logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

Away, czyli miara samotności - premiera filmu

  PR 21.03.2019, przeczytano 705 razy
ilustracjastrzałka
Fot. Michał Murawski

We wtorek, 19 marca odbyła się premiera filmu AWAY, projektu duetu Marta Frączek oraz Piotr Onopa ze zdjęciami Mikołaja Sygudy. Short jest refleksją nad kondycją dialogu we współczesnym świecie, bycia razem i bycia obok. Realizacją wideo zajął się dom produkcyjny F25.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/away%2C-czyli-miara-samotnosci---premiera-filmu,381751,artykul.html

W świecie wypełnionym technologicznymi nowinkami, ludzie stale oddalają się od siebie, mimo tego, że są blisko. Statystyczny użytkownik smartfona często przemierza więcej wirtualnego contentu palcem po ekranie (nawet 200 km rocznie), niż faktycznie przemieszcza się w fizycznej przestrzeni. Te smutne i niepokojące obserwacje zainspirowały duet – Martę Frączek i Piotra Onopę do stworzenia filmowej metafory, która pokaże ten problem.

Marta z Piotrem tworzą nieformalny duet od 2015. Zaczęło się od pierwszego teledysku dla Dawida Podsiadło, który został wyróżniony przez Polską Akademię Fonograficzną Fryderykiem za teledysk roku. W kolejnym zdobyli nominację za obraz dla Krzysztofa Zalewskiego. Od tamtej pory zrealizowali razem wiele projektów teledyskowych. Oprócz przyjaźni łączy ich podobna filmowa wrażliwość i chęć opowiadania historii z drugim dnem.

ilustracjastrzałka

Piotr Onopa i Marta Frączek
      
- Zależało nam na tym, aby stworzyć filmowy obraz, refleksję, która będzie zawieszona między gatunkami. Czerpie trochę ze świata teledysku, reklamowego case’u i społecznej kampanii, podpartej prawdziwymi danymi. Z tym, że za narracją nie stoi żaden brand czy klient – klientem jesteśmy my wszyscy, a ceną jest samotność. Nie pokazujemy wprost, co stoi za tym oddalaniem się. Obraz jest otwarty na interpretację, jego zakończenie również – tłumaczy Marta Frączek, pomysłodawczyni projektu.

ilustracjastrzałka

Wideo zostało zrealizowane wśród pięknych, a zarazem niebezpiecznych klifów Zatoki Biskajskiej, aby jeszcze bardziej spotęgować wrażenie niepokoju i osamotnienia bohaterów. Sprawiają wrażenie, jakby byli jedynymi ludźmi na Ziemi, a jednocześnie każdym z nas. W momencie, gdy wszystko w naturze dąży do połączenia i wymiany energii, taśma, którą złączeni są bohaterowie symbolicznie odmierza ich poczucie zagubienia.

- Wzięliśmy udział w tworzeniu tego filmu dlatego, że wspólne kreowanie, komponowanie i wymyślanie skłania do dialogu, komunikacji, a to właśnie on jest próbą prawdziwego porozumienia. Pomaga zbliżyć do siebie innych ludzi i na pewno nie oddala – tłumaczy Marcin Dworucha, Managing Director F25.

Premiera wideo miała miejsce 19 marca w BARdzo bardzo przy ul. Nowogrodzkiej 11.

Źródło: F25

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

PSPR Day 2024 pod hasłem „Back to the Future”
Najbardziej aktualne case studies z branży PR, debata ekspercka oraz studio podcastowe - znamy program PSPR Day 2024, konferencji merytorycznej Polskiego Stowarzyszenia Public Relations. Wydarzenie odbędzie się w piątek,18 października 2024 r. w Warszawie. W jubileuszowym, trzydziestym roku funkcjonowania organizacji, coroczne spotkanie branży PR odbędzie się pod hasłem Back to the...
Ambasadorzy marki Kontakt-Simon z wizytą w siedzibie Simon w Barcelonie
Barcelona, miasto pełne architektonicznych perełek, artystycznych inspiracji i innowacyjnego ducha, stała się miejscem wyjątkowej wizyty dla Ambasadorów marki Kontakt-Simon. W stolicy Katalonii, gdzie tradycja łączy się z nowoczesnością, ambasadorzy mieli okazję nie tylko zgłębić historię i innowacje marki Simon, ale również czerpać inspirację z najnowszych...
Rebranding Greencell: bliżej stylu życia odbiorców
Użytkownicy akcesoriów do ładowania sygnowanych znakiem Greencell odkryją swoją ulubioną markę w nowej, bardziej przystępnej odsłonie. Producent rozwiązań usprawniających codzienne aktywności zaprezentował właśnie efekty rebrandingu, napędzanego hasłem Smarter Everyday! 
Jesienna kampania marki Profi: To jest ten smak!
Marka Profi, lider* na rynku pasztetów w Polsce, wkracza w jesień z nową kampanią mediową prowadzoną pod hasłem „TO JEST TEN SMAK!”. Celem zaplanowanych działań jest zaprezentowanie odświeżonej identyfikacji marki oraz wzbudzenie zainteresowania młodszej grupy konsumentów. Kampania, która rozpoczęła się z początkiem października br., nawiązuje...
Czas na gotowe zupy! - jesienna kampania JemyJemy
Marka JemyJemy, lider* na rynku zup gotowych z półki, wraz z początkiem października rozpoczęła szeroko zakrojoną kampanię mediową, obejmującą OOH, digital, social media oraz aktywności w punktach sprzedaży. Celem zaplanowanych działań jest dalsze budowanie świadomości, rozpoznawalności oraz wizerunku marki jako nowoczesnej i podążającej za trendami rynkowymi.
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2024 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764