logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

Avery Dennison, Reklama Tęczowa i ponad 1000 aut dla Coca-Coli

  PR 06.01.2008, przeczytano 4863 razy

Od pewnego czasu po drogach Polski krąży ponad 1000 nowych samochodów Toyota Yaris należących do firmy Coca-Cola HBC Polska. Ich zmieniony – w porównaniu z wcześniej wykorzystywanymi przez firmę autami – wygląd to część tegorocznej kampanii brandingowej tej marki.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/avery-dennison%2C-reklama-teczowa-i-ponad-1000-aut-dla-coca-coli,6616,artykul.html

Kompleksowym zleceniem w zakresie grafiki pojazdowej dla wszystkich samochodów firmy w Polsce zajmowała się wrocławska Reklama Tęczowa, której partnerem w zakresie dostaw folii samoprzylepnych były firmy Avery Dennison Graphics & Reflective Division i Plastics Group.

Współpraca firm Avery Dennison i Reklama Tęczowa z firmą Coca-Cola HBC Polska trwa już niemal dziesięć lat. Od wielu lat obsługiwały one większość zleceń tego znanego producenta napojów bezalkoholowych w zakresie grafiki pojazdowej, zarówno jeśli chodzi o samochody osobowe jak i ciężarowe. Podobnie rzecz się ma w przypadku tegorocznego kontraktu, w ramach którego oklejono ponad 1000 samochodów osobowych Toyota Yaris. Mówi Iwona Jacaszek, dyrektor ds. korporacyjnych Coca-Cola HBC Polska: Firmę Reklama Tęczowa, współpracującą z Avery Dennison w zakresie dostaw folii samoprzylepnych, wybraliśmy w wyniku konkursu, a także biorąc pod uwagę wcześniejsze doświadczenia. Najważniejsze kwestie, na jakich nam zależało jeśli chodzi o wykonawców kontraktu, to jakość oraz gwarancja trwałości aplikacji i nadruku w całym okresie eksploatacji samochodów.

Przedsięwzięcie związane z oklejeniem floty firmy Coca-Cola HBC Polska trwało blisko trzy miesiące. Z myślą o wykonaniu aplikacji, na ogromnym placu parkingowym w Mszczonowie k. Warszawy ustawiony został specjalny namiot, w którym były oklejane samochody. Mówi Zdzisław Wiącek, główny technolog w firmie Reklama Tęczowa: Zważywszy na warunki panujące na zewnątrz, a trzeba zaznaczyć, że część zlecenia wykonywaliśmy jeszcze w okresie zimowym, niezwykle istotne było utrzymanie reżimu technologicznego. Mam na myśli przede wszystkim temperaturę przy jakiej wykonuje się aplikację i która ma ogromny wpływ na trwałość klejenia. Na tym zaś przede wszystkim zależało naszemu klientowi.

Przy kontrakcie pracowało jednocześnie od ośmiu do nawet piętnastu pracowników firmy Reklama Tęczowa, którzy dziennie oklejali ok. 15-20 samochodów. Biorąc pod uwagę fakt, że wszyscy oni pochodzą z Wrocławia, cała operacja była dla firmy dużym wyzwaniem także pod względem logistycznym. Mówi Zdzisław Wiącek: Samochody oklejaliśmy w seriach, z których każda obejmowała ok. 150-180 aut. Po niej pracownicy przyjeżdżali na 2-3 dni do domów, a następnie wracali do Mszczonowa. Dzięki temu uniknęliśmy błędów związanych z tzw. czynnikiem ludzkim – wszak oklejenie ponad tysiąca samochodów, w dodatku identycznych, mogłoby spowodować „zmęczenie materiału”. Tymczasem podczas realizacji całego kontraktu zniszczeniu uległy zaledwie dwa bryty materiału.

Do zlecenia wykorzystano ponad 9 tys. m2, czyli ok. 2 ton, folii samoprzylepnych Avery Graphics, na którą przed aplikacją nałożono 500 kg farb sitodrukowych i lakieru. Reklama Tęczowa, jako kompleksowy wykonawca kontraktu zleconego przez Coca-Cola HBC Polska, była odpowiedzialna zarówno za wybór metod druku jak też dostawcy materiałów. Grafika drukowana była w technice sitodruku, z wyjątkiem aut prototypowych drukowanych cyfrowo. Dostawcą folii była firma Avery Dennison Graphics & Reflective Division, współpracująca z Reklamą Tęczową od wielu lat. Także farby i lakiery dobierane były w ścisłej współpracy z producentem folii. Partnerem handlowym zaś była firma Plastics Group, jeden z dystrybutorów Avery Dennison na rynku polskim. Mówi Zdzisław Wiącek: Z firmą Avery Dennison, i osobiście z panią Katarzyną Kozińską, ściśle współpracujemy od niemal dziesięciu lat, także przy kontraktach zlecanych przez Coca-Cola HBC Polska. Producent ten był zatem naszym naturalnym partnerem także przy obecnym kontrakcie. Chciałbym podkreślić, że poza dostawą folii firma Avery Dennison od początku wspiera nas od strony technologicznej, zarówno przy negocjacjach i rozmowach z klientami, jak też przy realizacji zleceń. Jest to niezmiernie ważne, gdyż przy tak dużym kontrakcie jak opisywany, reżim technologiczny i najwyższej jakości materiały są podstawą sukcesu.

Do oklejania samochodów użyto głównie folii wylewanych Avery Graphics, m.in. z rodzin Avery 800 i Easy Apply. Zdaniem Zdzisława Wiącka, materiały te są najlepszym podłożem do wykonywania grafiki pojazdowej: Ich największą zaletą, choćby w porównaniu z foliami kalandrowanymi, jest gwarancja, że po nałożeniu na powierzchnię przetłaczaną czy zaokrągloną, materiał zachowa kształt zakładany przez osobę go aplikującą. W przypadku innych folii często mamy do czynienia z tzw. „zachowaniem pamięci materiału”, czyli zjawiskiem powracania rozciągniętego materiału do stanu pierwotnego. Przy grafice pojazdowej jest to niedopuszczalne, zaś folie wylewane Avery Graphics są gwarancją, że do takiej sytuacji nie dojdzie.

Potwierdzeniem wysokiej jakości usług świadczonych przez Reklamę Tęczową było przyznanie jej w ostatnim czasie tytułu autoryzowanego wykonawcy grafik firmy Avery Dennison na obszarze Polski. Mówi Katarzyna Kozińska, menedżer Avery Dennison Graphics & Reflective Division w regionie Europy Środkowo-Wschodniej: Jesteśmy bardzo zadowoleni z wieloletniej współpracy z firmą Reklama Tęczowa. Jest ona solidnym partnerem, czego najlepszym potwierdzeniem jest kolejne już zlecenie ze strony firmy Coca-Cola. Cieszymy się bardzo, że nasza firma od wielu lat jest uczestnikiem tych kontraktów, dostarczając najwyższej jakości folie, i że możemy brać udział w ważnych kampaniach brandingowych, jak ta z wymianą całej floty aut osobowych tej firmy.

Iwona Jacaszek z Coca-Cola HBC Polska dodaje: Przy wyborze kontrahenta, poza parametrami technicznymi dotyczącymi samych aplikacji, najważniejsze znaczenie miał wysoki poziom usług oferowanych przez firmę Reklama Tęczowa. Oprócz oferty handlowej, należy też podkreślić jej doświadczenie, elastyczność i możliwości logistyczne.

Jest nam bardzo miło, że firma po raz kolejny wybrała Reklamę Tęczową jako kompleksowego wykonawcę grafik na swoje pojazdy – podkreśla Zdzisław Wiącek. – Mamy nadzieję, że podobnie jak w przypadku poprzednich zleceń, oklejone przy użyciu materiałów Avery Dennison auta będą służyły przez wiele lat, stanowiąc istotny element kampanii reklamowej i wizerunkowej tej marki.

Źródło: Avery Dennison Polska

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Hugo Boss zaczyna gwiazdorską kampanię, która ma odświeżyć wizerunek marek Boss i Hugo
HUGO BOSS uruchamia dwie jednoczesne kampanie promocyjne swoich marek BOSS i HUGO, w których udział wezmą liczne gwiazdy. Przedsięwzięcie stanowi pierwsze w historii marki odświeżenie jej wizerunku. Po niemal 50 latach istnienia HUGO BOSS wprowadza nowe logo dla swojej flagowej marki, czyli BOSS, jednocześnie dokonując jej rebrandingu we wszystkich punktach styczności z...
Rusza nowa kampania T-mobile
Na nartach ze znajomymi, podczas zabaw w gronie rodzinnym czy w przerwie w pracy – każda chwila ma znaczenie! Szczególnie teraz, kiedy na co dzień zmagamy się z wieloma ograniczeniami. W T-Mobile chcemy pomóc naszym klientom żyć bez limitów i przeżywać wyjątkowe momenty z bliskimi, w pełni wykorzystując dostępne możliwości. Dlatego startujemy z nową kampanią, w której...
Nowe monitory graficzne Eizo
EIZO Corporation zaprezentowało pierwsze modele ColorEdge nowej generacji: 27” CG2700X o rozdzielczości UHD i CG2700S z ekranem WQHD. Te flagowe modele będą obsługiwać standard HDR i jako pierwsze monitory graficzne EIZO będą miały wbudowaną kartę sieciową wykorzystującą złącze USB-C. Nowe modele mają też nową obudowę.
Creative Service Line dentsu Polska z nową strukturą
Grupa dentsu Polska upraszcza strukturę Creative Service Line. Dzięki integracji agencji digitalowej Isobar Polska i Red8 – agencji o mocnych kompetencjach ATL’owych – grupa będzie mogła zaoferować swoim klientom jeszcze lepszą obsługę, bardziej kompleksowe produkty i unikalne rozwiązania odpowiadające na ich potrzeby.
Mediaplus realizuje kampanię marki Purella i Nutribullet „Superfoody na co dzień”
Marka Purella wyemitowała 4. sezon serialu internetowego „Superfoody na co dzień”, przygotowanego wspólnie z producentem blenderów NutriBullet. Za realizację akcji odpowiada agencja mediowa Mediaplus, działająca we współpracy z agencją kreatywną Labcon.
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2022 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764