W dniach 23-26 października w Belgradzie odbywały się najważniejsze na Półwyspie Bałkańskim targi branży poligraficzno-reklamowej Grafima 2007. Firma Avery Dennison Graphics & Reflective Division była obecna na tej imprezie na stoiskach swoich serbskich dystrybutorów – firm Korus i Symbol.
Na stoisku drugiej z nich przez cały okres trwania targów odbywały się pokazy profesjonalnego oklejania samochodów z wykorzystaniem folii samoprzylepnych Avery Graphics.
Firma Avery Dennison Graphics & Reflective Division wraz ze swoimi serbskimi partnerami jest obecna na targach Grafima 2007 od dwóch lat. W tym roku promowała na nich przede wszystkim folie samoprzylepne rodziny MPI Easy Apply. Wykorzystywanana w nich i opracowana przez Avery Dennison technologia Avery Easy Apply pozwala na łatwe aplikowanie bez ryzyka wystąpienia pęcherzyków powietrza (można je zlikwidować nie przekłuwając folii). Folie są pokryte specjalnym stałym klejem i zawierającą szare pigmenty powłoką, co sprawia, że dodana tu folia wierzchnia oferuje wysoką nieprzezroczystość i możliwość łatwego usunięcia nawet po długim czasie. Są one dostosowane do zadrukowywania w wielkoformatowych i superwielkoformatowych urządzeniach inkjetowych, wykorzystujących atramenty solwentowe, ekosolwentowe i UV.
Jak informuje Katarzyna Kozińska, menedżer Avery Dennison Graphics & Reflective Division na obszar Europy Wschodniej, pokazy przeprowadzone na stoisku firmy Symbol były pierwszą tego rodzaju prezentacją materiałów Avery Graphics na rynku serbskim: Stanowiły one ciąg dalszy szkoleń, warsztatów i prezentacji prowadzonych przez naszą firmę w kolejnych krajach Europy Środkowo-Wschodniej. Przypomnę, że w ostatnich miesiącach podobne imprezy organizowane były w krajach nadbałtyckich, Chorwacji czy niedawno na Węgrzech. W różnych krajach mają one różny charakter, ale zawsze organizowane są przy współpracy z lokalnymi partnerami. Podobnie było w Belgradzie.
Pokazy spotkały się z bardzo dużym zainteresowaniem odwiedzających stoisko firmy Symbol, wśród których znaleźli się przedstawiciele branż poligraficznej i reklamowej. Przy tej okazji mieliśmy okazję zweryfikować zarówno potencjał rynku serbskiego, jak też jakość klientów i ich zapotrzebowanie na nasze materiały – kontynuuje Katarzyna Kozińska. – Dziś możemy stwierdzić, że rynek ten nie odbiega jakościowo od innych krajów bałkańskich. Dlatego w najbliższym czasie planujemy organizację indywidualnych warsztatów szkoleniowych dla tamtejszych klientów, zainteresowanych profesjonalną aplikacją folii samoprzylepnych przy użyciu materiałów Avery Graphics. Mamy nadzieję, że podobnie jak podczas imprez tego rodzaju w Chorwacji czy na Węgrzech, frekwencja dopisze.
Źródło: Avery Dennison Polska