logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

Autocenzura w „Sukcesie”: Jakubas wyjaśnia, dziennikarze odchodzą

   31.03.2006, przeczytano 1656 razy

Zbigniew Jakubas, prezes spółki wydającej miesięcznik Sukces, wyraził ubolewanie w związku z sytuacją jaka powstała wokół magazynu. Wczoraj z pracy zrezygnowali kolejni dziennikarze, w tym zastępcy redaktor naczelnej.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/autocenzura-w-sukcesie%3A-jakubas-wyjasnia%2C-dziennikarze-odchodza,3755,artykul.html

W przesłanym wczoraj do mediów oświadczeniu Jakubas zaznaczył, że zespół redakcyjny nie uczestniczył w usuwaniu felietonu z wydrukowanych egzemplarzy pisma.

Prezes Multico-Press poinformował również, że w majowym numerze miesięcznika opublikowane zostaną wszystkie dokumenty związane ze sprawą.


Pełna treść oświadczenia:

"Decyzja wydawcy magazynu Sukces była dla mnie w pewnym stopniu zrozumiała, ze względu na atmosferę, jaka obecnie panuje wokół mediów, dlatego przyjąłem ją do wiadomości. Nauczony doświadczeniem wielu ciągnących się latami procesów wytaczanych mediom, rozumiałem asekuracyjne działanie pionu wydawniczego magazynu. Zawsze byłem również zdania, że bezwzględnie musimy szanować prawdę i prawo prasowe. Jeżeli je naruszymy, musimy zareagować.

Jako czytelnik Sukcesu życzyłbym sobie, aby nie było błędów w żadnym materiale tego czasopisma, a także, żeby pismo z Kancelarii Prezydenta zostało opublikowane w całości w kolejnym numerze gazety. Jako czytelnik chciałbym również móc przeczytać następny felieton Manueli Gretkowskiej.

Jako właściciel Sukcesu nigdy nie ingerowałem w proces tworzenia tej gazety. Najlepiej wiedzą to moi pracownicy. Równocześnie jednak czuję się moralnie odpowiedzialny za dopuszczenie do zaistniałej sytuacji. Dlatego wyrażam ubolewanie zarówno wobec Kancelarii Prezydenta, twórczyni, a także wobec całego środowiska dziennikarskiego, które gwałtownie zareagowało na tą rzeczywiście kuriozalną w swojej formie ingerencję wydawcy. W ten sposób został również skrzywdzony nasz zespół dziennikarski, niesłusznie pomawiany o uczestniczenie w ingerencji wydawcy.

Zawsze miałem pełne zaufanie do zespołu redakcyjnego oraz Karoliny Korwin-Piotrowskiej. Jednak sadzę, że to, co się wydarzyło, dużo nas nauczyło. Jestem przekonany, że wszyscy: właściciel, wydawca i zespół, wyjdziemy z tego doświadczenia mądrzejsi. Jednocześnie wierzę, że możemy liczyć na czytelników, którzy pamiętają, że dotychczas Sukces wielokrotnie udowadniał swoją polityczną niezależność i odwagę w prezentowaniu różnych opcji politycznych. Wierzę również, że środowisko dziennikarskie znowu będzie nas darzyć dotychczasowym zaufaniem i wspólnie będziemy rozwijać czasopismo, wyciągając wnioski z popełnionych błędów i rozsądnie oceniając sytuację.

W najbliższym numerze Sukcesu zostanie opublikowana całość dokumentów, związanych z tą sprawą, tak aby wszyscy zainteresowani mogli sobie wyrobić własne zdanie."


Z pracy w magazynie zrezygnowała Karolina Korwin-Piotrowska, pełniąca obowiązki redaktora naczelnego. Na ręce dyrektor wydawniczej Marioli Wiercińskiej wypowiedzenia złożyli również Agnieszka Prokopowicz i Eryk Mełgwa, zastępcy redaktor naczelnej i Monika Stukonis, szefowa działu reportażu.

Wcześniej o zerwaniu współpracy z miesięcznikiem poinformowali Manuela Gretkowska, Justyna Pochanke, Tomasz Sekielski, Łukasz Grass, Małgorzata Szumowska, Katarzyna Nosowska i Dariusz Basiński.

Źródło: MediaRun.pl

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Więzienie za mema? W ramach „walki z pedofilią” zaostrzono art. 212
PiS zapowiadał złagodzenie, ale jest ostrzej. Okazuje się, że przy okazji nowelizacji prawa uzasadnianej koniecznością walki z pedofilią, zaostrzono przepisy słynnego artykułu 212 kodeksu karnego regulującego kwestie kar za zniesławienie. Nie odbyły się w tej sprawie zapowiadane przez ministra Ziobro konsultacje.
Widoczność reklam online w Polsce poprawia się na tle innych europejskich krajów
Firma Meetrics opublikowała kolejny kwartalny raport „Viewability Benchmark Report”, dotyczący widoczności reklam na poszczególnych rynkach europejskich, w tym w Polsce. Wskaźnik Viewability reklam online w Polsce wzrósł już trzeci kwartał z rzędu, i to aż do 59 proc., wobec 54 proc. w IV kwartale ubiegłego roku, tym samym osiągając swój rekordowy...
Już 12 czerwca Yield Riser – ekspert optymalizacji przychodów z reklamy w Internecie, zaprezentuje swoją ofertę jako sponsor targów Mobile Summit w Tel Avivie.
Nowe technologie mogą wygrać wybory w 2019
Armie botów, farmy trolli i fake news - to zjawiska na styku świata polityki i nowych technologii chętnie opisywane w sensacyjny sposób. Trudno ocenić ich wpływ na wyniki, ale bez wątpienia robią zamieszanie. Eksperci udowadniają, że prawdziwe zdobywanie zwolenników za pomocą nowych mediów powinno wykorzystywać ich największy atut - bezpośrednią...
Połowa Polaków styka się z dezinformacją w sieci
Treści udające rzetelne dziennikarstwo, farmy trolli czy pseudoanonimowe ataki na polityczną konkurencję stają się w sieci coraz częstsze i powszechniejsze. Już ponad połowa Polaków przyznaje, że spotkała się z dezinformacją w internecie – wynika z raportu Pracowni Badań Społecznych NASK. Zdaniem internautów co trzecia informacja jest zmanipulowana....
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2019 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764