logo
WIEDZA
Polska reklama i poligrafiaWIEDZA

B2B w internecie. Co zrobić, aby być widocznym?

  PR 17.01.2022, przeczytano 463 razy
ilustracja

Do 2025 r. 75% globalnej siły roboczej będą stanowić millenialsi*. Wzrost liczby pracowników myślących „cyfrowo”, zmienił bieg tradycyjnych zakupów B2B. Mimo to, nadal część przedsiębiorstw, działających w tym modelu, niewiele wie o możliwościach wykorzystania internetu w celach marketingowych. Tymczasem strategia marketingowa firmy z sektora B2B musi dziś uwzględniać działania w sieci jako obligatoryjne, a nie jako jedną z możliwych opcji.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/b2b-w-internecie.-co-zrobic%2C-aby-byc-widocznym,394422,artykul.html

Nadrzędnym trendem, który wpływa na wszystkie firmy na rynku B2B, jest to, jak zmieniają się klienci. Ci natomiast coraz bardziej przypominają konsumentów B2C. W końcu poza godzinami pracy, prywatnie kupują od sprzedawców internetowych B2C. I robią to od lat.

Strona www, która sprzedaje

W większości przypadków, kupujący B2B podejmują decyzję zanim skontaktują się  bezpośrednio z firmą i jej działem sprzedaży. Jak to możliwe? W swoich poszukiwaniach najczęściej opierają się wyłącznie na tym, co znaleźli na stronie internetowej firmy. Biorąc to pod uwagę, w skali od 1 do 10, jak ważne jest posiadanie dobrej witryny? - Szczerze mówiąc, powiedziałbym, że 11. Pierwsze wrażenie robi się raz. Strona internetowa otwiera drzwi do lejka konwersji. To często pierwszy punkt styczności potencjalnych odbiorców z marką. – zauważa Sebastian Kopiej z agencji PR Commplace. – Patrząc na statystyki, użytkownik decyduje średnio w ciągu 5-10 sekund o pozostaniu lub opuszczeniu strony. To oznacza, że firmy mają bardzo ograniczony czas, by zainteresować klientów i utrzymać ich uwagę – dodaje. Strategia marketingowa firmy z sektora B2B musi się więc opierać na profesjonalnej witrynie internetowej. To pierwszy krok w budowaniu relacji. Według szacunków, 84%** nabywców B2B z pokolenia milenialsów uważa, że w ​​ich pracy niezbędne są urządzenia mobilne. Ten fakt także warto uwzględnić projektując stronę.

Optymalizuj, optymalizuj, optymalizuj

Ponieważ większość decyzji zakupowych zaczyna się od wyszukiwania, strategia marketingowa firmy powinna uwzględniać narzędzia, dzięki którym witryna firmy pojawi się na pierwszych pozycjach wyszukiwarki Google. Im wyżej, tym więcej osób ją odwiedzi. Nie bez powodu eksperci ds. marketingu kładą nacisk na SEO. - Skuteczne pozycjonowanie oznacza przewagę. Jeśli konkurencja sprzedaje te same produkty lub usługi, ta firma, której witryna jest lepiej zoptymalizowana niż inne, z dużym prawdopodobieństwem wyprzedzi konkurencję. Dlatego naszym celem we współpracy z klientami jest stały wzrost widoczności ich stron w wyszukiwarce Google na wszystkie frazy związane z ofertą firmy. – tłumaczy ekspert z Commplace.

Kieruj ofertę do swojego klienta idealnego

W SEO B2B nie można ignorować znaczenia tworzenia szczegółowych person. Strategia marketingowa firmy nie będzie bez tego skuteczna. W końcu im więcej przedsiębiorstwo wie o swoich odbiorcach i ich wymaganiach, tym celniej może do nich dotrzeć. - Persona kupującego to abstrakcyjny obraz idealnego klienta, oparty na danych jakościowych i ilościowych - pochodzących z badań rynku i konkurencji - oraz istniejących profilach klientów. – wyjaśnia Sebastian Kopiej. - Nie chodzi o opisanie potencjalnych odbiorców biznesowych, ale o wygenerowanie zestawu spostrzeżeń, które mogą być wykorzystane przez działy marketingu, sprzedaży i produktów, do podejmowania świadomych decyzji i mądrzejszych inwestycji w odpowiednie narzędzia dotarcia. – dopowiada ekspert. Większość firm będzie miała kilka różnych osobowości kupujących. Niezwykle ważne jest, aby wiedzieć, kim są ci ludzie, jakie są ich problemy, gdzie spędzają czas online i nie tylko. Im więcej danych, tym lepiej. Może to pomóc w rozbiciu strategii na konkretne obszary działania i dobranie odpowiednich instrumentów dla każdego z nich, zamiast przyjmowania jednego uniwersalnego podejścia, które zazwyczaj nie działa w przypadku B2B.

Źródło: Commplace

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Kreowanie pozytywnego doświadczenia zakupowego powinno być kluczem dla każdego właściciela e-sklepu. Jak o to zadbać? Znaczącą zmianą będzie personalizacja wiadomości otrzymywanych po złożeniu zamówienia przez konsumenta. Badania pokazują, że maile statusowe są jednymi z najczęściej otwieranych wiadomości i są użytecznym narzędziem do budowania relacji na linii...
3 wyzwania copywritingu
Mogłoby się wydawać, że copywriting jest jedną z łatwiejszych umiejętności: wystarczy „lekkie pióro” i dobry research. Tymczasem dzisiejsza rzeczywistość sprawia, że trudno jest przebić się z komunikatem przez nadmiar informacji. Jak zatem nauczyć się skutecznie pisać?
Porzucane koszyki, klienci, którzy nie wracają do sklepu albo konsumenci, którzy tracą cierpliwość, bo nie mogą w prosty sposób namierzyć na stronie towaru. Przyczyna takich fatalnych zdarzeń jest jedna – źle działająca wyszukiwarka produktów. W e-commerce to błąd częstszy niż można się spodziewać.
Pozycjonowanie stron WWW - na czym polega?
Pozycjonowanie strony WWW to sposób na znalezienie się wyżej w wynikach wyszukiwania Google i dotarcie do nowych potencjalnych klientów. Dowiedz się, na czym polega pozycjonowanie stron WWW, z jakich elementów się składa oraz ile trwa taki proces. Warto, bo ta inwestycja naprawdę się opłaca.
Marka Mentos w gamingu
Marki nieendemiczne, głównie z sektora FMCG, coraz częściej wykorzystują aktywności gamingowe, by dotrzeć do szerokiej i zróżnicowanej demograficznie grupy odbiorców, która wykazuje określone nawyki zakupowe i zachowania. Działania wizerunkowe i prosprzedażowe w obrębie tego passion pointu zazwyczaj przekładają się na konkretne wyniki, które...
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2022 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764