logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

BADANIE: „Mastercard Love Index”

  PR 12.02.2019, przeczytano 405 razy

W Polsce najczęściej kupowanym prezentem są kwiaty, ale wysoko cenimy również wspólne przeżycia, takie jak romantyczna kolacja czy wspólny wyjazd.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/_mastercard-love-index_,381211,artykul.html

Kolejny rok z rzędu, z okazji Dnia Zakochanych Mastercard przygotował raport „Mastercard Love Index” – zestawienie obrazujące trendy zakupowe i zwyczaje konsumentów związane z wydatkami z okazji Walentynek. Najnowsze wyniki pokazują, że wartość wydatków Polaków na prezenty dla ukochanej osoby rośnie (o 56% w ciągu trzech lat), a coraz częściej kupujemy upominki w internecie (wzrost liczby transakcji o 88% względem 2016 r.). Nie zostawiamy też zakupów na ostatnią chwilę – największa część transakcji (32%) ma miejsce 11 lutego.

Wspólne spędzanie czasu wciąż bezcenne

„Mastercard Love Index” jest obliczany na podstawie transakcji zrealizowanych za pomocą kart kredytowych, debetowych i prepaid w dniach od 11 do 14 lutego w okresie ostatnich trzech lat. Wskaźnik ten potwierdza, że z okazji Walentynek Polacy najczęściej kupują kwiaty – w 2018 r. wynik był o 137% wyższy niż w 2016 r. Jednak kwiaty są często tylko dodatkiem do głównej niespodzianki, co pokazują inne wyniki badania. Chętnie bowiem wydajemy też pieniądze na wspólne spędzanie czasu ze swoją drugą połówką. O 56% wzrosła liczba transakcji w restauracjach, zatem romantyczna kolacja to wciąż dobry pomysł dla zakochanych, by powiększać swoją kolekcję bezcennych wspomnień.

Bardzo popularne jest także podróżowanie z ukochaną osobą – liczba transakcji za bilety samolotowe czy kolejowe wzrosła aż o 92%. Często wyjeżdżamy na dłużej, zostając przynajmniej jedną noc w hotelu – wydatki na noclegi wzrosły o 29%.

Prezenty materialne cieszą się natomiast mniejszym zainteresowaniem. Wydatki przeznaczone na zakup biżuterii nieco urosły (o 25%), ale pozostają w tyle za tymi niematerialnymi podarkami, które sprawiają więcej radości.

Zbliżeniowe Walentynki

Płacąc za prezent dla ukochanej osoby lub za wspólną kolację preferujemy szybkie i wygodne rozwiązania. Od 2016 r. wartość wszystkich transakcji zbliżeniowych z okazji Walentynek wzrosła w Polsce o 209%. Średnia w Europie wzrosła o 348%, ale może wynikać to z faktu, że konsumenci w większości krajów kontynentu w ostatnich latach dopiero przyzwyczajają się do płatności zbliżeniowych, a początkowa liczba transakcji bezstykowych była w ich przypadku mniejsza.  Warto przypomnieć, że Polska jest liderem zbliżeniowości – zgodnie z raportem Mastercard z 2018 r. pod względem rozpowszechnienia tej nowoczesnej technologii zajmujemy 2. miejsce w Europie (za Czechami).

Rośnie też popularność zakupów online. O 88% wzrosła liczba prezentów zamawianych przez zakochanych w sieci. Jednak wciąż  zdecydowaną większość upominków wybieramy osobiście, podczas wizyty w sklepie, zwłaszcza gdy zostawiamy zakupy na ostatnią chwilę, czyli na 14 lutego (97%).

Inne ciekawe wnioski z zestawienia „Mastercard Love Index”:

  • Czesi kupują online: Najwyższy wzrost transakcji w e-commerce, aż o 270% w porównaniu do 2016 r., zanotowano w Czechach.
  • Najbardziej zbliżeniowe kraje, w kontekście największego wzrostu liczby płatności bezstykowych, to: Grecja (wzrost o 7 030%), Serbia (wzrost o 2 136%), Bułgaria (o 1 747%) i Rumunia (o 1 742%).
  • Grecy najbardziej hojni i romantyczni: Wydatki Greków na prezenty dla ukochanej osoby z okazji Walentynek wzrosły o 114%. Lubią oni też romantyczne kolacje we dwoje – liczba transakcji w restauracjach wzrosła o 639%. Wydają także najwięcej w Europie na kwiaty – o 345% więcej niż 3 lata temu.
  • Czesi chętnie podróżują: W miłosną podróż najchętniej wybierają się Czesi – liczba transakcji związanych z tym celem wzrosła o 665%. Zupełnie odwrotnie jest u Słoweńców, którzy mieli najniższy wynik w tym obszarze – spadek o 35%.

Źródło: Mastercard

Dodatkowe informacje:

O wskaźniku Mastercard Love Index:
Badanie analizuje zagregowane dane dotyczące transakcji dokonanych kartami kredytowymi, debetowymi oraz pre-paid w wybranych kategoriach produktów i usług. Badanie prowadzone jest co roku w ponad 200 krajach, w dniach 11-14 lutego. Tegoroczna edycja analizuje dane z trzech ostatnich lat (2016-2018).

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Druga Twarz Instalatora - nowa kampania marki Purmo
Marka Purmo, rozpoczęła nową kampanię wizerunkową - “Druga Twarz Instalatora”. Inicjatywa skupia się na specjalistach, którzy współpracują z fińskim producentem. Cel? Zmiana image’u, jaki posiadają “budowlańcy”, poprzez pokazanie ich drugiego oblicza. W ramach kampanii zrealizowano 7 profesjonalnych filmów i sesji zdjęciowych,...
Michał Sęk i Tomasz Bujok creative directorami w 180heartbeats + Jung v Matt
Do działu kreacji agencji 180heartbeats + Jung v Matt jako creative directorzy dołączyli Michał Sęk i Tomasz Bujok. Będą wspierać w zarządzaniu działem kreacji Mikołaja Sadowskiego, chief creative officera & partnera.  
BNP Paribas jako pierwszy bank w Polsce wykorzystał w kampanii technologię deep fake
Deep fake to technologia, o której coraz głośniej w świecie internetu i nie tylko. W skrócie, jest to technika obróbki obrazu, polegająca na nałożeniu twarzy konkretnej osoby na dowolną postać przy użyciu sztucznej inteligencji. W praktyce oznacza to, że możemy zobaczyć jak pewne osoby mówią rzeczy, których nigdy by nie powiedziały.
Ruszyła kampania reklamowa PKO Banku Polskiego i Ekstraklasy promująca rozgrywki piłkarskie i wspólne kibicowanie na stadionach. Pod hasłem „Gramy Razem” kampania przedstawia wsparcie, jakiego udziela lidze partner tytularny PKO Bank Polski. Spoty emitowane są na antenie ogólnopolskich stacji telewizyjnych oraz w kanałach tematycznych. Równolegle...
Rozpoczęła się Kampania „Sprawdzony - Niekręcony”
Wystartowała Kampania Uczciwych Sprzedawców Aut Używanych „Sprawdzony – Niekręcony”, mająca na celu wprowadzenie na polskim rynku sprzedaży aut używanych nowy standard - PISEMNĄ GWARANCJĘ PRZEBIEGU.
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2019 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764