logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

BADANIE: Concept Box – pierwsze badanie treści i motywów internetowych

  PR 16.04.2018, przeczytano 966 razy

Havas Story Plantation, wyspecjalizowana w komunikacji kontentowej jednostka Havas Media Group, przeprowadziła pierwsze w Polsce badanie potencjału treści i motywów internetowych – Concept Box. Jego wyniki, a wraz z nimi duża ilość insightów i gotowych inspiracji dla działań marketingowych, pokazują, m.in. że treści związane z potrzebą bycia blisko natury czy dbania o jakość powietrza mają bardzo wysoki potencjał komunikacyjny. Badanie pokazało również, że co piąty polski internauta usłyszał o Vogue dzięki memom.



Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/concept-box-%E2%80%93-pierwsze-badanie-tresci-i-motywow-internetowych,36171,artykul.html

W ciągu ostatnich 3 miesięcy Havas Story Plantation przebadało ponad 50 rodzajów kontentu, który zwrócił uwagę internautów – od artykułów sponsorowanych na temat podróży, po memy związane z premierą Vogue na polskim rynku. W efekcie na rynku pojawiło się jedno z największych źródeł informacji o tym co i dlaczego interesuje Polskich internautów.

Co o polskich internautach mówią pierwsze fale badania potencjału treści i motywów internetowych?

Dotychczasowa analiza treści pokazuje ogromną potrzebę Polaków do bycia blisko natury oraz dbania o jakość powietrza w domu a potencjał działań marketingowych mających realny, pozytywny wpływ na życie konsumentów.

ilustracjastrzałka

Pod względem demograficznym warto nadmienić różnice w charakterze najbardziej potencjałowych treści. Mężczyźni zdecydowanie bardziej nastawieni są na kontent czysto rozrywkowy. Kobiety zaś preferują treści praktyczne i relaksujące. Wiek również znacząco różnicuje potrzeby kontentowe. Analiza korelacji potrzeb z zainteresowaniem pokazuje, że z wiekiem diametralnie spada zainteresowanie treściami o charakterze naukowym a rośnie chęć konsumpcji materiałów motywujących. Młodzi z kolei są zdecydowanie bardziej otwarci na treści budzące wstyd i zażenowanie, jak popularnie ostatnio patostreamy. Ciekawostką może być również fakt, że treści o charakterze patriotycznym charakteryzują się najwyższym potencjał w segmencie…młodych mam.

ilustracjastrzałka

Co piąty polski internauta usłyszał o Vogue w sposób wiralowy – poprzez memy

ilustracjastrzałka

Dzięki memom odnoszącym się do premierowej okładki magazynu Vogue, wiadomość o debiucie tego tytułu na polskim rynku dotarła do ok. 19% internautów. Kontakt z memami nieznacznie częściej deklarowali mężczyźni (23%), respondenci w wieku 15-24 lata (24%), mieszkańcy wsi (21%) oraz osoby deklarujące dochód poniżej średniej (25%). Ten rodzaj kontentu bardziej podobał się jednak kobietom (23%), internautom w wieku 45-54 lata oraz mieszkańcom dużych miast (24%). W wymienionych grupach istotnie wyższy był również wskaźnik potencjału wiralowego („Chciałbym pokazać to moim znajomym”).

ilustracjastrzałka
 
Zakładając, że grupą celową Vogue są kobiety w wieku 25-54, drugie, „memowe” życie kampanii promocyjnej pozwoliło dotrzeć do około 14% targetu, a dodatkowo do ponad 5 000 000 innych osób, przede wszystkim mężczyzn.

Jakie jest realne zastosowanie Concept Box w marketingu?

Wyniki badania pozwalają z dużą precyzją określić rodzaj i charakter treści, które cieszą się największym potencjałem wśród konkretnych grup konsumentów. Dzięki temu możliwe jest stworzenie konkretnych, całościowych rozwiązań komunikacyjnych o dowolnym charakterze, np. sprzedażowym czy wizerunkowym.

ilustracjastrzałka

W jaki sposób analizowany jest potencjał treści i skąd bierze się kontent do badania?
Proces realizacja każdej fali badania przebiega 3-etapowo:

  1. 600-osobowa grupa panelistów raz w miesiącu dzieli się z nami treściami, które zwróciły ich uwagę.
  2. Zespół badaczy z Havas Media Group selekcjonuje kontent i przygotowuje go do badania ilościowego.
  3. W kolejnym etapie, treści poddawane są ocenie przez 1000-osobową próbę kwotowaną zgodnie z rozkładem płci, wieku i miejsca zamieszkania wśród polskich internautów.


ilustracjastrzałka
 
Przygotowane treści podlegają analizie na 4 wymiarach

  • Czy jest to to dla mnie coś nowego?
  • Czy to mi się podoba?
  • Czy chciałbym zobaczyć więcej tego typu treści?
  • Czy te treści mogłyby spodobać się moim znajomym?
  • Czy chciałbym pokazać te treści moim znajomym?

Respondenci oceniają również treści przez pryzmat emocji jakie dana treść wywołuje oraz potrzeb, które realizuje.

Przedstawione wyniki pochodzą z pierwszego w Polsce badania potencjału treści internetowej „Concept Box”. Badanie przeprowadzono w marcu 2018 roku na reprezentatywnej (wiek, płeć, miejsce zamieszkania, dochód) próbie 1000 polskich internautów.

Źródło: Havas Media Group

www.havasmedia.pl

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

II tura w mediach społecznościowych – porównanie kandydatow
Choć wyniki wyborów samorządowych zostały już ogłoszone, w wielu miastach wojewódzkich wciąż nie udało się wyłonić prezydentów miast podczas I tury wyborów. Należy zauważyć, że zgodnie z raportem PRCN „Kandydaci na Prezydentów miast wojewódzkich w social mediach - Który z kandydatów na prezydentów...
Fake kNOw more: emocje a podatność młodzieży na dezinformację
Młodzi ludzie są bardzo narażeni na manipulację w internecie. Często klikają w różne treści nie zdając sobie sprawy, że robią to pod wpływem emocji. To właśnie one stanowią punkt wyjścia w programie Fake kNOw more , który pokazuje młodzieży, że lepsze rozpoznawanie emocji, pozwala podejmować bardziej przemyślane decyzje także te w internecie....
Raport Seegame: potencjał reklamowy Twitcha
Reklamy na platformach live streamingowych są coraz popularniejszym sposobem dotarcia do pożądanych grup odbiorców – na Twitchu, już co trzecia osoba zwraca na nie uwagę 1 . Które kreacje przyciągają wzrok społeczności, co motywuje ją do oglądania reklam, a także jakie elementy powinien zawierać angażujący przekaz? Open Mobi (na...
Polskie Radio z wpisem o stanie likwidacji w KRS
Minister Kultury i Dziedzictwa Narodowego, jako reprezentant Skarbu Państwa będącego właścicielem 100% akcji Spółki, informuje, że Sąd Rejonowy dla m.st. Warszawy dokonał wpisu do Krajowego Rejestru Przedsiębiorców, na mocy którego Polskie Radio zostało postawione w stan likwidacji. Jedynym uprawnionym organem do zarządzania Spółką jest likwidator Paweł Majcher.
KRRiT: Sygnał Radia Maryja zakłócano z Rosji
Sekretarz Wykonawczy IGO EUTELSAT informuje Przewodniczącego KRRiT:
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2024 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764