logo
WIEDZA
Polska reklama i poligrafiaWIEDZA

CASE STUDY: Automatyzacja reklam dla Pizzaportal

  PR 09.07.2020, przeczytano 464 razy
ilustracja

Czy da się zrealizować kampanię reklamową online dla kilku tysięcy restauracji tak, by była aktualna, w czasie rzeczywistym i nie wprowadzała klientów w błąd? Tak, kluczem do sukcesu jest automatyzacja reklam! Dodatkowo, rozwiązanie może przynieść gigantyczne oszczędności. Dzięki współpracy z Bluerak, PizzaPortal wydała ponad milion złotych mniej na reklamę i zanotowała rekordowy zwrot z inwestycji na poziomie 2800%.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/automatyzacja-reklam-dla-pizzaportal,387728,artykul.html

PizzaPortal.pl w ciągu 10 lat rozwinęła się tak dynamicznie, że rozpoczęła w tym czasie współpracę z ponad 4000 restauracjami w całym kraju. Chcąc zoptymalizować działania reklamowe dla kilku tysięcy różnych lokali gastronomicznych, PizzaPortal.pl rozpoczęła współpracę z agencją marketingu internetowego Bluerank.

Najważniejszą kwestią, którą podniosła PizzaPortal.pl były działania optymalizacyjne w czasie realizacji kampanii Google Ads w sieci wyszukiwania. Wyzwaniem dla prowadzenia marketingu w tym obszarze były dynamiczne zmiany – nawet do 200 000 dziennie – na koncie reklamowym. W rezultacie Bluerank i PizzaPortal.pl wypracowali skuteczne narzędzie automatyzujące zmiany.

Podstawowe wyzwanie: zrozumieć restauracje

Dostępność usług w branży gastronomicznej zmienia się często z godziny na godzinę – w zależności od obłożenia restauracji czy dostępności towaru. Nie sposób skutecznie przewidzieć, kiedy klienci zaczną więcej zamawiać, bo wpływ na e-delivery może mieć m.in. pogoda, wydarzenia kulturalne w regionie, a nawet okolicznościowe święta (kto nie słyszał o światowym dniu pizzy?).

Niewątpliwą zaletą PizzaPortal.pl jest zagregowanie wielu różnych restauracji w jednym miejscu. To, co jest mocną stroną marki, było także prawdziwym wyzwaniem w zarządzaniu kampaniami online. Różne godziny pracy, zmiany w menu czy w możliwości dostawy, a także obszar dostawy – to tylko niektóre ze zmiennych, o których trzeba pamiętać przy każdym reklamowanym obiekcie. Rzadkie aktualizowanie informacji mogło spowodować ryzyko, że każdy użytkownik mógł trafić na zamkniętą restaurację i nie dostać żadnych wskazówek, co dalej. W ciągu jednego dnia takich zmian było nawet 200 000.

- Indywidualna specyfika potrzeb Pizzaportal.pl wymagała niestandardowego podejścia. Wspólnie, przy bardzo ścisłej współpracy, przygotowaliśmy system innowacyjny w swoim działaniu i silnie spersonalizowany pod kątem tak dynamicznego środowiska, jakim jest gastronomia online. – mówi Jacek Tkaczuk, Head of R&D Bluerank

Strategia narzędzia: tylko aktualne informacje

Specjaliści PizzaPortal.pl regularnie optymalizowali kampanie Google Ads, dzięki czemu narzędzie mogło bazować na najnowocześniejszych i przetestowanych rozwiązaniach, a współpraca mogła być skoncentrowana wyłącznie na skutecznych działaniach reklamowych.

ilustracjastrzałka

W efekcie powstał system wykorzystujący Google Ads API, który pobierał informacje z niestandardowego feeda i na jego podstawie dokonywał konfiguracji. Feed ten jest bazą wszystkich dostępnych w aplikacji lokali razem z informacją o możliwości dostawy. Dzięki temu nieaktualne reklamy w sieci wyszukiwania nie obciążały budżetu, a także nerwów zamawiającego.

- W tym momencie automatyzacja działań marketingowych przestaje być pieśnią przyszłości, a staje się obowiązkiem firm, które potrzebują dalej skalować swoje działania marketingowe. W naszym przypadku efekty biznesowe widać gołym okiem – zrealizowaliśmy dokładnie tę samą liczbę konwersji oszczędzając rok do roku 1 200 000 zł. To realny wzrost rentowności działań, który doceniono w konkursie European Search Awards, wyróżniając nas aż w trzech kategoriach. – komentuje Tomasz Michalski, Head of Performance Marketing Pizza Portal

Automatyzacja na 2800% ROI

Oprócz zmian z zakresu User Experience nacisk w czasie prac został położony na oszczędzanie czasu specjalistów i jak najmniejszym obciążeniu budżetu. Dokładnie zaplanowane działania – ujednolicenie struktury kampani, stworzenie dedykowanego thesaurusa oraz zunifikowanie procesu tworzenia reklam – generowały dużo pracy na początkowym etapie, a z czasem prowadziły do szybkiego zwrotu z inwestycji.

W porównaniu do 2018, działania reklamowe z narzędziem do automatyzacji dały w efekcie:

  • 40% kosztu konwersji
  • 27% CPC
  • 40 godzin zaoszczędzonego czasu specjalistów w miesiącu
  • 2800% ROI (planowana liczba konwersji została zrealizowana za 1 200 000 zł mniej niż zakładano na początku)

Pomysł i projekt zyskał nominację w konkursie European Search Awards w aż trzech kategoriach. Wyniki konkursu poznamy 3 września 2020 roku.

ilustracjastrzałka

Źródło: Bluerank Sp. z o.o.

www.bluerank.pl

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Mimo światowej pandemii dla mnie zeszły rok był cudowny, bo urodziłam wymarzoną, zdrową córkę. Jako pracująca mama posiadam znacznie mniej czasu na pisanie artykułów (choć moja doba ma tyle samo godzin, co doba Einsteina...). Jednak praca nadal jest moją pasją. Dlatego postanowiłam popracować nad treścią oraz formą moich tekstów. Postaram się pisać...
Atrakcyjność siatkówki versus piłka nożna dla marketerów
Dwa plemiona – fani siatkówki oraz piłki nożnej. W internetowych komentarzach, wypowiedziach niektórych dziennikarzy czy, rzadziej, samych zawodników pojawiają się argumenty w dyskusji dotyczącej tego, która dyscyplina jest lepsza, bardziej wymagająca sportowo i zasługuje na większe zainteresowanie. Spór ten jednak ostatecznie wydaje się...
Studium przypadku kampani Brandlift dla marki Amica
Marka Amica, producent artykułów gospodarstwa domowego, dołączyła do portfolio klientów BrandLift. Celem przeprowadzonej dla niej kampanii była promocja odkurzacza pionowego ułatwiającego codzienne domowe porządki. Jak się okazało, wyniki akcji przeszły najśmielsze oczekiwania.
Zmysłowe podejście do irracjonalnego klienta
Zmysły pomagają konsumentom podejmować decyzje zakupowe, a marketerom wpływać swoimi działaniami na klientów. Marketing sensoryczny jest najskuteczniejszy wówczas, gdy odwołuje się do wszystkich pięciu zmysłów – im marka jest bardziej multisensoryczna, tym lepiej. Klienci niezwykle cenią sobie dobre relacje z marką. Według badań, aż 2/3...
Nowa identyfikacja wizualna Uniwersytetu Fryderyka Chopina
Wraz z początkiem 2020 r. Uniwersytet Muzyczny Fryderyka Chopina unowocześnił formę komunikacji, wprowadzając zgodny z obowiązującymi trendami profesjonalny system identyfikacji wizualnej (SIW). Zasady konstrukcji znaku, sposoby jego zastosowania oraz obowiązującą kolorystykę opisano w Księdze Znaku UMFC.
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2021 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764