logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

Autocenzura w „Sukcesie”: Jakubas wyjaśnia, dziennikarze odchodzą

   31.03.2006, przeczytano 1717 razy

Zbigniew Jakubas, prezes spółki wydającej miesięcznik Sukces, wyraził ubolewanie w związku z sytuacją jaka powstała wokół magazynu. Wczoraj z pracy zrezygnowali kolejni dziennikarze, w tym zastępcy redaktor naczelnej.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/autocenzura-w-sukcesie%3A-jakubas-wyjasnia%2C-dziennikarze-odchodza,3755,artykul.html

W przesłanym wczoraj do mediów oświadczeniu Jakubas zaznaczył, że zespół redakcyjny nie uczestniczył w usuwaniu felietonu z wydrukowanych egzemplarzy pisma.

Prezes Multico-Press poinformował również, że w majowym numerze miesięcznika opublikowane zostaną wszystkie dokumenty związane ze sprawą.


Pełna treść oświadczenia:

"Decyzja wydawcy magazynu Sukces była dla mnie w pewnym stopniu zrozumiała, ze względu na atmosferę, jaka obecnie panuje wokół mediów, dlatego przyjąłem ją do wiadomości. Nauczony doświadczeniem wielu ciągnących się latami procesów wytaczanych mediom, rozumiałem asekuracyjne działanie pionu wydawniczego magazynu. Zawsze byłem również zdania, że bezwzględnie musimy szanować prawdę i prawo prasowe. Jeżeli je naruszymy, musimy zareagować.

Jako czytelnik Sukcesu życzyłbym sobie, aby nie było błędów w żadnym materiale tego czasopisma, a także, żeby pismo z Kancelarii Prezydenta zostało opublikowane w całości w kolejnym numerze gazety. Jako czytelnik chciałbym również móc przeczytać następny felieton Manueli Gretkowskiej.

Jako właściciel Sukcesu nigdy nie ingerowałem w proces tworzenia tej gazety. Najlepiej wiedzą to moi pracownicy. Równocześnie jednak czuję się moralnie odpowiedzialny za dopuszczenie do zaistniałej sytuacji. Dlatego wyrażam ubolewanie zarówno wobec Kancelarii Prezydenta, twórczyni, a także wobec całego środowiska dziennikarskiego, które gwałtownie zareagowało na tą rzeczywiście kuriozalną w swojej formie ingerencję wydawcy. W ten sposób został również skrzywdzony nasz zespół dziennikarski, niesłusznie pomawiany o uczestniczenie w ingerencji wydawcy.

Zawsze miałem pełne zaufanie do zespołu redakcyjnego oraz Karoliny Korwin-Piotrowskiej. Jednak sadzę, że to, co się wydarzyło, dużo nas nauczyło. Jestem przekonany, że wszyscy: właściciel, wydawca i zespół, wyjdziemy z tego doświadczenia mądrzejsi. Jednocześnie wierzę, że możemy liczyć na czytelników, którzy pamiętają, że dotychczas Sukces wielokrotnie udowadniał swoją polityczną niezależność i odwagę w prezentowaniu różnych opcji politycznych. Wierzę również, że środowisko dziennikarskie znowu będzie nas darzyć dotychczasowym zaufaniem i wspólnie będziemy rozwijać czasopismo, wyciągając wnioski z popełnionych błędów i rozsądnie oceniając sytuację.

W najbliższym numerze Sukcesu zostanie opublikowana całość dokumentów, związanych z tą sprawą, tak aby wszyscy zainteresowani mogli sobie wyrobić własne zdanie."


Z pracy w magazynie zrezygnowała Karolina Korwin-Piotrowska, pełniąca obowiązki redaktora naczelnego. Na ręce dyrektor wydawniczej Marioli Wiercińskiej wypowiedzenia złożyli również Agnieszka Prokopowicz i Eryk Mełgwa, zastępcy redaktor naczelnej i Monika Stukonis, szefowa działu reportażu.

Wcześniej o zerwaniu współpracy z miesięcznikiem poinformowali Manuela Gretkowska, Justyna Pochanke, Tomasz Sekielski, Łukasz Grass, Małgorzata Szumowska, Katarzyna Nosowska i Dariusz Basiński.

Źródło: MediaRun.pl

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Gemius otrzymał nominację w tegorocznej edycji konkursu IAB Europe Research Awards w kategorii Audience Measurement. Szansę na statuetkę ma innowacyjne rozwiązanie, które dostarcza jednoźródłowe dane na temat konsumpcji mediów oraz kontaktu reklamowego w telewizji, radiu i internecie.
Onet, RMF FM i TVN24 – liderami opiniotwórczości
Onet.pl po raz kolejny na pierwszym miejscu w rankingu „Najbardziej opiniotwórcze media w Polsce” z ilością aż 5 381 wzmianek w kwietniu. Za nim stacja radiowa RMF FM, której wynik pozwolił na uplasowanie się o jedno miejsce wyżej niż w marcu. Pierwszą trójkę zamyka TVN24 z liczbą 4 003 cytowań – podaje Instytut Monitorowania Mediów (IMM).
TVP rozpoczęła przetarg na dom mediowy
Telewizja Polska rozpoczęła przetarg, w którym wyłoni podmiot odpowiedzialny m.in. za planowanie i zakup mediów na cele kampanii. Budżet, którego obsługę powierzy domowi mediowemu TVP wynosi 23 mln zł netto. Oferty należy składać za pośrednictwem Platformy Zakupowej, do dnia 17 czerwca br.
Sprzedaż e-wydań prasy o 40 proc. w górę, a e-booków o 41 proc.
W marcu spółka E-Kiosk, do której należą platformy eKiosk.pl, eGazety.pl i Nexto.pl z prasą cyfrową i e-bookami oraz agencja marketingowa eContentLAB.pl, osiągnęła 40 procentowy wzrost przychodów ze sprzedaży e-wydań w stosunku do lutego br. oraz 41 procentowy wzrost przychodów ze sprzedaży e-booków.
Ponad 2,45 mln nazw w domenie .pl
Na koniec marca 2020 roku w Rejestrze domeny .pl znajdowały się 2 451 074 nazwy aktywne w DNS (o 2,48% mniej niż w poprzednim kwartale). W pierwszym kwartale 2020 roku zarejestrowano 196 124 nazwy w domenie .pl (najwięcej w marcu), o ponad 7 tys. więcej niż w kwartale poprzednim. Średnia dzienna liczba rejestracji wyniosła 2 155 nazw, co oznacza, że rejestrowano prawie 90 domen na...
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2020 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764