logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

Autocenzura w „Sukcesie”: Jakubas wyjaśnia, dziennikarze odchodzą

   31.03.2006, przeczytano 2107 razy

Zbigniew Jakubas, prezes spółki wydającej miesięcznik Sukces, wyraził ubolewanie w związku z sytuacją jaka powstała wokół magazynu. Wczoraj z pracy zrezygnowali kolejni dziennikarze, w tym zastępcy redaktor naczelnej.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/autocenzura-w-sukcesie%3A-jakubas-wyjasnia%2C-dziennikarze-odchodza,3755,artykul.html

W przesłanym wczoraj do mediów oświadczeniu Jakubas zaznaczył, że zespół redakcyjny nie uczestniczył w usuwaniu felietonu z wydrukowanych egzemplarzy pisma.

Prezes Multico-Press poinformował również, że w majowym numerze miesięcznika opublikowane zostaną wszystkie dokumenty związane ze sprawą.


Pełna treść oświadczenia:

"Decyzja wydawcy magazynu Sukces była dla mnie w pewnym stopniu zrozumiała, ze względu na atmosferę, jaka obecnie panuje wokół mediów, dlatego przyjąłem ją do wiadomości. Nauczony doświadczeniem wielu ciągnących się latami procesów wytaczanych mediom, rozumiałem asekuracyjne działanie pionu wydawniczego magazynu. Zawsze byłem również zdania, że bezwzględnie musimy szanować prawdę i prawo prasowe. Jeżeli je naruszymy, musimy zareagować.

Jako czytelnik Sukcesu życzyłbym sobie, aby nie było błędów w żadnym materiale tego czasopisma, a także, żeby pismo z Kancelarii Prezydenta zostało opublikowane w całości w kolejnym numerze gazety. Jako czytelnik chciałbym również móc przeczytać następny felieton Manueli Gretkowskiej.

Jako właściciel Sukcesu nigdy nie ingerowałem w proces tworzenia tej gazety. Najlepiej wiedzą to moi pracownicy. Równocześnie jednak czuję się moralnie odpowiedzialny za dopuszczenie do zaistniałej sytuacji. Dlatego wyrażam ubolewanie zarówno wobec Kancelarii Prezydenta, twórczyni, a także wobec całego środowiska dziennikarskiego, które gwałtownie zareagowało na tą rzeczywiście kuriozalną w swojej formie ingerencję wydawcy. W ten sposób został również skrzywdzony nasz zespół dziennikarski, niesłusznie pomawiany o uczestniczenie w ingerencji wydawcy.

Zawsze miałem pełne zaufanie do zespołu redakcyjnego oraz Karoliny Korwin-Piotrowskiej. Jednak sadzę, że to, co się wydarzyło, dużo nas nauczyło. Jestem przekonany, że wszyscy: właściciel, wydawca i zespół, wyjdziemy z tego doświadczenia mądrzejsi. Jednocześnie wierzę, że możemy liczyć na czytelników, którzy pamiętają, że dotychczas Sukces wielokrotnie udowadniał swoją polityczną niezależność i odwagę w prezentowaniu różnych opcji politycznych. Wierzę również, że środowisko dziennikarskie znowu będzie nas darzyć dotychczasowym zaufaniem i wspólnie będziemy rozwijać czasopismo, wyciągając wnioski z popełnionych błędów i rozsądnie oceniając sytuację.

W najbliższym numerze Sukcesu zostanie opublikowana całość dokumentów, związanych z tą sprawą, tak aby wszyscy zainteresowani mogli sobie wyrobić własne zdanie."


Z pracy w magazynie zrezygnowała Karolina Korwin-Piotrowska, pełniąca obowiązki redaktora naczelnego. Na ręce dyrektor wydawniczej Marioli Wiercińskiej wypowiedzenia złożyli również Agnieszka Prokopowicz i Eryk Mełgwa, zastępcy redaktor naczelnej i Monika Stukonis, szefowa działu reportażu.

Wcześniej o zerwaniu współpracy z miesięcznikiem poinformowali Manuela Gretkowska, Justyna Pochanke, Tomasz Sekielski, Łukasz Grass, Małgorzata Szumowska, Katarzyna Nosowska i Dariusz Basiński.

Źródło: MediaRun.pl

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

DoubleVerify, platforma software’owa zajmująca się pomiarami i analizami danych dotyczących mediów digital, ogłosiła wprowadzenie 16 nowych kategorii z obszaru Brand Safety i Suitability dla reklamodawców na TikToku, aby wspierać nowe filtry zasobów reklamowych tej platformy: Vertical Sensitivity oraz Category Exclusion, które zostaną uruchomione...
TVN Warner Bros. Discovery z nagrodami World Media Festivals 2024
Dziewięć złotych i pięć srebrnych nagród trafiło do dziennikarzy oraz tytułów TVN Warner Bros. Discovery na World Media Festivals w Hamburgu. Wśród laureatów znalazły się między innymi reportaże dziennikarzy "Czarno na białym" i "Superwizjera" TVN.
WP Ads to self-service Wirtualnej Polski, który pozwala klientom na samodzielne zarządzanie kampaniami reklamowymi. Ostatnio został wzbogacony o możliwość dodawania kampanii wideo w materiałach publikowanych w serwisach internetowych. Obecnie w WP Ads zarejestrowanych jest już 1500 klientów.
Oktogram: gra karciana kontra dezinformacja i clickbaity
Każdego dnia spada na każdego z nas ogrom informacji i chyba nikt już nie jest w stanie ustrzec się przed manipulacją, fake newsami, udostępnianiem dalej nieprawdziwych treści. Jak nie dać się nieustannie wkręcać? Okazuje się, że odpowiedzią jest odpowiednia praca z emocjami, a dobra wiadomość jest taka, że można to wytrenować w całkiem przyjemny sposób m.in. grając...
SkyShowtime i Paramount: wyłączne partnerstwo w sprzedaży reklam
SkyShowtime i Paramount Advertising International ogłosiły dziś zawarcie umowy na wyłączność, na mocy której Paramount zajmie się sprzedażą reklam w serwisie SkyShowtime na wszystkich rynkach, na których platforma jest dostępna. Dzięki temu partnerstwu SkyShowtime i Paramount zapewnią wiodącym reklamodawcom dostęp do najwyższej jakości usług reklamowych na ponad...
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2024 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764