logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

INFOGRAFIKA: Co Millenialsi myślą o świętach i jak je spędzają?

  PR 11.12.2018, przeczytano 1056 razy
ilustracjastrzałka

Święta spędzają głównie w domu rodzinnym i pomimo dobrych chęci to niestety mama ma na głowie ich przygotowanie. Tak dobrze znają swoich bliskich, że pomysły na prezenty czerpią z głowy, sami jednak wolą robić listę co chcieliby otrzymać, bo rzadko kto trafia w ich gusta. Zdecydowanie bardziej wolą prezenty w formie emocji niż te materialne. A podczas świąt wszystko relacjonują w social, pamiętając jednak że to czas z rodziną jest najważniejszy. Millenialsi to grupa społeczna, która ma swój sposób na spędzanie świąt Bożego Narodzenia, a co jest dla nich ważne sprawdził serwis Prezentmarzeń.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/co-millenialsi-mysla-o-swietach-i-jak-je-spedzaja,380500,artykul.html

Badanie „Święta Bożego Narodzenia według Millenialsów” zrealizowane na próbie 1180 respondentów pokolenia Y, potwierdza, że dla młodego pokolenia relacje z biskimi, czas wolny oraz emocje to ważne elementy życia. Millenialsi lubią Boże Narodzenie – to dla nich czas, podczas którego mogą odpocząć i poddać się magii świąt. Dla 40% ankietowanych święta to wspaniały okres niezwykłej atmosfery, która sprawia im przyjemność. Cieszy ich również możliwości spędzenia wreszcie czasu z bliskimi – jak deklaruje 38% ankietowanych.

Pokolenie Y Święta Bożego Narodzenia spędza zawsze w domu rodzinnym (43%), jak również odwiedzając ciotki i wujków (27%), co serwuje im rodzina. Pomimo tego, że 34% ankietowanych deklaruje, że stara się ten czas spędzić tylko z bliskimi, prawie tyle samo respondentów (33%) uważa, że jest to również dobra okazja do spotkań ze znajomymi. Zdania są podzielone - 24% ankietowanych jest nawet zmuszona do spędzania czasu non stop jedynie z rodziną, jednak równie duża grupa respondentów (28%) na święta z rodziną przeznacza tylko jeden dzień, a resztę dzieli pomiędzy znajomymi, a samym sobą.

Millenialsi przygotowania do świąt starają się również wziąć na swoje barki, poświęcając tyle czasu ile jest potrzebne i dzieląc się przygotowywaniem potraw (26%). Nie oszukują jednak i otwarcie przyznają (40%), że choć starają się dzielić obowiązkami i tak to zawsze mama ma na głowie całe święta.

Na zakup prezentów przeznaczają albo bardzo mało czasu - 39% ankietowanych przeznacza minimum wysiłku i robi to szybko i sprawnie, czyli przez Internet albo za dużo – 31% osób biega po sklepach i szuka co wpadnie im w oko. Jedno jest pewne, niezależnie w jaki sposób kupują prezenty doskonale znają swoich bliskich i wiedzą co kupić -  jak twierdzi 26% osób. Jeśli szukają inspiracji to robią to przez Internet, ponieważ tam zawsze wpadnie im w oko coś fajnego (33%).

Pokolenie Y lubi obdarowywać się prezentami, jednak zamiast tradycyjnych upominków częściej wybiera prezenty w formie emocji, jak na przykład czas spędzony wspólnie w SPA, dreszczyk strachu podczas wizyty w Escape Roomie czy wspólną sesję relaksacyjną Floating – jak twierdzi 42% respondentów. Jeśli już decyduje się na prezent materialny wystarczy, gdy jest to coś małego, prezent to przecież jedynie miły symbol – tak uważa 33% ankietowanych.

Jak wynika z badania serwisu Prezentmarzeń, młodzi ludzie lubią otrzymywać najbardziej „technologiczne zabawki”, ponieważ w obecnych czasach sprzęt szybko się starzeje (41%) lub doświadczać czegoś nowego zamiast zbierać bibeloty (23%). Niektórzy deklarują nawet (16%), że zamiast prezentów woleliby po prostu spędzać czas z rodziną. Również od pracodawców chcieliby otrzymywać voucher na realizacje prezentów w formie emocji (34%), ponieważ wówczas mogą doświadczyć czegoś nowego lub bon podarunkowy na wybrana kwotę, ponieważ sami lubią decydować o prezencie 41%.

Takie wybory mogą być podyktowane deklaracją, że 36% respondentów otrzymuje nietrafiony prezent, ponieważ ciężko zrozumieć ich gusta. Millenialsi jednak radzą sobie z takimi sytuacji w bardzo prosty sposób – po prostu robią listę i wszystkich informują co chcieliby otrzymać (33%). Uważają, że nie ma sensu wydawać pieniędzy na darmo.

Na prezenty przeznaczają zazwyczaj rozsądną kwotę od 100 – 200 zł i uważają, że w tej kwocie można już kupić coś sensownego. Jak deklaruje 24% osób prezent to drobny upominek i przeznacza na niego nawet do 100 zł. Są jednak takie sytuacje kiedy za pomocą prezentu chcą okazać, że bliskie osoby są dla nich niezwykle ważne, wówczas kupują coś od 300 do nawet 400 zł - 29% odpowiedzi.

Młode pokolenie pielęgnuje również tradycje bożonarodzeniowe. Najbardziej lubi ubierać choinkę, ponieważ wówczas przypominają im się chwile z dzieciństwa (32%). Często również ubierają choinkę wspólnie z rodziną i jest to dla nich wspaniały czas (37%). Jeśli chodzi o potrawy to również cenią sobie  tradycje i wybierają te regionalne, które są tylko raz w roku (44%), czasem jednak lubią poeksperymentować i uzupełniać je ciekawymi przepisami z sieci (34%). Ze względu na różnorodność osób, która zasiada przy stole zdarzają się również potrawy wielokulturowe (16%). Mało kto jednak przygotowuje mniej niż 12 potraw (6%). Do lamusa jednak odchodzi wspólne śpiewanie kolęd. Dla Millenialsów jest to już przeżytek (32%) i jedynie rodzice śpiewają je w kościele (34%). Zdarza się jednak, że starają się podśpiewywać gdy grają je w telewizji (24%).

Social media na dobre jednak wpisały się w element świąt młodego pokolenia. Za ich pomocą składane są życzenia (22%) lub wrzucane różnorodne zdjęcia np. potraw czy choinki. Relacjonowanie świąt to dla pokolenia Millenium forma komunikacji, która pozwala na bieżąco informować znajomym jak spędzają czas (37%). Prawie nikt już nie uważa, że święta to czas prywatny (5%). Nie spędzają jednak ich przed tabletem lub z telefonem w ręku – 42% jedynie od czasu do czasu podpatruje co robią znajomi lub czegoś szukają, a 27% osób prawie wcale nie sięga po telefon czy tablet starając się ten czas poświęcić jedynie rodzinie.

* Badanie „Święta Bożego Narodzenia według Millenialsów" zostało przeprowadzone przez serwis Prezentmarzeń w formie ankiety online oraz w centrach handlowych w listopadzie 2018 r. na reprezentatywnej grupie 1873 ankietowanych w tym 1180 respondentów pokolenia Y.

Źródło: Prezentmarzeń

www.prezentmarzen.com

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Insignia kontynuuje współpracę z Südzucker Polska
Südzucker Polska SA jest klientem agencji Insignia od lutego 2020. Współpraca skoncentrowana jest wokół działań marketingowych dla marki Cukier Królewski.
SparkyB pomoże markom w tworzeniu angażującego contentu
Praca marketingowca w obecnych czasach jest wyzwaniem. Z badań Venngage wynika, że prawie 21% marketingowców poświęca ponad 20 godzin tygodniowo na tworzenie treści. Nie licząc weekendów, oznaczałoby to średnio 4 godziny dziennie przeznaczane na content. Największą trudnością jest znalezienie, czy wymyślenie odpowiednich treści do materiałów. Stąd pomysł na SparkyB –...
Superbet podsumowuje działania sponsoringowe
Sponsoring Lecha Poznań, Górnika Zabrze, reprezentacji polskich skoczków narciarskich czy największych w Polsce turniejów w szachach i darcie. Silny nacisk na mądre pomaganie, dawanie maksimum wartości kibicom i zaangażowanie w ważne inicjatywy dla społeczności. Wychodzenie poza schematy i szukanie nowych rozwiązań na niestandardowe aktywacje wokół współprac. To wszystko...
Agencja Onemulti partnerem w  kampanii UNDP „Weather Kids”
Agencja OneMulti jako Partner Aktywacyjny skoordynowała w Polsce proklimatyczną kampanię "Weather Kids". Międzynarodowy projekt, realizowany przez United Nations Development Programme (UNDP) w partnerstwie z ICCO, zaangażował łącznie 45 agencji PR i organizacji branżowych na kilku kontynentach. Kampania wystartowała 21 marca i do tej pory objęła swoim zasięgiem ponad 80...
Łucja Zaorska dołącza do Flying Bisons i FDC
Łucja Zaorska, doświadczona w branży filmowej producentka, objęła nowo powstałe stanowisko Senior Digital Producer & Team Lead w połączonym Flying Bisons i FDC.
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2024 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764