logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

BADANIE: „New Topography of Retail”

  PR 02.10.2018, przeczytano 459 razy

W ramach badania pt. „New Topography of Retail” zapytano 15 500 konsumentów o ich preferencje w zakresie prywatności, personalizacji, widoczności łańcucha dostaw oraz stosunku do technologii rozpoznawania twarzy, wirtualnych asystentów sprzedaży i dostaw produktów za pomocą dronów.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/_new-topography-of-retail_,379592,artykul.html

Z nowego globalnego badania konsumenckiego przeprowadzonego przez Oracle Retail wynika, że pomimo świadomości obowiązywania przepisów dotyczących ochrony prywatności, takich jak RODO (52%), oraz chęci korzystania ze swoich praw w tym zakresie (86%) większość konsumentów ceni możliwość otrzymywania spersonalizowanych ofert (56%). Badanie wskazuje, że aby zasłużyć na możliwość gromadzenia danych o klientach, sprzedawcy detaliczni muszą zapewnić bardziej spersonalizowaną obsługę i interakcję z marką. Nie jest to łatwe, ponieważ konsumenci oczekują większego wglądu w łańcuch dostaw i proces świadczenia usług, a przedsiębiorstwa muszą wdrażać innowacyjne technologie w handlu detalicznym wykorzystujące dane o klientach.

Oprócz zapotrzebowania wśród konsumentów na bardziej spersonalizowaną obsługę badanie „New Topography of Retail” pokazało, że 87% konsumentów w Ameryce Północnej zażądałoby od przedsiębiorstwa usunięcia ich danych osobowych, gdyby miało taką możliwość. Trend ten jest również widoczny w ujęciu globalnym: 45% konsumentów w Ameryce Północnej i 34% w Europie stwierdziło, że chętnie usunęłoby swoje dane osobowe gromadzone przez wszystkich sprzedawców, z którymi mają kontakt, gdyby tylko mieli taką możliwość. Dla porównania 90% konsumentów w Ameryce Łacińskiej oraz 91% na Bliskim Wschodzie, w Indiach i na Dalekim Wschodzie skorzystałoby ze swojego prawa do wyboru, którzy sprzedawcy mają mieć dostęp do ich danych osobowych.

- O ile konsumenci kwestionują korzyści płynące z udostępniania ich danych osobowych, to badanie pokazuje, że wciąż chcą otrzymywać spersonalizowane, dostosowane do ich potrzeb oferty przy zachowaniu pewnego poziomu anonimowości. Sprzedawcy detaliczni mogą dostarczać takie oferty przez przekształcenie zwykle emocjonalnego stosunku konsumentów do udostępniania danych w owocną interakcję - powiedział Mike Webster, wiceprezes i dyrektor generalny Oracle Retail. - Podczas gdy sprzedawcy zmagają się z problemem ochrony danych osobowych, ci spośród nich, którzy zdołają przyciągnąć właściwych klientów w momencie zamiaru dokonania zakupu, będą w stanie ich utrzymać i zwiększyć ich lojalność.

Badanie „New Topography of Retail” zostało przeprowadzone w 2018 roku wśród ponad 15 500 konsumentów w pięciu kluczowych regionach: Europie (Francji, Niemczech, Włoszech, Hiszpanii, Szwecji i Wielkiej Brytanii), Ameryce Północnej (Kanadzie i USA), Ameryce Łacińskiej (Brazylii, Chile i Meksyku), Bliskim Wschodzie (Arabii Saudyjskiej i Zjednoczonych Emiratach Arabskich) i Indiach oraz Dalekim Wschodzie (Australii i Chinach).

Ochrona prywatności i personalizacja

O ile konsumenci z rezerwą podchodzą do udostępniania danych osobowych, to wciąż oczekują spersonalizowanych ofert opartych na historii ich interakcji z marką. Jednak zdaniem konsumentów sprzedawcy w niedostatecznym stopniu rozumieją ich potrzeby. Zaledwie 16% konsumentów z Europy stwierdziło, że otrzymuje od sprzedawców zawsze spersonalizowane i zawsze istotne dla nich oferty. Podobne zdanie wyraziło 22% konsumentów w ujęciu globalnym. Niemniej 47% konsumentów w ujęciu globalnym uznało, że byłoby wspaniale otrzymywać oferty w czasie rzeczywistym w oparciu o historię wyszukiwania online. Ponadto zdaniem 75% konsumentów spersonalizowana oferta to nie to samo co oferta istotna dla konkretnej osoby.

Innowacje w handlu detalicznym na rynkach rozwijających się

Zdaniem konsumentów z rynków rozwijających się (57% respondentów z Brazylii, Chile, Chin, Indii i Bliskiego Wschodu) systemy rozpoznawania twarzy w sklepie, wirtualni asystenci sprzedaży w przymierzalniach, kioski, w których można pobrać zdjęcie produktu i uzyskać rekomendacje, oraz automatyczne uzupełnianie zapasów w oparciu o preferencje subskrypcji są istotne, w porównaniu do zaledwie 28% konsumentów z Europy, Australii i Ameryki Północnej.

Konsumenci oczekują wglądu w łańcuch dostaw i historię usług

Konsumenci domagają się większej przejrzystości działań sprzedawcy, w tym historii usług i łańcucha dostaw. Ponad połowa (52%) konsumentów przyznała, że kluczowym warunkiem ich lojalności wobec sprzedawców jest odpowiedzialne społecznie działanie danego sprzedawcy. Jest to szczególnie widoczne w branżach spożywczej i odzieżowej, w których odpowiednio 56 i 52% respondentów stwierdziło, że byliby bardziej lojalni wobec tych sprzedawców, którzy stawiają na zrównoważony rozwój oraz ograniczają wpływ na środowisko naturalne.

Konsumenci (54%) oczekują również wglądu w dostępność artykułów i możliwości ich wyszukania i zarezerwowania do odbioru w ten sam dzień w sklepie stacjonarnym. W przypadku dostawy artykułów do domu ogromna rzesza (72%) konsumentów oczekuje informacji w czasie rzeczywistym o lokalizacji przesyłki na każdym etapie dostawy.

  • Pełny raport do pobrania TUTAJ

Źródło: Oracle

www.oracle.com

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

„Dizajn na fali” w Muzeum Sztuki i Techniki Japońskiej Manggha
Trwa cykl rozmów o polskim dizajnie ,,Dizajn na fali” w Muzeum Sztuki i Techniki Japońskiej Manggha w Krakowie. W gronie uznanych gości odbywają się dyskusje nie tylko o jakości kształcenia przyszłych projektantów, ale również o sposobach pogłębiania świadomości producentów, przedstawicieli władz i konsumentów dobrego wzornictwa....
Lidl z kampanią UEFA Euro 2024: Lidl Kids Team
Jako Oficjalny Partner UEFA EURO 2024, Lidl Polska rozpoczyna program Lidl Kids Team, w ramach którego dzieci mają szansę wyjść na murawę razem z polskimi zawodnikami przed meczami UEFA EURO 2024! Sieć ogłasza konkurs, w ramach którego rodzice lub opiekunowie mogą wygrać miejsce w Lidl Kids Team dla swojego dziecka w wieku od 6 do 10 lat – niezależnie od płci,...
Zostań Aquaphorianinem – kampania reklamowa Aquaphor
Międzynarodowy koncern AQUAPHOR, producent filtrów do wody z zakładami produkcyjnymi w Estonii (UE) , coraz silniej działa na polskim rynku, kreując potrzeby filtracji wody, a także promując zmiany na lepsze. Ściśle łączy się to z misją firmy, którą jest zapewnienie czystej wody wszystkim mieszkańcom naszej planety poprzez zmianę wody na...
Blog Hochland Polska – wywiady na 30-lecie firmy
Pod koniec 2023 roku Hochland Polska rozszerzył swoją stronę karierową www.tujestpysznie.pl o wyjątkową sekcję blogową. Projekt „ Od skupu mleka po Wasze talerze” to cykl wywiadów na 30-lecie firmy prowadzony przez wewnętrzny zespół Employer Branding.
Kabanosy oficjalną przekąską European League of Football
Marka SNACK !T, należąca do firmy Tarczyński S.A., została oficjalnym partnerem European League of Football (ELF), a kabanosy SNACK !T oficjalną przekąską ligi, co potwierdza specjalne logo na opakowaniach. Umowa sponsorska została zawarta na dwa lata. Jest to pierwsza zagraniczna współpraca marketingowa Tarczyński S.A., stanowiąca jednocześnie kluczowy element realizacji...
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2024 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764