logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

BADANIE: Co najczęściej polecamy w Internecie?

  PR 11.01.2019, przeczytano 496 razy

Polecanie innym naszych ulubionych produktów i firm nie jest powszechnym zjawiskiem w Internecie. Z analizy przeprowadzonej na zlecenie ING Banku Śląskiego przez ośrodek Kantar TNS wynika, że w zależności od analizowanego wycinka rynku, posty odnoszące się do polecania stanowią średnio od 3% do 11%. Czy to oznacza, że nie doceniamy marek, czy po prostu nie mamy w sobie wykształconego mechanizmu do dzielenia się dobrymi opiniami?


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/co-najczesciej-polecamy-w-internecie,380757,artykul.html

Chociaż polecanie nie jest częstym zjawiskiem w Internecie a w komentarzach dotyczących firm brakuje dobrych, czyli konstruktywnych opinii, to analiza przeprowadzona na zlecenie ING Banku Śląskiego pokazuje, że istnieją pewne schematy.

Kategorie produktowe a skłonność do polecania

Najwięcej wpisów polecających odnosi się do rynku odzieżowego – aż 6 tysięcy wpisów (średnio 3% dla wycinka rynku) wspominało o polecaniu. Nie są to jednak klasyczne opinie doceniające jakość produktów czy ciekawy design. Polecanie występuje jako zachęta do kupna produktu.

Kategorią, w której najczęściej występują rekomendacje jest branża kosmetyczna, skupiona głównie na Instagramie. Najczęściej dzielimy się opiniami o kremach, zwracając szczególną uwagę na ich zastosowanie. Właśnie w tym segmencie bardziej doceniane są marki lokalne niż globalne koncerny.

Polecamy krótko i treściwie

Wartym odnotowania zjawiskiem jest fakt, że jak już rekomendujemy dany produkt bądź usługę innym, to jesteśmy dużo bardziej oszczędni w słowa, niż gdy krytykujemy i przestrzegamy przed zakupem. Wpisy polecające mieszczą się średnio w granicy 300 znaków ze spacjami.

- Badanie zrealizowane przez Kantar TNS potwierdza, że w Internecie brakuje dobrych, czyli konstruktywnych opinii. Okazuje się, że nie ma w nas naturalnej potrzeby dzielenia się rekomendacjami odnośnie produktów czy usług. W Internecie brakuje pozytywnych ocen wyrażanych tak po prostu, spontanicznie, jeśli jakaś firma nas mile zaskoczy. A szkoda, bo przecież to najlepsza forma docenienia jej starań i szansa na rozwój. Chcemy inspirować Polaków do tego, aby nie szczędzili opinii przedsiębiorcom, jeśli ci zapracowali na uznanie – powiedziała Barbara Pasterczyk, Dyrektor Banku odpowiedzialna za komunikacje marketingową w ING Banku Śląskim.

Gdzie polecamy i co polecamy? To zależy

Internauci, w zależności od tego, jaki produkt bądź firmę chcą polecić innym, wybierają różne serwisy i kanały komunikacji. Nie zawsze są to media społecznościowe, szczególnie popularne w ostatnich latach. Wciąż wiele osób, szczególnie jeśli chodzi o branżę gastronomiczną, decyduje się na podzielenie się swoją opinią na forach bądź niezależnych serwisach internetowych. Ciekawe jest również to, że to właśnie w kontekście jedzenia najczęściej pojawia się określenie „bardzo polecam”. Okazuje się, że szczególnie dobre opinie zbiera… pizza.

Facebook dominuje w zakresie polecania ubrań, mebli czy podróży. Ciekawe wnioski nasuwa analiza miejsc, gdzie pojawiają się opinie z branży kosmetycznej. Tutaj wyraźną przewagę ma Instagram. Polecenia pochodzą w głównej mierze od blogerów czy osób dominujących w grupach tematycznych i na forach. Ich opinie to forma dzielenia się wiedzą, pewnego rodzaju expert voice. W całym dyskursie internetowym dotyczącym firm i produktów, bardzo brakuje spontanicznych, konstruktywnych opinii wyrażanych wobec mniejszych, lokalnych przedsiębiorców. A to właśnie oni potrzebują ich najbardziej, aby móc udoskonalać swoje produkty i wsłuchiwać się w potrzeby klientów.

W akcji społecznej „Dobry głos dla firm” zachęcamy klientów, aby dawali opinie firmom bo wierzymy, że przynosi to korzyść każdej ze stron. Firmy wiedzą jak ulepszać swoje usługi i dzięki temu mają więcej klientów, a ci z kolei dostają lepszy i bardziej dopasowany produkt – dodała Barbara Pasterczyk.

Badanie opinii wyrażanych w Internecie zostało zrealizowane pod koniec 2018 roku przez Kantar TNS na zlecenie ING Banku Śląskiego. Analiza niemal 100 tysięcy wpisów w sieci nie pozostawia wątpliwości - dawanie pozytywnego feedbacku nie jest jeszcze domeną Polaków, ale ten trend może i powinien się zmienić.

Źródło: ING BANK ŚLĄSKI S.A.

www.ingbank.pl

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Facebook przegrywa w sądzie: nie może cenzurować, jak chce i kogo chce
Blokując konta i grupy Społecznej Inicjatywy Narkopolityki (SIN), Meta naruszyła dobra osobiste organizacji. Sąd wydał właśnie przełomowy wyrok w sprawie prowadzonej przez Fundację Panoptykon, potwierdzając tym samym, że platformy internetowe nie mogą blokować, jak chcą i kogo chcą. A osoby zablokowane mają prawo do sądu we własnym kraju.
Gremi Media jedynym polskim wydawcą 5. edycji Subscriptions Academy
Gremi Media bierze udział w pięciomiesięcznym prestiżowym programie Subscriptions Academy EMEA 2024, realizowanym przez FT Strategies, pod patronatem Googleʼa. Program ma na celu wspieranie zaawansowanych cyfrowo wydawców w przyspieszaniu wzrostu przychodów ze sprzedaży subskrypcji.
Telewizja Polska integruje działania marketingowe
Telewizja Polska rozszerza Biuro Reklamy o departament marketingu. Dotychczasowe działania marketingowe zostaną połączone w ramach jednego Biura Reklamy i Marketingu pod kierownictwem Marcina Gudowicza. Nowa inicjatywa organizacyjna, która obejmie zarówno działalność marketingową, sprzedażową, jak i reklamową, ma na celu stworzenie efektywnej i spójnej struktury, która...
Radosław Kotarski prowadzącym teleturnieju „Va Banque”
We wtorek, 2 kwietnia o godz. 18:10 TVP2 zaprasza widzów na pierwszy odcinek ,,Va Banque" w całkowicie nowej odsłonie, którego gospodarzem będzie Radosław Kotarski - znany popularyzator wiedzy, pisarz i dziennikarz.
Komunikat Spółki Telewizja Polska S.A. w likwidacji
W dniu 21 marca br. Telewizja Polska S.A. w likwidacji skierowała do prokuratury zawiadomienie w sprawie szeregu nieprawidłowości przy zawieraniu umów, w których zaciągane były wielomilionowe zobowiązania, co narazić mogło TVP na szkodę wielkich rozmiarów. To efekt trwających działań kontrolnych prowadzonych w Spółce.
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2024 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764