logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

BADANIE: Co skłoniłoby Polaków do opuszczenia Facebooka?

  PR 26.07.2018, przeczytano 1192 razy

Facebook traci 20% wartości w pozagiełdowych notowaniach. Według ekspertów to efekt wprowadzenia przepisów RODO i pokłosie afery z Cambridge Analytica. 60% ankietowanych Polaków twierdzi, że wyciek danych osobowych z portalu Facebook może skłonić ich do opuszczenia serwisu – wynika z tegorocznego raportu Procontent Communication.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/co-skloniloby-polakow-do-opuszczenia-facebooka,37389,artykul.html

Ponad połowa uczestników badania deklaruje, że ujawnienie kradzieży danych osobowych skłoni ich do odejścia z portalu społecznościowego Facebook. W ostatniej aferze związanej z wyciekiem danych z Facebooka do Cambridge Analytica poszkodowanych zostało około 60 tysięcy polskich userów. Również wprowadzenie unijnych regulacji RODO i obowiązek informacyjny wpływa na wzrost świadomości Polaków w kwestii przechowywania ich danych osobowych.

W związku z najnowszymi regulacjami na Facebooku, wymuszonymi przez przepisy RODO, liczba aktywnych użytkowników serwisu w Europie spadła o 3 mln. Według raportu Procontent Communication, liczba osób, która jest gotowa na opuszczenie serwisu po ujawnieniu wycieku danych, mniej więcej pokrywa się z odsetkiem użytkowników, którzy twierdzą, że sprawdzają regulaminy prywatności mediów społecznościowych z których korzystają (55% badanych). To wciąż niewiele, biorąc pod uwagę jak istotne informacje przechowują serwisy takie jak Facebook – są to m.in.: historia płatności, rozmowy na platformie Messenger, czy miejsca naszego pobytu.” – mówi Aleksandra Młyńska, Specjalista ds. Digital Marketingu w Procontent Communication.

Czy ujawnienie wycieku danych osobowych może skłonić Cię do zaprzestania korzystania z portalu Facebook?

Ponad 1/10 ankietowanych użytkowników serwisu Facebook odkryło również atak hakera na swoje konto. Oznacza to, że takie przypadki nie są odosobnione – w Polsce funkcjonuje aż 16 mln aktywnych użytkowników portalu, stanowiących atrakcyjny cel dla internetowych przestępców. Najczęściej „przejęte” konta użytkowników służą im do rozsyłania zainfekowanych linków i plików poprzez czat.

Powszechność włamań na konta prywatne może wpływać na kwestię podejścia Polaków do ochrony danych osobowych na portalach społecznościowych. W tym momencie platformy Marka Zuckerberga, Facebook, Messenger i Instagram mają monopolistyczną pozycję na rynku mediów społecznościowych. Jak pokazują badania, to może łatwo się zmienić, ponieważ ponad połowa badanych twierdzi, że wyciek danych może przekonać ich do opuszczenia tych portali.” – komentuje Iwona Kubicz, Prezes Procontent Communication.

Respondenci badania wyrazili się jasno w kwestii potencjalnych wycieków danych. Zdarzenia takie są zawsze dotkliwe - nie tylko z punktu widzenia prywatności, ale i bezpieczeństwa. Dane logowania do serwisów online i poufne informacje to dla współczesnych cyberprzestępców prawdziwa kopalnia złota. W tym kontekście warto zwracać uwagę na to, co publikujemy online. Lepiej zastanowić się dwa razy przed zamieszczeniem posta w myśl zasady, że to, co raz znajdzie się w internecie, zostanie tam na zawsze, a w wielu przypadkach może stać się publiczne.” – dodaje Piotr Kupczyk, ekspert Kaspersky Lab.

Źródło: Procontent Communication

www.procontent.pl

Dodatkowe informacje:

Badanie zostało przeprowadzone przez ośrodek badania opinii publicznej SW Research na zlecenie Procontent Communication w maju 2018 roku, na 1045 Polakach pow. 18 roku życia.

Firma Procontent Communication została założona w odpowiedzi na dynamiczny rozwój potrzeb komunikacyjnych polskich przedsiębiorstw i organizacji otoczenia biznesu. Agencja realizuje działania z obszaru m.in.: audytów w dziedzinie komunikacji korporacyjnej, opracowania strategii komunikacji firmy, prowadzenia biura prasowego, szkoleń medialnych, media relations, a także organizacji konferencji prasowych oraz opracowania programów budowania relacji skierowanych do stakeholders, programów B2B oraz programów, których celem jest dotarcie do kluczowych liderów opinii i influencerów. Procontent oferuje szeroki zakres usług w zakresie brand PR, CSR i Community Relations. Usługi świadczone przez firmę oparte są na blisko 20 letnim doświadczeniu członków zespołu w prowadzeniu projektów w zakresie doradztwa komunikacyjnego. Firma dysponuje również doświadczeniem w zakresie budowania społeczności i programów prowadzonych za pośrednictwem social media. Procontent Communication jest zdobywcą m.in. Effie Awards, Stevie Awards, Magellan Awards, Burke Award, Spotlight Awards.

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz
brak ikonki
,

Nie wierzę w te wyniki. Różne badania pokazują że Polacy najczęściej coś "klepną" ankieterowi bo:
1. Bardzo im się spieszy,
2. Ankiety są głupio długie.
A jak ktoś już szczegółowo i szczerze odpowiada do osoba 40+ czyli raczej grupa docelowa ze zmniejszającym się udziałem w FB.
A ja? Założyłem konto. Mam z 15tu znajomych. Nie komunikuję się z nikim przez FB tylko e-mail i telefon.
Przez kilka lat nie wchodziłem. Po sytuacji z Cambridge zaglądnąłem i się przeraziłem. Taka kakofonia kwiatków, okienek, tematów, możliwości że w porównaniu do starego, gołego jest okropna.
Zainteresowałem się jednak, jak korzystają z tego moi znajomi. I co się okazuje? Jeden wkręcił żarówkę - zdjęcie na FB z długim komentarzem, drugi był w piekarni po bułki na śniadanie i 3 zdjęcia z komentarzem jakie to cudowne drożdżówki. Matka trójki dzieci musi być niewiarygodnie dobrze zorganizowana bo trzaska po 30-40 wiadomości dziennie, co poniektóre też ze zdjęciami.
Jak Matrix. I teraz pytanie jest: "W co wyewoluował Facebook?" Nasza Klasa miała pomóc spotkać się po latach delikwentom z przeszłości. Pomogła i umarła ale zadanie swoje spełniła. W FB ludzie za wszelką cenę próbują stworzyć nowe funkcjonalności aby je zmonetaryzować. Tylko pytanie po co? Wysłałem kilka e-maili do kolegów i koleżanek, pracujących w marketingu. Każdy, jak jeden mąż (albo żona) powiedział jak używają facebooka. Po prostu jak tablicy ogłoszeniowej. Wrzucają tam ofertę, kontakt, filmy z imprez, informacje o nowościach i promocjach. Jaki efekt tego? Żaden. Ale chwilowo tak robią wszyscy więc manago od marketingu też tego chcą. Jest to poza tym tańsze niż pozycjonowanie swojej strony. Ale to na pewno nie spełnia takiej samej roli.
Jeden raz coś zalajkowałem i potem okazało się że kilkaset osób widziało że to zalajkowałem. Dziękuję.
Nie kasuję konta choć z niego nie korzystam. Dlaczego? Nie wiem. Może w przyszłości coś wymyślą co będzie sensowne. Trudno powiedzieć. A Cambridge? Ludzie przestańcie podskakiwać że to skandal. Na lewo i prawo większość rozrzuca swoje życie w postaci filmów, zdjęć, wpisów, blogów. I dziwne że ktoś to wykorzystuje.
Będzie jeszcze gorzej.
Ciekawostka. Zainstalowałem sobie przeglądarkę, która według ekspertów uniemożliwia szpiegowanie. Jest trochę toporna i nie ma zbyt wielu opcji ale ma ciekawe okienko. Ile prób szpiegowania ze strony zablokowano. I tutaj się zdziwiłem bo na niektórych stronach to nawet 16-20 skryptów z różnych firm próbuje mnie zlokalizować i zaindeksować moją wizytę i to co robiłem. Hmm.
Jak to powiedział klasyk: "permanentna inwigilacja" chociaż wcześniej było "a dlaczego tu nie ma klamek?". Jesteśmy teraz na etapie zdziwionych klamkami, tak uważam. Choć powyższa historia dobrze się skończyła to trzeba pamiętać że "historia" to rodzaj żeński czyli "historia jest kobietą" a "la donna mobile". Przynajmniej moja żona.
Pozdrawiam wszystkich
Tomek

avatar użytkownika
,

To co piszesz dokładnie ilustruje dlaczego uzyskanie wiarygodnych odpowiedzi jest znacznie bardziej skomplikowane niż zadanie prostego pytania, a do tego aby użytkownik podjął konkretne działanie trzeba znacznie więcej niż jedna "afera" żyjąca krótkim medialnym życiem. Paradoksalnie - im większy sceptycyzm i rezerwa wobec mediów społecznościowych, tym takie wydarzenie może okazać się mniej znaczące jako motyw porzucenia Facebooka.   

Najnowsze w tym dziale

Zmiany w zarządzie Fundacji TVN
W związku z zakończeniem kadencji dotychczasowego zarządu Fundacji TVN, przypadającym na 14 kwietnia br., Rada Fundacji TVN podjęła decyzję o mianowaniu nowych członków zarządu. Katarzyna Kolenda-Zaleska, dotychczasowa prezes Fundacji TVN, zakończyła swoją 8-letnią kadencję. Z początkiem maja nowe stanowisko łączące funkcje prezesa i dyrektora zarządzającego Fundacji...
Tenesys transformuje koncern mediowy Bonnier
Stworzona w Polsce firma Tenesys przeprowadziła migrację i modernizację infrastruktury Grupy Bonnier. Usunęła przestarzałe systemy, poprawiając wydajność, stabilność i skalowalność. Dzięki partnerstwu z OVHcloud, Tenesys zwiększyła elastyczność i efektywność zarządzania zmianą technologiczną w dużych korporacjach.
Nowe cenniki Grupy Eurozet
Z dniem 29 kwietnia br. Grupa Eurozet wprowadza nowe cenniki reklam pakietów, sieci i wybranych stacji radiowych. Decyzja biznesowa została podjęta m.in. w związku z dobrą koniunkturą na rynku reklamy radiowej oraz rosnącymi wynikami słuchalności stacji wchodzących w skład grupy.  
Bilguun Ariunbaatar w Radiu ZET
W czwartek 11 kwietnia br. do ekipy porannego programu Radia ZET „Dzień dobry bardzo” dołączy Bilguun Ariunbaatar  
Udział Radia ZET najwyższy od 2014 roku
W fali I-III 2024 badania Radio Track udział w czasie słuchania Radia ZET wzrósł do 14,6 proc. To najlepszy wynik stacji od 10 lat. Ostatnia fala okazała się również rekordowa dla całej Grupy Eurozet.
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2024 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764