logo
WIADOMOŚCI

Badanie: 60 proc. budżetów marketingowych trafia do internetu

   07.11.2018, przeczytano 389 razy
ilustracjastrzałka

Biznes przenosi się do sieci – ta teza ma potwierdzenie w wynikach najnowszego badania dotyczącego polskiego rynku e-marketingu, które przeprowadził WhitePress. Średnio aż 60 proc. budżetów marketingowych polskich firm przeznaczane jest na działania online. Za to dla 19 proc. badanych przedsiębiorstw sieć jest jedynym miejscem, w którym lokują swoje budżety marketingowe.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/badanie%3A-60-proc.-budzetow-marketingowych-trafia-do-internetu,380043,artykul.html

Wydatki online stanowią coraz większą część kosztów w obszarze marketingu. Według wyników badania przeprowadzonego przez WhitePress, aż 57 proc. ankietowanych zadeklarowało, że budżet na e-marketing wzrósł w porównaniu do poprzedniego roku. 36 proc. marketerów przyznało, że pozostał on na tym samym poziomie, zaś zaledwie 7 proc. obniżyło swoje wydatki na promocje w internecie. Jak wynika z raportu e-marketing jest na fali rosnącej przede wszystkim w grupie firm zatrudniających od 25 do 49 pracowników. To wśród nich marketerzy zadeklarowali w 88 proc., że ich budżet na tego typu działania wzrósł. W przypadku największych firm podobną deklarację złożyło nieco mniej, bo 65 proc. ankietowanych.

ilustracjastrzałka

Wśród inwestycji w e-marketing królują media społecznościowe. Na reklamę w Social Media polskie firmy wydają średnio 23 proc. swoich budżetów. Niewiele mniej pieniędzy trafia na pozycjonowanie stron – SEO pochłania 21 proc. rocznych wydatków. Na ostatnim miejscu podium, z wynikiem w okolicach 19 proc., znalazły się działania SEM. Warto wspomnieć, że wśród pozostałych wyników wyróżnia się content marketing (13 proc.). Polscy marketerzy za to wciąż niechętnie sięgali po video marketing (4 proc.) i wsparcie wizerunkowe przy wykorzystaniu influencerów (5 proc.).

ilustracjastrzałka

Jakie dominować będą  w najbliższej przyszłości? Raport potwierdza, że w zakresie mediów społecznościowych niewiele się zmieni. Polscy marketerzy w większości (58 proc.) przewidują, że wydatki na Social Media wzrosną jeszcze bardziej. Podobnie sytuacja wygląda w zakresie SEO (55 proc.), więcej pieniędzy powinno trafić też do content marketingu (50 proc. ) i SEM (48 proc.). Co ciekawe, choć aktualnie video marketing traktowany jest po macoszemu, to według ankietowanych w ciągu najbliższych kilku lat będzie dużo ważniejszym elementem marketingowej układanki. Z raportu WhitePress wynika też, że coraz mniejsze znaczenie przypisuje się do e-mail marketingu (15 proc. badanych stwierdziło, że obetnie wydatki na tego typu działania) oraz reklamom typu display (analogicznie - 11 proc.).

ilustracjastrzałka

Wyniki naszego najnowszego badania potwierdzają, tezę mówiącą o tym, że marketing przenosi się do sieci i jest do zjawisko, które będzie przybierać na sile. Marketing staje się bardziej online, a przedsiębiorcy chcą budować swój wizerunek przede wszystkim w internecie. Polskie firmy już dziś wydają znaczne części budżetów reklamowych na promocje w mediach społecznościowych, SEO i SEM oraz content marketing. Niedługo w czołówce powinien znaleźć się video marketing a z czasem również wzrośnie rola influencerów - komentuje Paweł Strykowski, CEO WhitePress.

Partnerami badania są Grupa Netsprint, ContentStream, Marketing w Praktyce, LeadR, Online Marketing Magazyn, Marketing i Biznes, portalmedialny.pl, Ad Monkey, NowyMarketing i PR bez krawatów.

  • Pełne wyniki badania znajdują się TUTAJ

Źródło: WhitePress

www.whitepress.pl

Dodatkowe informacje:

Metodologia - badanie zostało przeprowadzone w formie ankiety internetowej w dniach 17-24 października 2018 roku na grupie 101 marketerów reprezentujących firmy z Polski.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale:

Architektura spersonalizowana elementem brandingu TME
Budynki biurowe w naszym otoczeniu powstają jak grzyby po deszczu. W krajobrazie wielkich miast przywykliśmy już do zunifikowanej, utylitarnej architektury kodu kreskowego, która oferuje luksusowe, choć najczęściej pozbawione indywidualizmu biurowce pod wynajem. Rzadziej inwestorzy decydują się na budowę obiektu biurowego ściśle dopasowanego do ich własnych potrzeb – budynku,...
Durex w kampanii profilaktyki AIDS
Karolina Gilon i Jakob Kosel w polskiej odsłonie globalnej kampanii Durex, zachęcają do tego, by „uprawiać seks i ratować życie” (Have Sex and Save Lives). Za projekt, który swoim zasięgiem obejmuje OOH, kina, digital oraz social media, odpowiadają agencje VMLY&R Poland, Papaya, LiquidThread oraz Zenith.
Black Friday, Cyber Monday oraz zakupy świąteczne stanowią dla detalistów i producentów ostatnią prostą w handlowym maratonie roku. Ze względu na rosnący udział zakupów dokonywanych za pomocą urządzeń mobilnych na tym etapie istotną rolę odegra kanał sprzedaży online, z każdym rokiem coraz ważniejszy element w strategii omnichannel.
Spółka Centrum Targowo-Kongresowe, zarządzająca obiektem Global Expo wybudowanym na dawnych terenach FSO, podpisała 5-letnią umowę o współpracy z Health and Beauty Media należącą do wiodącego organizatora targów kosmetycznych w Europie – Health and Beauty Group. W ramach kontraktu w latach 2019-2023 na terenie niedawno otwartego, nowoczesnego centrum przy...
Dom mediowy Value Media, zdobywa budżet reklamowy iSpot, największego polskiego dystrybutora produktów Apple. Współpraca, nawiązana w drodze przetargu, ma charakter długofalowy i obejmuje działania w kanałach cyfrowych. Value Media odpowiada za strategię mediową, planowanie i zakup mediów. Doradztwem, analityką oraz optymalizacją procesu sprzedaży zajmie się...
 
Signs.pl - Portal polskiej reklamy wizualnej
© 1997-2018 ICOS
Wszystkie prawa zastrzeżone