logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

BADANIE: Sport potrzebuje sponsorów

  PR 18.02.2019, przeczytano 664 razy
ilustracjastrzałka

Ponad połowa Polaków lepiej ocenia firmy angażujące się w sponsoring sportu i kultury od tych, które się nie angażują. W ciągu ostatnich 10 lat wzrósł odsetek osób, które uważają, że sponsoring jest potrzebny w sporcie, zmalał zaś odsetek tych, którzy są zdania, że kultura potrzebuje sponsorów. Co piąty Polak przyznaje, że fakt, że dana firma jest sponsorem spowodował, że zainteresowali się jej ofertą. Najbardziej znanym sponsorem w Polsce jest Orlen – wynika  z badania Sponsoring Monitor 2018 ARC Rynek i Opinia.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/sport-potrzebuje-sponsorow,381293,artykul.html

Konsumenci mają świadomość tego, że firmy decydują się na sponsoring po to, by polepszyć swój wizerunek (84%). Dostrzegają również pozytywny wpływ sponsorów na rozwój sportu i kultury. Połowa badanych lepiej ocenia firmy zaangażowane w sponsoring sportu, 28% osób chętniej kupiłoby produkty firmy angażującej się w sponsoring.

Numerem jeden w polskim sponsoringu jest Orlen, który jest najbardziej rozpoznawalnym sponsorem zarówno wydarzeń sportowych jak i kulturalnych. Markami, które poza Orlenem również znalazły się w pierwszej piątce w obydwu zestawieniach są Coca-Cola i Lotos.

Najbardziej rozpoznawalni sponsorzy w podziale na branże (znajomość wspomagana)

Markami, które w ciągu ostatniego roku odnotowały najwyższy wzrost znajomości wspomaganej jako sponsorzy są mBank (+ 9 p.p.), PGE (+ 9 p.p.) oraz AXA Direct (+ 7 p.p.).

Banki:

  1. PKO Bank Polski (39%)
  2. ING Bank Śląski (27%)
  3. mBank (26%)

Firmy ubezpieczeniowe:

  1. PZU (60%)
  2. Allianz (25%)
  3. Aviva (24%)

Firmy paliwowe/ motoryzacyjne:

  1. Orlen (66%)
  2. Lotos (47%)
  3. Shell (31%)

Firmy telekomunikacyjne:

  1. Orange (59%)
  2. T-Mobile (50%)
  3. Play (47%)

Firmy energetyczne:

  1. PGE (58%)
  2. PGNiG (54%)
  3. Tauron (54%)

Firmy odzieżowe:

  1. Adidas (67%)
  2. Nike (62%)
  3. Reebok (47%)

- Sponsoring od wielu lat jest elementem krajobrazu marketingowego. Odbiorcy czy to sportu czy kultury mają świadomość, że firmy sponsorują ze względów wizerunkowych i sprzedażowych. Konsumenci wiedzą, jak duży i pozytywny  na rozwój poszczególnych dyscyplin czy dziedzin sztuki jest wpływ środków pochodzących od sponsorów. Warto zwrócić uwagę, że porównując wyniki z 2018 roku z tymi sprzed 10 lat wyraźnie widać, że istotnie, o 11 punktów procentowych, zwiększył się odsetek osób, które są zdania, że sponsoring jest potrzebny do rozwoju sportu, zmalał zaś, o 4 punkty procentowe, odsetek osób, które uważają, że kultura potrzebuje sponsorów. Może to być sygnał, że badani są zdania, że wspieraniem kultury powinno zająć się państwo lub np. samorządy – komentuje Grzegorz Sygnowski, kierownik projektu z ARC Rynek i Opinia.  

Źródło: ARC Rynek i Opinia

Dodatkowe informacje:

Informacja o badaniu
Sponsoring Monitor to największe kompleksowe badanie na temat sponsoringu w sporcie i kulturze w Polsce. Realizowane przez ARC Rynek i Opinia od kilkunastu lat, pozwala na obserwowanie trendów w powyższych obszarach. W 2018 roku zastosowano mix metod ilościowych - wywiadów telefonicznych (CATI) oraz internetowych (CAWI) z wykorzystaniem ogólnopolskiego panelu ARC Rynek i Opinia - epanel.pl. Zrealizowanych zostało N=1511 wywiadów CATI oraz N=3694 wywiadów CAWI. Struktura próby w obu badaniach odzwierciedla strukturę populacji Polski wg płci, wieku, województwa, wielkości miejscowości zamieszkania oraz wykształcenia.

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Nowa seria profesjonalnych monitorów Sony Bravia
Firma Sony ogłosiła dziś, że rodzina monitorów profesjonalnych BRAVIA powiększa się o zupełnie nowy, flagowy 98-calowy monitor z serii FW-BZ53L, wyposażony w powłokę Deep-Black Non-Glare Poszerzeniu ulega tez oferta podstawowych monitorów serii BZ30L do której dla klientów w Europie dołącza monitor w wersji 98-calowej., Niedawno ogłoszone...
Samsung Electronics liderem rynku digital signage 15. rok z rzędu
Centrum badań rynku Omdia ogłosiło, że Samsung Electronics 15 rok z rzędu został uznany za producenta numer jeden w zakresie produktów wyświetlania profesjonalnego [1] . Według firmy badawczej w minionym roku Samsung nie tylko był liderem globalnego sektora signage z 33 proc. udziałem, ale także sprzedał ponad 2 mln urządzeń – to rekordowa liczba dla...
Kampania Pepsi: Thirsty for more
Marka Pepsi wystartowała z kampanią marketingową pod hasłem „Thirsty for more”. W ramach działań zaplanowano szereg wyjątkowych i niestandardowych aktywności mających na celu zachęcenie konsumentów do odkrycia nowej ery świata Pepsi. Aktywacja jest efektem globalnej transformacji marki, która przeszła największy rebranding od ponad 14 lat.
Xiaomi rozpoczęło współpracę z gwiazdami polskiej siatkówki
Aleksander Śliwka, Kamil Semeniuk i Marcin Janusz rozpoczęli współpracę z Xiaomi. Od dziś na swoich kanałach społecznościowych będą dzielić się fragmentami ze swojego życia, treningów, a w szczególności z najważniejszych spotkań meczowych w tym roku. Nowi przyjaciele marki będą relacjonować legendarne momenty zdjęciami przy użyciu telefonów...
Lincoln Electric powierza Kinesso obsługę w digitalu
Lincoln Electric, specjalizujący się w zakresie projektowania, rozwoju i wytwarzania produktów do spawania, cięcia, lutowania i zautomatyzowanych rozwiązań dla przemysłu, wybrał w przetargu na obsługę digital ofertę agencji KINESSO (IPG Mediabrands).
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2024 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764