logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

BADANIE: Codzienne Polaków zakupy – dane z badania Gemius/PBI

  PR 19.04.2019, przeczytano 1972 razy

Robienie codziennych zakupów deklaruje 15 394 063 polskich internautów - tak wynika z najnowszego badania Gemius/PBI. Porównując tę liczbę z ostatnimi danymi GUS, okazuje się, że stanowią oni ponad 40% dorosłych Polaków. Czego jeszcze możemy się dowiedzieć o Polakach na zakupach? Dzięki nowym zmiennym, wprowadzonym do badania, możemy znaleźć odpowiedzi na wiele nurtujących pytań.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/codzienne-polakow-zakupy-%E2%80%93-dane-z-badania-gemius-pbi,382180,artykul.html

Codzienne zakupy domeną 8 mln internautek i 7 mln internautów

Osoby, które zajmują się codziennymi zakupami, to w większości przypadków kobiety – według danych zebranych w badaniu Gemius/PBI jest to 8 090 573 dorosłych kobiet (93,3%). Grupa pań nierobiących zakupów jest niewielka – stanowi ją raptem 577 432 Polek (6,7%).

ilustracjastrzałka

Wśród mężczyzn liczba osób robiących regularne zakupy wynosi z kolei 7 303 491 mln (83,4%). Z kolei grupa, która nie zaopatruje gospodarstw domowych w produkty, jest w tym przypadku większa niż w przypadku kobiet - stanowi 1 452 532 internautów (16,6%).

ilustracjastrzałka

Mężczyźni bardziej „zakupowi” w większych miastach

Ciekawe dane przynoszą też analizy danych z badania Gemius/PBI w podziale na wielkość miejscowości zamieszkania. Okazuje się, że im większe miasto, tym częściej Polacy i Polki deklarują regularne zakupy. W przypadku miast powyżej 50 tys. mieszkańców, robi je 94,5% kobiet i 87,2% mężczyzn. Wśród kupujących występuje także mniejsza różnica pomiędzy płciami: pań jest o 7,3 p.p. więcej niż panów.

ilustracjastrzałka

Z kolei na wsiach i w miejscowościach do 50 tys. mieszkańców regularne zakupy deklaruje mniej liczna grupa dorosłych Polaków: 92,5% kobiet i 80,9 % mężczyzn. W ośrodkach tych występuje także większa różnica pomiędzy płciami: panie stanowią o 11,6 p.p. większą grupę kupujących niż panowie.

ilustracjastrzałka

„Zakupowicze” bardziej zainteresowani budownictwem i nieruchomościami, mniej erotyką i motoryzacją

Przeanalizowaliśmy także, czy osoby robiące zakupy i nierobiące ich różnią się między sobą pod kątem zainteresowań i tematyki stron, które odwiedzają. Badanie Gemius/PBI wykazało, że w marcu 2019 roku osoby robiące zakupy częściej odwiedzały serwisy z kategorii: „budownictwo i nieruchomości” (60% vs 55%), a także „styl życia” (88% vs 86%) oraz „biznes, finanse, prawo” (80% vs 78%). Z kolei osoby niepodejmujące zakupowych obowiązków są bardziej zainteresowane serwisami z kategorii „erotyka” (48% vs 41%), „motoryzacja” (65% vs 60%), „nowe technologie” (69% vs 65%) oraz „sport” (60% vs 57%).

ilustracjastrzałka

Powyższa analiza została przeprowadzona dzięki wprowadzeniu nowej zmiennej socjodemograficznej do badania Gemius/PBI. Od marca 2019 na podstawie wyników badania można przeanalizować również zachowania internautów związane z podejmowaniem codziennych zakupów. Uwzględniono sytuację, w której internauci deklarowali zarówno bycie jedyną osobą robiącą zakupy, jak i jedną z kilku w gospodarstwie domowym, które podejmują się tego obowiązku. Zaprezentowane dane dotyczą tylko populacji internautów, którzy udzielili odpowiedzi na pytanie o codzienne zakupy.

– Informacja o tym, jak osoby robiące zakupy w gospodarstwie domowym zachowują się w sieci, jest bardzo interesująca. Dane Gemius pokazują na przykład, że chętniej odwiedzają one strony sklepów internetowych, możemy się więc domyślać, że także tutaj te osoby są odpowiedzialne za zakupy. Mając taką wiedzę możemy skuteczniej kierować do nich treści poradnikowe, recenzje produktów i oferty specjalne – mówi Marcin Niemczyk, Kierownik Zespołu Analiz Marketingowych Ringier Axel Springer Polska.

 – Przedstawiane przez Gemius/PBI dane stanowią dużą wartość dla media plannerów. Przede wszystkim pomagają zweryfikować deklaracje wydawców odnośnie profilu osób odwiedzających określone placementy oraz pozwalają na lepszą optymalizację kampanii kierowanych do takich wąskich grup – dodaje Szymon Lipiński, Data & Strategy Director w Wavemaker.

Źródło: Gemius/PBI

www.gemius.pl

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Obserwacja zachowań 450 tys. konsumentów w ponad 710 obiektach wykazała, że w I kwartale br. ruch w galeriach spadł o blisko 5% rdr. Natomiast odwiedzających było o niecały 1% mniej niż rok wcześniej. Częstotliwość wizyt zmniejszyła się rok do roku o ponad 4%, za to zwiększył się czas spędzany w tego typu placówkach. Ostatnio był średnio dłuższy o ponad 2...
Leasing uwolniony z papieru po 24 latach?
Czy umowę leasingu, podobnie jak umowę kredytu lub pożyczki, będzie można wreszcie zawrzeć elektronicznie? Jest projekt ustawy, który usuwa archaiczny nakaz zachowania formy pisemnej, obowiązujący od 2000 roku . Oszczędności z wyeliminowania papierowych umów leasingu mogą wynieść ok. 15 mln zł rocznie – szacuje Carsmile.
Co Polacy kupują przez internet? Trendy w e-commerce
Klienci, którzy przyzwyczaili się do kupowania w sieci, są w niej coraz aktywniejsi. W konsekwencji z roku na rok w wielu kategoriach poziom wydatków rośnie, a co za tym idzie, zwiększa się także wartość polskiego rynku e-commerce.
Zetki o Zetkach. Jakie jest pokolenie Zet w Polsce?
Roszczeniowi małolaci, którym nie chce się pracować, przyklejeni do smartfona i liczący się jedynie z opinią influencerów? O generacji Zet krąży wiele mitów. Co jest jednak najważniejsze dla osób urodzonych w latach 1997-2012? Jacy powinni być ich zdaniem pracodawcy? Na co najczęściej wydają pieniądze? Czy gromadzą...
Odczyt Barometru EFL na II kwartał br. wyniósł 52,6 pkt. i jest o 0,1 pkt. wyższy w ujęciu kwartalnym i o 4,9 pkt. wyższy w ujęciu rocznym. Obecnie odnotowana wartość to najwyższy wynik od II kwartału 2021 roku (52,8 pkt.), a w ostatnich pomiarach zauważalny jest systematyczny wzrost wartości wskaźnika Barometru. Eksperci EFL zwracają także uwagę na rosnący już od roku...
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2024 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764