logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

Badanie: Ile w tym roku Polacy wydadzą na święta?

  PR 29.11.2018, przeczytano 324 razy

- Okres przedświąteczny większości z nas kojarzy się z gorączką zakupową. Potwierdzają to najnowsze badania Deloitte nt. świątecznych zwyczajów konsumentów. Na co i ile w tym roku Polacy wydadzą pieniędzy oraz dlaczego biorą kredyty gotówkowe przed świętami - mówi Katarzyna Weber, Dyrektor Działu Analiz Futuro Finance.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/badanie%3A-ile-w-tym-roku-polacy-wydadza-na-swieta,380336,artykul.html

Święta to zdecydowanie czas, który spędzamy z najbliższymi. Zależy nam na tym, żeby więcej chwil spędzać z rodziną i przyjaciółmi. Dlatego obiecujemy sobie poprawę postanowienia wcześniejszego dokonywania zakupów świątecznych podarków. Aż 36 % Polaków planuje zrobić zakupy w pierwszych dwóch tygodnia grudnia, w późniejszym terminie 22 %.

Ile wydamy na święta?

W tym roku planujemy wydać na święta około 1 168 zł. Jest to zdecydowanie więcej niż w zeszłym roku (wzrost o 6% r/r). Na tle pozostałych krajów europejskich Polacy mają zdecydowaną tendencję do przekraczania założonego wcześniej budżetu przeznaczonego na zakupy świąteczne. W 2017 roku ponad połowa badanych deklarowało, że przekroczyło pierwotny budżet o ponad 200 zł. Gdzie średnia dla Europy to 32%. Na prezenty planujemy wydać więcej niż na żywność. Na przyjemności chcemy przeznaczyć ok. 45 % bożonarodzeniowego budżetu, a na jedzenie 44 %. Zaś na spotkania towarzyskie około 125 zł.

Jakie prezenty kupimy?

Wśród najbardziej popularnych prezentów świątecznych dla dorosłych są książki, kosmetyki, perfumy oraz słodycze. Młodzieży, dodatkowo chcemy kupić gry komputerowe, kamery cyfrowe, konsole i tradycyjnie przekazać gotówkę. Bestsellerem wśród dzieci są lalki i zabawki pluszowe, zabawki konstrukcyjne, książki, zabawki kreatywne i artystyczne oraz gry.

Niskie oprocentowanie kredytów gotówkowych zachętą do zakupów

Przyczyną wzrostu budżetu świątecznego są reklamy, które kuszą wymarzonymi prezentami. Polacy są królami promocji – aż 54% respondentów wskazuje promocje jako główny czynnik wpływający na decyzję zakupową. Jeżeli nasz portfel jest pusty, to trafiamy wtedy na reklamy zachęcające do zaciągnięcia kredytu gotówkowego. W okresie przedświątecznym często banki mają obniżone oprocentowanie lub nie ma go w ogóle. Także w tym okresie kuszą niską prowizją bankową.

Dostępność możliwości złożenia wniosku kredytowego oraz ograniczenie formalności do niezbędnego minimum powoduje, że Polacy coraz chętniej korzystają z finansowania zewnętrznego, które przeznaczają na zakupy świąteczne. Zawnioskować o dodatkową gotówkę możemy zarówno w placówce banku, która nierzadko znajduje się także w galeriach handlowych, jak i przez przeglądarkę internetową czy aplikację mobilną dostępną na smartfona. Coraz częściej banki wychodzą naprzeciw oczekiwaniom swoich klientów i w bankowości internetowej oferują rozwiązania, które pozwalają na zaciągnięcie kredytu niemalże jednym kliknięciem. Podpisanie umowy kredytowej także odbywa się online. Są to rozwiązania, które najczęściej pozwalają na pozyskanie kwoty do 5 000 zł i cieszą się niezwykłą popularnością. Ilość tego typu ofert zwiększa się w okresie świątecznym. Wg raportu Deloitte blisko połowa Polaków zamierza zrobić zakupy świąteczne online. Oznacza to, że kupią oraz sfinansują produkty bez wychodzenia z domu o dogodnej porze dnia i nocy.

Bardzo chętnie korzystamy także z kart kredytowych, które w okresie świątecznym kuszą promocjami. W tym przypadku dobrze gospodarując środkami, jesteśmy w stanie spłacić dokładnie tyle, ile pożyczyliśmy. Dla przykładu: kupując prezent tuż przed świętami i spłacając pożyczoną kwotę na koniec stycznia lub w lutym (w zależności od propozycji, jaką przedstawi nam bank) skorzystamy z okresu bezodsetkowego, czyli pożyczone środki będą „darmowe". Jest to dobra opcja dla zwolenników robienia zakupów na ostatnią chwilę, kiedy jest już zbyt późno na korzystanie z oferty sklepów internetowych. Kartę kredytową jesteśmy w stanie otrzymać właściwie od ręki.

Źródło: Futuro Finance

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Kampania „Sprawiedliwe Sądy”: Prawo złamano, śledztwa nie będzie
Anna Plakwicz i Piotr Matczuk - powiązani z PiS właściciele spółki Solvere, której powierzono przeprowadzenie kampanii „Sprawiedliwe Sądy”, złamali przepisy antykorupcyjne - ustaliła prokuratura, odmawiając jednak wszczęcia w tej sprawie śledztwa.
Uchwały krajobrazowe - Stan prac: Łódź
16 listopada 2018 rozpoczęła się nowa kadencja samorządu. Koniec poprzedniej kadencji obfitował w wiele ciekawych wydarzeń. Pora zatem przedstawić jak wyglądają uchwały lub prace nad nimi w Łodzi, Gdańsku, Szczecinie, Krakowie, Warszawie, Poznaniu, Wrocławiu i Katowicach.
Branża e-commerce w Polsce ma już ponad 21 lat
Zakupy przez całą dobę, nieograniczony wybór, możliwość realizowania transakcji z każdego zakątka na świecie sprawiło, że branża e-commerce poszła mocno do przodu w ciągu ostatnich lat. Co sprawia, że ta branża tak dynamicznie się rozwija? Jakie działania wykonują sklepy internetowe by przyciągnąć użytkowników na swoją stronę i zachęcić ich do...
Brak pracowników i inwestycji prywatnych zagrażają polskiej gospodarce
Ostatnie dane z gospodarki wskazują na odwrócenie trendów i wyhamowanie tempa wzrostu PKB Polski. Choć sam wskaźnik wciąż pozostaje na wysokim poziomie, ekonomistów niepokoją sygnały, które zwiastują spowolnienie w perspektywie następnych kilku lub kilkunastu miesięcy. Do tego dochodzą niewiadome w postaci konsekwencji brexitu i wojny handlowej, koszty programów społecznych...
Badanie: Studenci i absolwenci o rynku pracy
Jak studenci i absolwenci oceniają uczelnie pod względem przygotowania na rynek pracy? Czy cenią staże i praktyki? Co liczy się dla nich najbardziej u pracodawców? Na te i inne pytania odpowiadamy w najnowszym raporcie Pracuj.pl "Najważniejszy egzamin: kariera. Studenci i absolwenci na rynku pracy". Badanie towarzyszy Festiwalowi Pracy JOBICON.
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2019 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764