logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

Autocenzura w „Sukcesie”: Jakubas wyjaśnia, dziennikarze odchodzą

   31.03.2006, przeczytano 1661 razy

Zbigniew Jakubas, prezes spółki wydającej miesięcznik Sukces, wyraził ubolewanie w związku z sytuacją jaka powstała wokół magazynu. Wczoraj z pracy zrezygnowali kolejni dziennikarze, w tym zastępcy redaktor naczelnej.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/autocenzura-w-sukcesie%3A-jakubas-wyjasnia%2C-dziennikarze-odchodza,3755,artykul.html

W przesłanym wczoraj do mediów oświadczeniu Jakubas zaznaczył, że zespół redakcyjny nie uczestniczył w usuwaniu felietonu z wydrukowanych egzemplarzy pisma.

Prezes Multico-Press poinformował również, że w majowym numerze miesięcznika opublikowane zostaną wszystkie dokumenty związane ze sprawą.


Pełna treść oświadczenia:

"Decyzja wydawcy magazynu Sukces była dla mnie w pewnym stopniu zrozumiała, ze względu na atmosferę, jaka obecnie panuje wokół mediów, dlatego przyjąłem ją do wiadomości. Nauczony doświadczeniem wielu ciągnących się latami procesów wytaczanych mediom, rozumiałem asekuracyjne działanie pionu wydawniczego magazynu. Zawsze byłem również zdania, że bezwzględnie musimy szanować prawdę i prawo prasowe. Jeżeli je naruszymy, musimy zareagować.

Jako czytelnik Sukcesu życzyłbym sobie, aby nie było błędów w żadnym materiale tego czasopisma, a także, żeby pismo z Kancelarii Prezydenta zostało opublikowane w całości w kolejnym numerze gazety. Jako czytelnik chciałbym również móc przeczytać następny felieton Manueli Gretkowskiej.

Jako właściciel Sukcesu nigdy nie ingerowałem w proces tworzenia tej gazety. Najlepiej wiedzą to moi pracownicy. Równocześnie jednak czuję się moralnie odpowiedzialny za dopuszczenie do zaistniałej sytuacji. Dlatego wyrażam ubolewanie zarówno wobec Kancelarii Prezydenta, twórczyni, a także wobec całego środowiska dziennikarskiego, które gwałtownie zareagowało na tą rzeczywiście kuriozalną w swojej formie ingerencję wydawcy. W ten sposób został również skrzywdzony nasz zespół dziennikarski, niesłusznie pomawiany o uczestniczenie w ingerencji wydawcy.

Zawsze miałem pełne zaufanie do zespołu redakcyjnego oraz Karoliny Korwin-Piotrowskiej. Jednak sadzę, że to, co się wydarzyło, dużo nas nauczyło. Jestem przekonany, że wszyscy: właściciel, wydawca i zespół, wyjdziemy z tego doświadczenia mądrzejsi. Jednocześnie wierzę, że możemy liczyć na czytelników, którzy pamiętają, że dotychczas Sukces wielokrotnie udowadniał swoją polityczną niezależność i odwagę w prezentowaniu różnych opcji politycznych. Wierzę również, że środowisko dziennikarskie znowu będzie nas darzyć dotychczasowym zaufaniem i wspólnie będziemy rozwijać czasopismo, wyciągając wnioski z popełnionych błędów i rozsądnie oceniając sytuację.

W najbliższym numerze Sukcesu zostanie opublikowana całość dokumentów, związanych z tą sprawą, tak aby wszyscy zainteresowani mogli sobie wyrobić własne zdanie."


Z pracy w magazynie zrezygnowała Karolina Korwin-Piotrowska, pełniąca obowiązki redaktora naczelnego. Na ręce dyrektor wydawniczej Marioli Wiercińskiej wypowiedzenia złożyli również Agnieszka Prokopowicz i Eryk Mełgwa, zastępcy redaktor naczelnej i Monika Stukonis, szefowa działu reportażu.

Wcześniej o zerwaniu współpracy z miesięcznikiem poinformowali Manuela Gretkowska, Justyna Pochanke, Tomasz Sekielski, Łukasz Grass, Małgorzata Szumowska, Katarzyna Nosowska i Dariusz Basiński.

Źródło: MediaRun.pl

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Wyborcza.pl z newsletterem eko i ofertą prenumeraty
"Gazeta Wyborcza" namawia wszystkich do bycia eko i zwrócenia uwagi na kwestie ochrony środowiska naturalnego - od piątku 19 lipca br. można otrzymywać jej nowy newsletter ekologiczny, w którym Adam Wajrak i inni dziennikarze piszą, co robić, by zapobiec katastrofie klimatycznej. To kolejny element projektu "Wyborcza na zielono" oraz szerokiej kampanii redakcji pod hasłem "Klimat...
Wills Integrated i Koda Bots wdrażają chatbota dla Moico
Wrocławskie firmy jednoczą siły i wspólnie wprowadzają na rynek chatbota dla MOICO - lokalnego dostawcy Internetu. Narzędzie ma przede wszystkim usprawnić obsługę klienta, wspomóc procesy zakupowe i informować o planowanych pracach modernizacyjnych. Nietypowym sposobem na promocję bota ma być gra miejska, dzięki której uczestnicy - wspólnie z wirtualnym...
Publico24 Newsstand, multiplatformowy kiosk z dostępem do tysięcy wydań tytułów prasowych wprowadził nowe udogodnienie. Od kwietnia tego roku, indywidualni użytkownicy mają możliwość wykupienia miesięcznej subskrypcji. Do ich dyspozycji jest ponad 80 magazynów i gazet, a oferta jest stale powiększana o nowe tytuły.
Tiktok nowym narzędziem dla promocji młodych twórców i marek
Influencer marketing to jeden z najszybciej rosnących segmentów cyfrowego marketingu. Wykorzystanie do promocji znanych blogerów i vlogerów pozwala szybko zdobywać nowych klientów i docierać do bardzo szerokiej grupy odbiorców, zwłaszcza młodych. Warunkiem skutecznego influencer marketingu jest jednak odpowiedni dobór twórców do...
Internet 5. generacji dzięki komunikacji kwantowej?
Powstają pierwsze systemy komunikacji kwantowej, które posłużą do skonstruowania komputerów nowej generacji. Upowszechnienie komunikacji i urządzeń kwantowych przyczyni się do powstania bezpiecznego internetu, przyspieszy proces analizy dużych zbiorów danych zgromadzonych w ramach big data, pozwoli opracować niezawodne szyfry oraz udoskonalić technologię uczenia maszynowego.​...
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2019 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764