logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

Autorka „Ławek Niepodległości” zadowolona z projektu i z dyskusji

   03.01.2019, przeczytano 458 razy
ilustracja
Wizualizacja projektu Marty Rosiak materiały MON

Portal Dziennikzachodni.pl opublikował wypowiedzi autorki projektu tzw. „Ławek Niepodległości” - Marty Rosiak z Jaworzna. Pierwsze realizacje projektu pojawiły się już w przestrzeni publicznej wywołując liczne kontrowersje. - W mojej profesji najgorsza jest obojętność odbiorcy – mówi jednak zadowolona autorka.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/autorka-_lawek-niepodleglosci_-zadowolona-z-projektu-i-z-dyskusji,380677,artykul.html

- W najśmielszych snach nie spodziewałam się tak emocjonalnych reakcji. - mówi Marta Rosiak. Według dziennikarzy „jest ona zadowolona ze swojego projektu i cieszy się, że tak wiele osób, także publicznych, komentuje Ławki Niepodległości.

„Ławka Niepodległości” to projekt Ministerstwa Obrony Narodowej mający służyć uczczeniu setnej rocznicy odzyskania niepodległości. Obecnie obiekty instalowane są już w całej Polsce. Są instalacjami multimedialnymi – odtwarzają informacje dźwiękowe, wyposażone są w wi-fi, podświetlenie LED i skaner kodów QR. Projekt Marty Rosiak wyłoniono w ramach ogłoszonego przez MON konkursu. Samorządy instalujące Ławki na swoim terenie korzystają z dokumentacji MON oraz częściowego dofinansowania inwestycji.

- Założenia konkursu, czyli połączenie multimediów z siedziskiem miejskim, wydały mi się ciekawym wyzwaniem projektowym. Poza tym chciałam zbadać, czym jest dla mnie, ale też dla moich rówieśników, pojęcie niepodległości - mówi dziennikarzom Marta Rosiak.

ilustracjastrzałka

materiały MON

Projekt dyskutowany jest ostatnio w mediach i internecie, wzbudzając liczne kontrowersje. „Estetyczny dramat”, „sarkofag” - to niektóre z określeń jakie padają w tej dyskusji. Podnosi się w niej m.in. zarzut, że w komisji konkursowej nie było żadnego architekta ani designera. Koszt wykonania pojedynczej instalacji to ok. 88 tys. zł. Szacuje się, że na projekt wydano już w skali kraju 4 miliony zł.

- Traktuję te wypowiedzi jako aktualny barometr politycznej polaryzacji, którą niewątpliwie mamy w kraju. Jako autorka jestem usatysfakcjonowana z tego społecznego dyskursu, ponieważ dostałam szybką odpowiedź na postawione w mojej pracy pytanie (czym jest niepodległość - red). Prawda i autentyczność tej odpowiedzi jest dla mnie bezcenna - podkreśla Marta Rosiak cytowana przez Dziennikzachodni.pl.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz
avatar użytkownika
,

Już teraz wygląda to od strony materiałowo-technicznej bardzo podejrzanie. Co będzie po roku i po kilku latach gdy beton się ubrudzi, pozacieka po zimie, jak ma się starzeć/patynować to dziwaczne siedzisko-głośnik? A co się z nim stanie gdy ktoś w dobrej wierze spróbuje na takim siedzisku-głośniku usiąść...?

avatar użytkownika
,

Być może komisja konkursowa nie wzięła pod uwagę tego typu aspektów.  

Najnowsze w tym dziale

Na tej drukarce wielkoformatowej Mutoh powstają… maty podłogowe
Firma Flocmat korzysta z drukarek sublimacyjnych japońskiej marki Mutoh do produkcji… spersonalizowanych mat podłogowych. Poznajcie kolejną historię sukcesu druku cyfrowego.
Panasonic na ISE 2019
W tym roku Panasonic zaprezentuje podczas targów ISE swoje najnowsze technologie audio-wizualne dla branży rozrywkowej, edukacyjnej, do pokazów publicznych, prezentacji firmowych i pracy grupowej. Podczas wydarzenia firma stworzy m.in supernowoczesną ulicę handlową i futurystyczną salę lekcyjną.
Podczas tegorocznej edycji targów ISE Ricoh zaprezentuje najnowsze rozwiązania ułatwiające współpracę, urządzenia i systemy dla sal konferencyjnych oraz z zakresu digital signage. Uczestnicy targów będą mogli m.in. poznać możliwości autorskiego oprogramowania Smart Meeting Assistant i jako pierwsi przetestować najnowszą serią monitorów interaktywnych....
Arkady Wrocławskie z nową linia kreatywną
Arkady Wrocławskie konsekwentnie realizują nową strategię rozwoju, która w centrum zainteresowanie stawia rodziny z dziećmi. Zlokalizowane w samym sercu Wrocławia centrum handlowe zaprezentowało właśnie linię kreatywną inspirowaną dziecięcymi kolorowankami. Działaniom Arkad Wrocławskich w 2019 roku towarzyszyć będzie też claim: „otwarte na rodziny”.
Prowly z Chief People & Culture Officerem
Prowly, firma technologiczna oferująca rozwiązania dla branży PR, zacieśnia współpracę z Izą Klat, która dołącza do zespołu jako Chief People & Culture Officer. Wcześniej związana m.in. z Google, wspiera teraz coachingowo i doradczo startup Joanny Drabent i Sebastiana Przyborowskiego.
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia
© 1997-2019 ICOS
Wszystkie prawa zastrzeżone