logo
WIEDZA
Polska reklama i poligrafiaWIEDZA

PORADA: Bąble podczas laminowania cienkimi foliami

   15.12.2005, przeczytano 6957 razy

Posiadam laminator SEAL-a Image 62. Przy laminowaniu bardzo cienkimi foliami tworzą się bąble powietrza. Nie ma znaczenia siła naciągu czy temperatura. Laminat już na wałku dostaje delikatne fale pośrodku, co zamienia się na bąble.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/bable-podczas-laminowania-cienkimi-foliami,3343,artykul.html

ODPOWIEDŹ:
Najczęstszą przyczyną powstania efektu "fal" na wałku jest nierówna prędkość nawoju na całej szerokości wałka.

Przyczyny różnicy prędkości na wałkach:

  • ciśnienie pomiędzy rolami jest zbyt duże (ślad jest mniejszy na środku)

  • ciśnienie pomiędzy rolami jest za słabe (ślad jest szerszy na środku)

    Inne przyczyny:

  • zbyt duża różnica pomiędzy gramaturą laminatu i/lub papieru, który jest laminowany. Np. 75 mic folia na górze i 250 mic na dole.Przy dużej rożnicy w grubości laminowanch materiałów może powstać efekt różnej kurczliwości

  • szerokość laminatu nie powinna być większa niż laminowana grafika - może to powodować "efekt łódki"

    Naprężenie: zbyt duże naprężenie może powodować kurczenie się folii. Zbyt małe naprężenie powoduje efekt fal na wałku przed procesem laminowania.
  • naprężenie roli, która odwija laminat jest zbyt słabe

    Czasem zdarza się (szczególnie w laminatorach 62 Ultra) że pomiędzy wałkiem, a rolkami napędzającymi jest powietrze (pomimo, że nie powinno go być). Przyczyną mogą być pozostałości laminatów - proszę otworzyć tzw. "nip" i sprawdzić.
    Poza tym jeżeli wałek jest już dosyć zużyty, należy przeczyścić go alkoholem.


  • avatar użytkownika
    +

    Tekst opublikował użytkownik: Monika Hagno

    Więcej informacji o użytkowniku

    REKLAMA

    Komentarze

    Zaloguj się i dodaj komentarz

    Najnowsze w tym dziale

    Przegląd narzędzi i metryk w ocenie wyników kampanii marketingowych
    W dzisiejszym dynamicznym środowisku marketingowym profesjonaliści branżowi muszą operować na wyjątkowo wysokim poziomie, wykorzystując zaawansowane narzędzia i metryki do skutecznej oceny wyników kampanii marketingowych. W poniższym artykule eksperckim wspólnie z założycielem agencji Sky Agency Igorem Walęckim przyjrzymy się bardziej szczegółowo narzędziom...
    AI, CSR, storytelling, nieszablonowe działania...? Kampanie digitalowe 2024
    Sztuczna inteligencja? Tak, ale nie tylko! CSR, nieszablonowe działania w social mediach, storytelling, focus na doświadczenie konsumenta - trendy w digital marketingu to mix nowych narzędzi technologicznych, które mocno namieszały na rynku cyfrowym, oraz uważności na człowieka i jego problemy. Kampanie digitalowe nagrodzone w IAB...
    Odtwarzanie odpowiedniej muzyki w hotelu: mądry ruch biznesowy?
    Stworzyliśmy piękne miejsce dla gości. Przeanalizowaliśmy idealne próbki kolorów ścian i dekoracji. Zastosowaliśmy fantastyczną meblową aranżację. Postawiliśmy na pożądaną kombinację komfortu i stylu. Wszystko po to, aby przyciągnąć gości i zapewnić im przyjemny pobyt w przestrzeniach hotelu. Ale co z muzyką w tle w naszym obiekcie? Muzyka ma znaczący wpływ...
    Eksperci KPMG: jak przygotować firmy na AI Act?
    13 marca br. Parlament Europejski przyjął rozporządzenie w sprawie AI (Artificial Intelligence Act). Nowe regulacje pozwalają budować środowisko prawne, które z jednej strony zapewnia możliwość rozwoju sztucznej inteligencji, a z drugiej gwarantuje poszanowanie praw człowieka i minimalizuje zjawisko dyskryminacji. Sztuczna inteligencja jest wyznacznikiem zmian w świecie biznesu....
    Więcej niż uciążliwość: Adware może być niebezpieczny
    Reklamy na ekranie komputera to widok, do którego każdy użytkownik sieci zdążył już przywyknąć. Ich nadmiar bywa jednak uciążliwy, a w niektórych przypadkach również niebezpieczny. Natarczywe wyświetlanie się treści reklamowych może świadczyć o infekcji złośliwym oprogramowaniem typu adware. Eksperci Fortinet wyjaśniają, w jaki sposób ono...
     
    Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2024 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764