logo
WIEDZA
Polska reklama i poligrafiaWIEDZA

Back to school: Omnichannelowy przewodnik marketingowy Mood Media

  PR 23.08.2024, przeczytano 398 razy
ilustracja

Sezon zakupów na powrót do szkoły to nie tylko kolejny cykl sprzedaży – to okazja do nawiązania silniejszej więzi z klientami. Aby wyróżnić się spośród konkurencji i podnieść poziom doświadczeń zakupowych w sklepie, marki mogą wykorzystać muzykę, personalizację i cyfrowe narzędzia medialne.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/back-to-school%3A-omnichannelowy-przewodnik-marketingowy-mood-media,405413,artykul.html

Dzięki najnowszym wnioskom z badania „Sensormatic Solutions 2024 Back-to-School Consumer Sentiment Survey” przeprowadzonego przez Vibenomics – firmę należącą do Mood Media, oraz Suzy Market Research, przyjrzeliśmy się, jak sprzedawcy detaliczni, mogą uczynić ten sezon zakupowy niezapomnianym.

- Powrót do szkoły to kluczowy okres handlowy dla wielu sprzedawców, w którym wzmożone wydatki konsumentów rozkładają się na wiele kategorii produktowych. To także czas wyznaczania trendów, który wpływa na nawyki zakupowe w modzie i technologii dla konsumentów w każdym wieku. Silna obecność w sklepie w tym sezonie pozwala markom nie tylko zaspokoić istniejący popyt, ale także generować dodatkową sprzedaż poprzez zdobywanie tzw. klientów dokonujących spontanicznych zakupów bezpośrednio przy kasach – mówi Aleksandra Potrykus, Vice President Mood Media CEE.

Wykorzystaj Omnichannel

40% klientów robi zakupy zarówno w sklepie stacjonarnym, jak i online.

W tym roku klienci częściej niż kiedykolwiek łączą zakupy online z wizytami w sklepach stacjonarnych. Dla detalistów to idealna okazja, aby połączyć wszystkie elementy – od strony internetowej po sklep, tworząc spójną historię marki. Omnichannel oznacza, że klienci korzystają z różnych metod interakcji, aby zaangażować się w markę.

Wyobraź sobie klienta przeglądającego ofertę online, widzącego promocję cyfrową i wchodzącego do sklepu, aby dotknąć, poczuć i kupić produkt. To jest omnichannel w praktyce – tworzenie płynnej podróży, w której każdy punkt styku ma znaczenie.

Personalizacja: Budowanie relacji z klientami

W świecie pełnym różnych dostępnych opcji, klienci pragną personalizacji. Dlatego dostosowanie swoich komunikatów jest kluczowe, aby klienci czuli się związani z marką.

76% klientów twierdzi, że promocje w sklepie wpływają na ich decyzje zakupowe.

Oferuj rekomendacje, które będą dopasowane do potrzeb klientów. Aby zyskać lojalnych klientów, musisz wyjść poza sprzedaż produktów i budować osobiste relacje. Spraw, aby Twoje promocje były osobiste, istotne i aktualne. To Twoja szansa, aby zamienić przeglądającego w kupującego, a klienta w prawdziwego fana Twojej marki.

Cyfrowe ekrany: Twoje narzędzie do opowiadania historii

Cyfrowe ekrany to wizualny opowiadacz historii Twojej marki. Wykorzystaj je do tworzenia porywających narracji o swoich promocjach, wyprzedażach i nowych produktach. Montując ekrany w różnych działach sklepu lub na końcówkach regałów, przyciągniesz uwagę klientów w trakcie zakupów.

68% klientów dokonuje zakupów impulsowych pod wpływem promocji w sklepie.

Zwiększ czas spędzany przez klientów w sklepie oraz szanse na zakup, synchronizując promocje online z wyświetlaczami w sklepie. Wykorzystaj moc wizualnej atrakcyjności, aby stworzyć spójne doświadczenie marki, które sprawi, że Twoi klienci poczują się częścią czegoś wyjątkowego i ekscytującego.

Twój sklep to scena. Wykorzystaj ją, aby zachwycić i zmotywować.

Muzyka: Puls Zakupów

Muzyka to puls Twojego sklepu, który podnosi codzienne zakupy do poziomu wyjątkowego doświadczenia.

Dobrze dobrana ścieżka dźwiękowa, może przemienić zwykłe zakupy w przyjemne przeżycie. Może sprawić, że klienci spędzą więcej czasu w sklepie i bardziej zagłębią się w ofertę. Współpracuj z profesjonalistami, aby skomponować playlisty, które będą odpowiadały nastrojom i pragnieniom Twoich klientów.

Siła udostępniania społecznościowego

Treści tworzone przez użytkowników (UGC) to potężne narzędzie do wzbogacania strategii contentowej i budowania historii marki. Zachęcanie klientów do dzielenia się swoimi zakupami, doświadczeniami w sklepie i ulubionymi momentami z marką, które wzmocnią zaufanie i dostarczą świeżych treści do wyświetlania w sklepie.

34% klientów jest pod wpływem treści społecznościowych.

UGC daje dodatkową przewagę, czyniąc promocję marki bardziej autentyczną i osobistą, co buduje silniejsze więzi między marką a klientami.

Zachęcaj do udostępniania, celebruj to. Twórz hashtagi, organizuj konkursy i spraw, by klienci z chęcią rozprzestrzeniali Twoje treści. Rozważ wyświetlanie najlepszych treści UGC na ekranach w sklepie, tworząc dynamiczne doświadczenie wizualne. Twoja marka staje się częścią ich historii, a ich historia częścią Twojej strategii contentowej, zarówno online, jak i w sklepie.

Dane: Klucz do Sukcesu – Analizuj i Optymalizuj

Posiadanie właściwych danych to różnica między zgadywaniem a wiedzą. Korzystaj z analiz w czasie rzeczywistym, aby zrozumieć, co działa, co nie działa i dlaczego.

Czy dany produkt znika z półek? Czy promocja nie przynosi efektów? Wykorzystaj te dane, aby dostosować, poprawić i udoskonalić swoje podejście. Analiza pozwala dostrzec wzorce, trendy i zachowania, co daje możliwość podejmowania strategicznych decyzji opartych na faktach, a nie przeczuciach.

Najlepsze Doświadczenie Zakupowe na Powrót do Szkoły

Przygotowując się na gorączkę zakupów przed nowym rokiem szkolnym, skup się na doświadczeniu klienta, które jest sercem sukcesu każdej marki.

Platforma Harmony od Mood Media umożliwia łatwe zarządzanie całą muzyką, komunikatami audio i treściami na cyfrowych ekranach. Jedno logowanie daje dostęp do monitorowania i harmonogramowania treści na każdym urządzeniu w całej sieci.

Harmony to inteligentny partner w tworzeniu spójnej, wciągającej ścieżki zakupowej. Dopasuj atmosferę, zsynchronizuj treści cyfrowe i pozwól, aby wnioski w czasie rzeczywistym kierowały każdym Twoim krokiem.

Celuj w sprzedaż oraz budowanie relacji z marką w tym sezonie zakupów na powrót do szkoły, czyniąc każdy punkt styku z klientem niezapomnianym, znaczącym i zamierzonym.

Źródło: Mood Media

moodmedia.com

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Na postrzeganie firm, zwłaszcza tych większych, zatrudniających od kilkudziesięciu po kilka tysięcy pracowników, od dawna nie wpływa już tylko wysoka jakość oferowanych usług i produktów czy poziom obsługi klienta. Ogromne znaczenie ma również relacja na linii pracownik – pracodawca.
W erze cyfrowej, gdy e-commerce staje się dominującym sposobem zakupów, personalizacja przesyłek odgrywa kluczową rolę w wyróżnianiu się na tle konkurencji i budowaniu lojalności klientów. Raport z badań przeprowadzonych w 2020 roku przez SW Research „Postrzeganie opakowań przez polskich konsumentów” spostrzega, że aż 57% polskich...
Technologia produkcji opakowań musi nieustająco nadążać za zmieniającymi się potrzebami klientów. Nowe materiały, kształty czy bardzo spersonalizowane potrzeby to codzienność w branży. Jeśli przyjrzeć się trendom to wyraźnie widać nacisk na zrównoważone opakowania, które łatwo poddać recyklingowi czy opakowania przedłużające trwałość...
Wynagrodzenie za przeniesienie praw autorskich – o czym warto wiedzieć?
Podczas ostatniego szkolenia przeprowadzonego w ramach projektu Pro Arte Sztuka Przedsiębiorcza na Akademii Sztuk Pięknych im. Jana Matejki w Krakowie jedna z młodych artystek stwierdziła, że gdyby wszyscy młodzi twórcy znali przepis ustawy, który właśnie omawiałam, twórcom zdecydowanie łatwiej byłoby rozmawiać z klientem o pieniądzach. Jaki przepis ustawy o prawie...
Kto aktualnie napędza e-commerce? Zdecydowanie millenialsi i Gen Z! To właśnie oni, wychowani w erze Internetu i smartfonów, kształtują nowe trendy w zakupach online. Jak zbudować z nimi relację klient – sprzedawca? Jakie oczekiwania ma każda z tych grup? Odpowiedzi na te pytania nie są jednoznaczne.
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2024 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764