logo
WIEDZA
Polska reklama i poligrafiaWIEDZA

PROGNOZA: Autentyczność to przyszłość social mediów

  PR 13.12.2024, przeczytano 1466 razy
ilustracja

Autentyczność. To słowo od lat krąży w świecie social mediów, ale dopiero w 2024 roku mogliśmy dostrzec jego prawdziwą moc. Mimo to jestem przekonana, że jego potencjał nadal nie został w pełni odkryty. W tym kontekście nie sposób nie wspomnieć o jednym z największych sukcesów w social mediach, czyli viral tego roku – reklama Hotelu Elements “Tu…”. Nie chodzi tylko o liczby: wyświetlenia, reakcje czy komentarze. Kluczowy był efekt – “zarażenie” trendem całego kraju.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/autentycznosc-to-przyszlosc-social-mediow,406870,artykul.html

Dlaczego to działa? Jako stali bywalcy internetu coraz częściej czujemy zmęczenie perfekcyjnymi, wyidealizowanymi treściami, które, niestety, wciąż dominują w strategiach wielu marek. Hotel Elements miał odwagę złamać te schematy, udowadniając, że autentyczność to nie tylko słowo kluczowe, ale prawdziwa potrzeba współczesnego odbiorcy.

Drugim ciekawym przykładem sukcesu autentyczności w 2024 roku jest konto @majkel_bo na TikToku, prowadzone przez dwójkę pracowników Biedronki, którzy nagrywają humorystyczne filmy w pracy. Pod ich materiałami pojawiają się tysiące komentarzy, takie jak: “No, takie reklamy to mogę oglądać” czy “Kiedy pracownicy Biedronki robią lepszy marketing niż biuro”. To właśnie te filmy ociepliły wizerunek marki, która w 2024 roku miała swoje trudne momenty, w tym medialny konflikt z Jakubem Bielem. Jego “szczere reklamy” wywołały spore zamieszanie, a nieprzemyślana odpowiedź Biedronki – oficjalne wezwanie do usunięcia treści – dolała oliwy do ognia.

Co jednak wyróżnia treści @majkel_bo i dlaczego zdobyły aż 243 tysiące obserwujących oraz ponad 6 milionów polubień? Odpowiedź jest prosta – autentyczność. Ludzie chcą widzieć prawdziwych bohaterów codzienności, a nie wyuczone role. Chcemy zajrzeć za kulisy, zobaczyć naturalność i prawdziwe emocje. To jest esencja współczesnego marketingu i największe wyzwanie dla marek w 2025 roku.

Autentyczność to przyszłość. Kto to zrozumie i wprowadzi w życie, zyska lojalność odbiorców na lata.

Lidia Święcka
Senior Social Media Specialist w agencji Social Lama

Źródło: Social Lama

Dodatkowe informacje:

Lidia Święcka - specjalistka ds. social mediów w warszawskiej agencji Social Lama. Absolwentka Uniwersytetu Warmińsko-Mazurskiego na kierunku Analiza i Kreowanie Trendów. Z marketingiem związana od 2021 roku, specjalizując się w tworzeniu kreatywnych koncepcji wideo. Zajmuje się kompleksową obsługą komunikacji marki w mediach społecznościowych, w tym tworzeniem strategii, treści contentowych i kampanii reklamowych. Realizowała projekty z obszarów branży medycznej, ale także HR i usługowej.

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Branża badawcza 2024 r. zakończy na plusie. W 2025 r. kluczowe dwa sektory
Dwa ostatnie lata były stabilne w branży badawczej. Przychody rdr. rosły. Z ostatnich danych wynika, że od I do III kw. ub.r. co trzecie badanie było realizowane metodą CAWI. Podobne były wyniki audytów miejsc sprzedaży i mystery shopping. Natomiast coraz trudniej było wykonywać badania CATI. W tym roku, z powodu niepewności gospodarczej, wiele firm może zmniejszyć swoje...
AI i automatyzacja w digitalu. Przyszłość cyfrowa według IAB Polska
Sztuczna inteligencja jest dziś jednym z najszybciej rozwijających się sektorów świata digital, przyciągającym ogromne inwestycje. W minionym roku globalne wydatki na AI miały osiągnąć wartość 900 miliardów dolarów[1]. Z całym prawdopodobieństwem kolejne lata przyniosą dalsze wzrosty – do 2027 roku rynek AI ma osiągnąć wartość 990 miliardów dolarów[2]....
Druk biurowy - trendy 2025 wg Sharp
Branża druku biurowego jest obszarem nieustannie zachodzących zmian. Drukowanie to już nie tylko tonery i papier, ale coraz częściej związana z nim infrastruktura - ta w siedzibie firmy, ale również ta w chmurze. Jason Cort, European Director Product Management and Marketing, omawia kluczowe prognozy i trendy, które zdefiniują przyszłość druku w 2025 r....
2025 - kolejne wyzwania przed e-commerce
Nowe technologie i zmieniające się oczekiwania konsumentów nieustannie stawiają przed e-sprzedawcami konieczność szybkiego dostosowywania strategii sprzedażowych i marketingowych. Według ekspertów Klarny w 2025 roku kluczowe będzie dalsze inwestowanie w rozwiązania oparte na sztucznej inteligencji, oferowanie zaawansowanej personalizacji oraz tworzenie pozytywnych doświadczeń...
Ondre.pl triumfuje w europejskim konkursie Wrap & Remix 2024 [WYWIAD]
Firma Ondre.pl, właściciel marki It’s Wrap, zwyciężyła w konkursie Wrap & Remix by Antalis Challenge 2024, pokonując 1103 uczestników z Europy. Sukces potwierdził jej pozycję lidera w branży car wrappingu. Wręczenie nagród odbyło się 17 października w Przeźmierowie.
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2025 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764