logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

Badanie: Kim są „Pożeracze mediów”? [INFOGRAFIKA]

  PR 08.11.2018, przeczytano 155 razy
ilustracjastrzałka

Dom mediowy Mindshare Polska, w oparciu o dane uzyskane z badania dotyczącego korzystania z wideo online, przygotował analizę segmentacyjną pozwalającą na wyłonienie 6 charakterystycznych typów konsumenta mediów wśród użytkowników Internetu. Na podstawie informacji dotyczących częstotliwości korzystania z różnych formatów wideo online wyodrębniono: „Fanów krótkich form” (25%), „Zdigitalizowanych” (18%), „Fanów YouTube’a” (15%), „Niezaangażowanych” (16%), „TV maniaków” (13%) oraz jeden z najciekawszych segmentów - „Pożeraczy mediów” (12%), najbardziej intensywnie korzystający z największej liczby kanałów komunikacji.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/badanie%3A-kim-sa-_pozeracze-mediow_-infografika,380059,artykul.html

Heavy userzy wideo w Internecie

„Pożeracze mediów” na tle pozostałych internautów wyróżniają się wyjątkowo intensywną konsumpcją największej liczby kanałów komunikacji, zarówno online jak i offline. Co za tym idzie, wśród „Pożeraczy mediów” znajdziemy największą grupę regularnie oglądających materiały wideo w sieci, niezależnie od ich długości czy rodzaju. Z częstotliwością co najmniej raz w miesiącu krótkie filmy na YouTube ogląda 98% osób z tego segmentu, serwisy VoD - 93% (zarówno płatne jak i bezpłatne). Wśród „Pożeraczy mediów” znajdziemy także najwięcej osób korzystających z płatnych serwisów wideo – co najmniej raz w tygodniu Netflix lub Showmax ogląda 80%, a HBO GO lub NC+ GO – 82%.

Pożerają media w różniej formie

W porównaniu do innych segmentów „Pożeracze mediów” intensywniej używają elektronicznych wersji tradycyjnych kanałów komunikacji – częściej korzystają z komunikatorów internetowych (81%), słuchają radia przez Internet (58%), czy czytają prasę w wersji elektronicznej (gazety 54%, magazyny 48%). Omawiana grupa chętniej sięga po prasę również w tradycyjnym wydaniu: połowa z nich co najmniej raz w tygodniu czyta gazety, a 45% magazyny. Jako najmłodsza grupa, pożerający media wyróżniają się pod względem korzystania z mediów społecznościowych – oprócz najpopularniejszego Facebooka (z którego korzystają równie często co inne segmenty), częściej niż pozostali internauci użytkują Instagrama (57% codziennie), Snapchata (47% codziennie) oraz Twittera (33% codziennie).

Uwaga na ad-bloki

„Pożeracze mediów”, konsumując najwięcej treści, jednocześnie nie chcą, by były one zdominowane przez obecne wszędzie reklamy. Dlatego chętnie sięgają po narzędzia i programy do ich blokowania. Z ad-bloków korzysta aż 80% internautów z tego segmentu, co jest wysokim odsetkiem w porównaniu do pozostałych grup, gdzie wyniki wahają się między 44% a 72%.

Kim są?

Najbardziej intensywnie korzystający z mediów to w przeważającej liczbie ludzie młodzi (40% z nich ma między 15 a 24 lata, a 35% jest w wieku 25-34 lata), zarówno kobiety jak i mężczyźni, z wykształceniem średnim lub wyższym, z nadreprezentacją zamieszkujących w małych miejscowościach. Pochodną struktury wiekowej tej grupy jest wyższy odsetek niż w przypadku grup starszych osób uczących się oraz nie posiadających dochodu lub z dochodem do 2000 zł netto.

Różni ludzie, różne rodzaje wideo

Większość pozostałych grup wyodrębnionych w badaniu również chętnie konsumuje treści wideo online, jednak w widocznie węższym zakresie niż „Pożeracze mediów”.  „Fani krótkich form”, którzy stanowią 25% wszystkich badanych, skupiają się wyłącznie na krótszych materiałach oglądanych w serwisach typu YouTube. Drugą grupą pod względem wielkości są „Zdigitalizowani” (18%), bardzo często oglądający wideo online, ale do dłuższych seansów chętniej niż „Fani krótkich form” wybierający serwisy typu VoD. „Fani YouTube’a” (15%) – jak sama nazwa wskazuje, oglądane treści konsumują prawie wyłącznie na YouTube. Z kolei „Niezaangażowani” (16%) nie mają jednego, ulubionego kanału – korzystają z wielu, ale z każdego z nich z umiarkowaną częstotliwością.  Wierni tradycyjnej telewizji pozostają „TV maniacy”, czyli 13% spośród badanych, którzy bardzo rzadko oglądają wideo online, a od „Fanów YouTube’a” odróżnia ich całkowity brak zainteresowania tym kanałem.

Źródło: Mindshare Polska

Dodatkowe informacje:

Badanie Mindshare zostało przeprowadzone metodą CAWI na grupie 1006 internatów w wieku od 15 do 54 lat.

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

MediaCom został uznany przez firmę badawczą RECMA za najlepszą agencję w 2018 r. jeśli chodzi o nowy biznes, co odzwierciedla najlepszą w swojej klasie zdolność tej sieci do pozyskiwania nowych klientów, jak również utrzymywania już obsługiwanych.
Media społecznościowe borykają się z kłopotami wizerunkowymi i testują nowości
Końcówka 2018 roku pokazała w pigułce, w którą stronę rozwijają się media społecznościowe. Widać było też, z jakimi problemami borykają się od dłuższego czasu – mówi Maciej Przybylski, redaktor PRoto.pl. Jak podkreśla, social media – zwłaszcza Facebook – w ostatnim roku mocno inwestowały w rozwój wideo i testowały nowe...
Wirtualna Polska najczęściej cytowanym medium w grudniu 2018
W rankingu najczęściej cytowanych mediów w grudniu pierwsze miejsce zajął portal Wirtualna Polska  – podaje IMM w najnowszym raporcie „Najbardziej opiniotwórcze media w Polsce”. Na kolejnych miejscach nalazły się radio RMF FM oraz portal Onet.pl. Wirtualna Polska pierwszą pozycję  zawdzięcza m.in. szerokiemu oddźwiękowi w mediach wywiadu z...
Youtube Ads Leaderboard 2018
YouTube publikuje listy reklam, które w ubiegłym roku były najchętniej oglądane przez użytkowników z Europy i całego świata. Filmy z globalnego rankingu wyświetlano łącznie przez 300 milionów minut i otrzymały milion łapek w górę. Z kolei zwycięskie wideo Amazona polubiło aż 232 tysiące osób. Kilka reklam ze światowej listy znalazło...
Ringier Axel Springer Polska wprowadziła na rynek cyfrową platformę wydawniczą. Ring Publishing oferuje rozwiązania zarówno dla redakcji jak i biznesu.
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia
© 1997-2019 ICOS
Wszystkie prawa zastrzeżone