logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

BADANIE: Jedna trzecia polskich marketerów nie wykorzystuje niestandardowych wskaźników KPI

  PR 16.11.2018, przeczytano 1310 razy
ilustracjastrzałka

Z badania „Global Outcomes 2018” zrealizowanego przez Xaxis (GroupM) wynika, że blisko 1/3 marketerów w Polsce nie stosuje dopasowanych do swoich potrzeb wskaźników KPI.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/jedna-trzecia-polskich-marketerow-nie-wykorzystuje-niestandardowych-wskaznikow-kpi,380160,artykul.html

Z najnowszego badania zrealizowanego przez Xaxis, markę należącą do GroupM specjalizującą się w programatycznym zakupie mediów, wynika, że 32 proc. marketerów w Polsce nie stosuje niestandardowych wskaźników KPI. Natomiast na świecie nie stosuje ich jedynie 13 proc. brand managerów. Jednocześnie 81 proc. polskich marketerów uważa, że ​​konieczne jest powiązanie kampanii z rzeczywistymi wynikami biznesowymi, takimi jak sprzedaż online i offline.

ilustracjastrzałka

Marketerzy w Polsce wysoko oceniają możliwość rozliczania kampanii za efekty. Aż 84 proc. badanych wskazało, że wpływ kampanii na realizację celów biznesowych pozytywnie przekłada się na przydział budżetu marketingowego, a 79 proc. twierdzi, że zrozumienie, w jaki sposób media przyczyniają się do realizacji określonych celów biznesowych, daje wymierną przewagę nad konkurentami.

ilustracjastrzałka

Pozytywna ocena modelu rozliczania kampanii za rzeczywiste efekty nie przekłada się jednak na popularność zaawansowanych wskaźników efektywności działań reklamowych, dostosowanych do indywidualnych potrzeb. Mimo, że niemal wszyscy respondenci w Polsce (aż 96 proc.) analizują sukces swoich kampanii na podstawie mierników korelacji pomiędzy wydatkami a rzeczywistymi efektami – to najpopularniejszym wskaźnikiem jest „koszt pełnego obejrzenia” (CPCV) (30 proc. wskazań). Niestandardowe wskaźniki KPI, czyli indywidualne mierniki sukcesu, które pokazują bezpośrednią korelację pomiędzy najważniejszymi celami marketingowymi marki i rzeczywistymi celami biznesowymi stosuje 68 proc. marketerów.

W nadchodzącym roku polscy marketerzy zamierzają skoncentrować się na podnoszeniu efektywności działań (68%) oraz zgodności strategii marketingowej z celami biznesowymi (48 proc.). Wdrożenie pomiaru efektywności z zastosowaniem niestandardowych KPI może jednak nastąpić z opóźnieniem. Aż 69 proc. badanych twierdzi, że zmiany dokonają się w ciągu najbliższych dwóch lat, ale tylko 12 proc. uważa, że są one wysoce prawdopodobna. Badanie Xaxis wykazało również, że aż 84 proc. polskich marketerów planuje w ciągu najbliższych dwóch lat zwiększyć inwestycje w media rozliczane za konkretny efekt.

– Reklamodawcy w Polsce dostrzegają potencjał i zalety rozwiązań rozliczanych za efekt i rozważają zwiększenie inwestycji w tym obszarze w najbliższym czasie – mówi Tomasz Kuisz, Dyrektor Zarządzający mPlatform w Polsce. – Wdrożenie niestandardowych mierników sukcesu wspierających realizację celów biznesowych jest dużo korzystniejsze niż poleganie na klasycznych wskaźnikach z ad serverów. Zmiana KPI jest kluczowa dla zwiększenia efektywności wydatków na media. Wykorzystując niestandardowe KPI, marketerzy mogą być pewni, że ich strategie przynoszą pożądane rezultaty – zwiększenie świadomości marki, zmianę jej postrzegania czy też wzrost sprzedaży. Przyczynia się to do efektywniejszego wykorzystania budżetów i wyeliminowania niepotrzebnych wydatków – dodaje Kuisz.

Badanie przeprowadzono we wrześniu 2018 r. w formie ankiety internetowej wśród 4798 marketerów z 16 państw. Poza Polską badaniem objęte były: Stany Zjednoczone Wielka Brytania, Niemcy, Włochy, Hiszpania, Dania, Szwecja, Norwegia, Argentyna, Kanada, Meksyk, Australia, Chiny, Indie i Singapur.

  • Pełną treść raportu TUTAJ

Źródło: GroupM

www.groupm.com

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Nowa seria profesjonalnych monitorów Sony Bravia
Firma Sony ogłosiła dziś, że rodzina monitorów profesjonalnych BRAVIA powiększa się o zupełnie nowy, flagowy 98-calowy monitor z serii FW-BZ53L, wyposażony w powłokę Deep-Black Non-Glare Poszerzeniu ulega tez oferta podstawowych monitorów serii BZ30L do której dla klientów w Europie dołącza monitor w wersji 98-calowej., Niedawno ogłoszone...
Samsung Electronics liderem rynku digital signage 15. rok z rzędu
Centrum badań rynku Omdia ogłosiło, że Samsung Electronics 15 rok z rzędu został uznany za producenta numer jeden w zakresie produktów wyświetlania profesjonalnego [1] . Według firmy badawczej w minionym roku Samsung nie tylko był liderem globalnego sektora signage z 33 proc. udziałem, ale także sprzedał ponad 2 mln urządzeń – to rekordowa liczba dla...
Kampania Pepsi: Thirsty for more
Marka Pepsi wystartowała z kampanią marketingową pod hasłem „Thirsty for more”. W ramach działań zaplanowano szereg wyjątkowych i niestandardowych aktywności mających na celu zachęcenie konsumentów do odkrycia nowej ery świata Pepsi. Aktywacja jest efektem globalnej transformacji marki, która przeszła największy rebranding od ponad 14 lat.
Xiaomi rozpoczęło współpracę z gwiazdami polskiej siatkówki
Aleksander Śliwka, Kamil Semeniuk i Marcin Janusz rozpoczęli współpracę z Xiaomi. Od dziś na swoich kanałach społecznościowych będą dzielić się fragmentami ze swojego życia, treningów, a w szczególności z najważniejszych spotkań meczowych w tym roku. Nowi przyjaciele marki będą relacjonować legendarne momenty zdjęciami przy użyciu telefonów...
Lincoln Electric powierza Kinesso obsługę w digitalu
Lincoln Electric, specjalizujący się w zakresie projektowania, rozwoju i wytwarzania produktów do spawania, cięcia, lutowania i zautomatyzowanych rozwiązań dla przemysłu, wybrał w przetargu na obsługę digital ofertę agencji KINESSO (IPG Mediabrands).
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2024 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764