logo
WIADOMOŚCI

Badanie: Instagram wśród światowych przywódców

  PR 05.12.2018, przeczytano 167 razy
ilustracjastrzałka

Badanie BCW pokazuje, że 92 głowy państw, 48 szefów rządu oraz 36 ministrów spraw zagranicznych na świecie ma osobiste konto na Instagramie


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/badanie%3A-instagram-wsrod-swiatowych-przywodcow,380427,artykul.html

Najczęściej obserwowanym światowym przywódcą na Instagramie, z 14,8 milionami obserwujących, jest premier Indii Narendra Modi. Wśród jego obserwatorów znajduje się indonezyjski prezydent Joko Widodo @Jokowi, posiadający 12,2 miliona obserwujących, który w ciągu ostatnich 12 miesięcy podwoił ich liczbę. To wnioski z najnowszego badania Światowi przywódcy na Instagramie przeprowadzonego przez wiodącą światową agencję komunikacji BCW (Burson Cohn & Wolfe). Trzecie miejsce zajmuje prezydent USA Donald Trump, którego konto liczy 10 milionów obserwujących.

Papież Franciszek znalazł się na czwartym miejscu zestawienia wraz z 5,7 milionami obserwatorów, tuż przez Królową Jordanii Ranią, prezydentem Turcji Recepem Tayyipem Erdoğanem i profilem Białego Domu, posiadającymi ponad 4 miliony obserwatorów. Brytyjska Rodzina Królewska niemal potroiła liczbę swoich obserwujących w ciągu ostatnich 12 miesięcy, głównie dzięki zdjęciom z królewskiego ślubu Księcia Harrego i Meghan Markle. W dniu uroczystości liczba obserwatorów konta wzrosła o 570 tys. osób.

ilustracjastrzałka

Badanie analizuje aktywność na 426 kontach na Instagramie, prowadzonych przez głowy państw, szefów rządu oraz ministrów spraw zagranicznych, o 100 więcej w porównaniu do badania z 2017 r. Do analizy wykorzystano zagregowane dane z narzędzia CrowdTangle dostarczanego przez Facebook. Według analiz z 1 października 2018 roku, wszystkie konta mają łącznie 98,3 miliony obserwujących i opublikowały razem 98 372 postów w trakcie ostatnich 12 miesięcy. Zgromadziły one łącznie 860,4 miliony interakcji (w postaci komentarzy i polubień).

ilustracjastrzałka

Prezydent Stanów Zjednoczonych Donald Trump prowadzi w rankingach pod względem liczby wszystkich interakcji (komentarze i polubienia). W ciągu ostatnich 12 miesięcy, profil @realDonaldTrump osiągnął ponad 218 miliona interakcji, trzy razy więcej niż indyjski premier Narendra Modi, który co prawda ma więcej obserwujących, jednak pod swoimi 80 zdjęciami i wideo zebrał w ostatnim roku tylko 69 milionów interakcji. Biorąc jednak pod uwagę liczbę interakcji pod jednym postem, premier Indii jest najbardziej efektywnym światowym przywódcą na Instagramie - każdy z jego 80 postów uzyskał średnio 873 302 interakcji. Drugie miejsce zajmuje prezydent Turcji z liczbą 413 934 aktywności na jeden post, a tuż za nim uplasował się prezydent Indonezji, Joko Widodo, którego posty osiągają średnio 411 673 interakcji.

ilustracjastrzałka

- Trzecia edycja badania BCW pokazuje, że Instagram stał się siecią społecznościową, w której światowi przywódcy uzyskują najwięcej interakcji -  powiedział Chad Latz, Chief Innovation Officer w BCW. - Zaskakuje fakt, że zasięg Instagramowych kont światowych przywódców jest o połowe mniejszy, porównując do ich stron na Facebooku. Przy pięciokrotnie mniejszej częstotliwości publikacji postów w ciągu ostatnich 12 miesięcy, wszystkie konta na Instagramie zebrały w sumie 860 milionów interakcji, o 162 miliony (23 proc.) więcej niż wszystkie interakcje na Facebooku w tym samym okresie.

Badanie “Światowi przywódcy na Instagramie” wykazało również, że 156 z 193 państw członkowskich Organizacji Narodów Zjednoczonych prowadzi oficjalne konta na Instagramie. To o 16 więcej niż w badaniu z 2017 roku. Dziewięćdziesiąt dwie głowy państw, 48 szefów rządu oraz 36 ministrów spraw zagranicznych prowadzi osobiste konta na platformie, które mają tendencję osiągania większego zaangażowania niż konta instytucjonalne.

Instagram nie jest najbardziej oczywistym kanałem społecznościowym do publikacji politycznych oświadczeń, jednak Instagram Stories stają się drugim co do popularności kanałem cyfrowej dyplomacji, w którym przywódcy spotykają się, witają i nawzajem oznaczają.

Inne istotne wnioski:  

  • Prezydent Ghany Nana Akufo-Addo jest najczęściej obserwowanym przywódcą Subsaharyjskiej Afryki na Instagramie z 431 milionami obserwujących. Tuż za nim plasują się Paul Kagame z Rwandy oraz nigeryjski prezydent Muhammadu Buhari, z których każdy ma 160 tys. obserwujących.
  • Królowa Jordanii Rania jest najczęściej obserwowanym arabskim przywódcą z 4,8 miliona obserwujących, deklasując szejka Muhammada, wiceprezydenta i premiera Zjednoczonych Emiratów Arabskich, którego konto liczy ponad 3,3 miliona obserwujących.
  • Prezydent Argentyny, Mauricio Macri, jest najczęściej obserwowanym latynoamerykańskim przywódcą na Instagramie, z liczbą obserwatorów wynoszącą 880 tys. Zajmuje pozycję tuż przed Enrique Peña Nieto, ustępującym prezydentem Meksyku i przywódcą Paragwaju, Mario Abdo Benítezem, z których każdy ma ponad pół miliona obserwatorów.
  • Brytyjska Rodzina Królewska jest na szczycie rankingu Instagrama w Unii Europejskiej z 3,5 milionami obserwujących, pozostawiając w tyle prezydenta Francji Emmanuela Macrona, którego konto liczy 1,1 milionów obserwujących oraz kanclerz Niemiec Angelę Merkel (684 tys. obserwujących).
  • Departament Informacji Rządu Brunei jest najbardziej aktywnym kontem rządowym ze średnio 17 postami dziennie. Imran Khan, premier Pakistanu, z 10 postami dziennie plasuje się na drugim miejscu. Trzecie miejsce należy do profilu Ministerstwa Spraw Zagranicznych Kuwejtu, który udostępnia 8 postów dziennie.
  • Od czerwca 2018 roku, 15 proc. z 426 kont stworzyło kanały na Instagram TV (IGTV), które pozwalają użytkownikom przesyłać filmy o długości do 60 min. w formacie pionowym.

Całość badania dostępna TUTAJ

O badaniu

Światowi przywódcy na Instagramie to najnowsze badanie BCW dotyczące tego, w jaki sposób światowi przywódcy, rządy i organizacje międzynarodowe komunikują się przez media społecznościowe. Jest ono rozwinięciem cenionego dorocznego badania Twiplomacy, które realizowane jest już od 6 lat. W roku 2016 badanie Twiplomacy zostało poszerzone na wszystkie istotne serwisy społecznościowe i znacząco wpłynęło na zwiększenie reputacji BCW na całym świecie. Aby dowiedzieć się więcej odwiedź www.twiplomacy.com.

Źródło: BCW

www.bcw-global.com

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale:

Kino Polska w Sylwestra i Nowy Rok
Z początkiem Nowego Roku kanał Kino Polska zaprezentuje aż dwie interesujące premiery: brawurową komedię "Pokaż kotku, co masz w środku", która swego czasu przyciągnęła do kin prawie milion widzów oraz dramat "Piąta poru roku", w którym Marian Dziędziel i Ewa Wiśniewska stworzyli niezwykłe kreacje dojrzałych ludzi z różnych sfer,...
Mniej niż 60 proc. mieszkańców wsi korzysta z internetu
Liczba Polaków o co najmniej podstawowych umiejętnościach cyfrowych rośnie. Z internetu przynajmniej raz w tygodniu korzysta 67 proc. osób, ale na wsiach jest ich mniej niż 60 proc. Tylko 1 z 10 nastolatków wykorzystuje internet do twórczych działań. Nadrobieniu różnic względem unijnej średniej i kształceniu kompetencji cyfrowych Polaków...
Bankier.pl i „Puls Biznesu” po raz kolejny docenione przez inwestorów
Portale Bankier.pl i pb.pl, należące do Bonnier Business Polska, po raz kolejny zostały uznane za najważniejsze źródła informacji w kategorii Serwisy internetowe w Ogólnopolskim Badaniu Inwestorów, organizowanym przez Stowarzyszenie Inwestorów Indywidualnych (SII). Dziennik „Puls Biznesu” znalazł się na podium w kategorii Gazety.
Grupa PMPG Polskie Media poszerza swoją działalność na rynku nieruchomości
Grupa PMPG Polskie Media uruchomiła kolejny portal branżowy – Wprost Nieruchomości. Jest on poświęcony szeroko pojętemu rynkowi nieruchomości. Porusza tematy rynku mieszkaniowego, hotelarstwa, powstających i modernizowanych powierzchni biurowych oraz magazynowych. Na łamach portalu publikowane są informacje o charakterze newsowym, analizy rynku oraz opinie ekspertów...
Chatbot Banku BGŻ BNP Paribas
Chatbot, który potrafi prowadzić konwersację zupełnie tak, jakby po drugiej stronie siedział człowiek, uczy ludzi pomagać innym. Wszystkie osoby, które chcą, aby pomaganie weszło im w nawyk, mogą dołączyć do 21-dniowego wyzwania z udziałem wirtualnego Asystenta Pomagania, który jest dostępny na profilu Banku BGŻ BNP Paribas na Facebooku.
 
Signs.pl - Portal polskiej reklamy wizualnej
© 1997-2018 ICOS
Wszystkie prawa zastrzeżone