędziowy nową odsłonę globalnej platformy danych Audience Origin, opracowanej w celu głębszego, wielopłaszczyznowego zrozumienia konsumentów, ich wyborów i motywacji. Dane aktualizowane są co kwartał na próbie 1 mln respondentów z 74 krajów i stanowią istotne wsparcie w planowaniu komunikacji marketingowej klientów Mindshare.
Platforma Audience Origin została stworzona w GroupM w 2021 roku jako odpowiedź na coraz szybciej dokonujące się zmiany w świecie, wpływające na postawy i zachowania konsumentów, ale także wymuszające modyfikacje w strategiach marketerów. Trzon Audience Origin stanowi badanie panelowe, co kwartał zasilające platformę świeżymi danymi, stanowiącymi bezcenne źródło insightów i inspiracji przy planowaniu lokalnych, ale przede wszystkim regionalnych strategii komunikacji marketingowej.
- Klienci coraz częściej oczekują od agencji synergii w ramach współpracy międzynarodowej, często wybierając Polskę, jako miejsce dla usług hubów globalnych, dlatego też rozwój narzędzi wspierających te usługi to dla nas jedna z kluczowych kwestii – mówi Agnieszka Parfienowicz, Partner, Digital, Mindshare Polska.
W 2022 roku udostępniona została nowa odsłona platformy, dostarczając unikalne dane z całego świata, które pozwalają nie tylko na monitoring zachowań konsumenckich, ale także na analizy z jeszcze większą koncentracją na człowieku, jako jednostce społecznej.
- Tegoroczna odsłona Audience Origin doskonale wpisuje się w nowe pozycjonowanie i strategię Mindshare – Precisely Human, która w centrum swoich działań stawia człowieka, postrzeganego przede wszystkim, jako jednostkę funkcjonującą w coraz częściej zaskakującym nas świecie. Zrozumienie m.in. potrzeb i motywacji, kierujących ludźmi w różnych sytuacjach, pozwala na bardziej świadome i perspektywiczne wsparcie w planowaniu strategii marketingowych klientów Mindshare – dodaje Karolina Chołuj, Director Business Planning, Mindshare Polska.
Jednak Audience Origin to nie tylko źródło informacji. To także baza danych dająca dodatkowe możliwości wdrażania innowacyjnych rozwiązań w obszarze komunikacji marketingowej, co jest możliwe dzięki własnościowemu charakterowi platformy. Dzięki temu dane Audience Origin można segmentować i łączyć z innymi źródłami, np. dostarczonymi przez klienta typu first- czy third-party, co stwarza nowe możliwości dotarcia do bardzo precyzyjnie określonych grup odbiorców treści marketingowych. Z kolei dzięki stałemu dostępowi do panelistów, aspekty szczególnie interesujące reklamodawców mogą być pogłębiane w projektach badawczych typu deep dive, w których możliwe jest realizowanie wywiadów powracających, wśród osób o specyficznych cechach lub wpisujących się w określony profil.
Źródło: Mindshare Polska Sp z o.o.