logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

BADANIE: Co druga wiadomość e-mail to spam

  PR 13.12.2018, przeczytano 525 razy

Co łączy mielonkę z USA, nieśmiertelną grupę Monty Python oraz noblistę Paula Romera, który nie odbierał telefonu? Jest to SPAM, czyli niechciane, natarczywe wiadomości. Z najnowszych badań polskiego Internetu wynika, że aż 53% wiadomości to SPAM zawierający reklamy lub co gorsza szkodliwe dla komputerów oprogramowanie. Na szczęście jest on w znacznej mierze wyłapywany już na poziomie dostawcy usług hostingowych.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/co-druga-wiadomosc-e-mail-to-spam,380520,artykul.html

- Nie odebrałem, ponieważ sądziłem, że to SPAM – powiedział Paul Romer z New York University* , tegoroczny laureat nagrody Nobla z dziedziny ekonomii. SPAM pierwotnie to nazwa konserwowej mielonki wieprzowej produkowanej od lat 30. XX wieku. W popkulturze określenie to zapisało się dzięki grupie Monty Python. Pod koniec jednego ze skeczów grupy osadzonego w scenerii restauracji pojawiają się wikingowie, którzy zaczynają głośno śpiewać piosenkę o treści: "SPAM, SPAM, lovely SPAM, wonderful SPAM", skutecznie zakłócając rozmowę klientów.

Skąd pochodzi najwięcej SPAM-u?

Wiodącą pozycję wśród krajów, z których rozsyłany jest SPAM stanowią Chiny (14.36%). Za nimi plasują się Stany Zjednoczone (12.11%), co ciekawe na trzeciej pozycji są nasi zachodni sąsiedzi – Niemcy, odpowiedzialni za 11.12% globalnego SPAM-u**. Jak wygląda sytuacja w polskim Internecie? Badania ilości SPAM-u przechodzącego przez rodzime serwery przeprowadziła spółka nazwa.pl – największy w Polsce rejestrator domen i dostawca usług hostingowych. Badaniu poddano kilka milionów kont email oraz kilkaset milionów wysyłanych i odbieranych miesięcznie wiadomości wychodzących z kont ponad 600 tys. klientów firmy. Na podstawie tych danych spółka przeprowadziła analizę, z której wynika, że 53% wiadomości, które były skierowane do użytkowników tej firmy to SPAM zawierający reklamy lub co gorsza szkodliwe dla komputerów oprogramowanie. Wiadomości takie zostały jednak wychwycone przez filtry antywirusowe oraz filtry antyspamowe działające na bardzo zaawansowanych mechanizmach detekcji.

- Poczta elektroniczna to bardzo ważna dla naszych Klientów usługa, dlatego nad poprawnym jej działaniem czuwa zespół inżynierów, którzy 24 h na dobę monitorują funkcjonowanie wszystkich systemów antyspamowych i antywirusowych. Przy tak dużej skali działalności jak nazwa.pl nawet 1% niezdiagnozowanych przypadków SPAM-u oznaczałby miliony przepuszczonych szkodliwych wiadomości e-mail - Krzysztof Cebrat, prezes zarządu nazwa.pl

Ochrona u dostawców usług

Walka ze SPAM-em to priorytet dla firm hostingowych. Pomaga w tym technologia automatycznej detekcji znanych zagrożeń w postaci list RBL (Real-time Blackhole List) znanych nadawców SPAM-u, filtry bazujące na słowach kluczowych, zaawansowane heurystyki, oprogramowanie antywirusowe oraz co najważniejsze zespoły wykwalifikowanych inżynierów, którzy podejmują reakcje również na podstawie indywidualnych zgłoszeń użytkowników. Takie rozwiązania skutecznie blokują SPAM, co na końcu objawia się tym, że klienci firmy nie otrzymują niechcianych wiadomości.

- Walka ze SPAM-em przypomina nieco walkę z wirusami, działamy cały czas prewencyjnie, staramy się przechytrzyć spamerów jednak oni, tak jak wirusy, cały czas mutują swoje wiadomości, a firmy hostingowe muszą reagować na bieżąco. Ważne, aby nie odpuszczać i skutecznie przeciwdziałać temu zagrożeniu - Krzysztof Cebrat, prezes zarządu nazwa.pl

Źródło: nazwa.pl

www.nazwa.pl

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Google: Ads Safety Report 2023
Miliardy ludzi na całym świecie, szukając istotnych dla nich informacji, polegają na naszych produktach i usługach. Dotyczy to także reklam. Dlatego zatrudniamy tysiące osób, które każdego dnia dbają o nasz system reklamowy i jego wiarygodność. Dziś publikujemy nasz coroczny Raport na temat bezpieczeństwa reklam (Ads Safety Report), aby podzielić się postępami, jakie...
Facebook przegrywa w sądzie: nie może cenzurować, jak chce i kogo chce
Blokując konta i grupy Społecznej Inicjatywy Narkopolityki (SIN), Meta naruszyła dobra osobiste organizacji. Sąd wydał właśnie przełomowy wyrok w sprawie prowadzonej przez Fundację Panoptykon, potwierdzając tym samym, że platformy internetowe nie mogą blokować, jak chcą i kogo chcą. A osoby zablokowane mają prawo do sądu we własnym kraju.
Gremi Media jedynym polskim wydawcą 5. edycji Subscriptions Academy
Gremi Media bierze udział w pięciomiesięcznym prestiżowym programie Subscriptions Academy EMEA 2024, realizowanym przez FT Strategies, pod patronatem Googleʼa. Program ma na celu wspieranie zaawansowanych cyfrowo wydawców w przyspieszaniu wzrostu przychodów ze sprzedaży subskrypcji.
Telewizja Polska integruje działania marketingowe
Telewizja Polska rozszerza Biuro Reklamy o departament marketingu. Dotychczasowe działania marketingowe zostaną połączone w ramach jednego Biura Reklamy i Marketingu pod kierownictwem Marcina Gudowicza. Nowa inicjatywa organizacyjna, która obejmie zarówno działalność marketingową, sprzedażową, jak i reklamową, ma na celu stworzenie efektywnej i spójnej struktury, która...
Radosław Kotarski prowadzącym teleturnieju „Va Banque”
We wtorek, 2 kwietnia o godz. 18:10 TVP2 zaprasza widzów na pierwszy odcinek ,,Va Banque" w całkowicie nowej odsłonie, którego gospodarzem będzie Radosław Kotarski - znany popularyzator wiedzy, pisarz i dziennikarz.
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2024 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764