logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

INFOGRAFIKA: Kim są „Pożeracze mediów”?

  PR 08.11.2018, przeczytano 506 razy
ilustracjastrzałka

Dom mediowy Mindshare Polska, w oparciu o dane uzyskane z badania dotyczącego korzystania z wideo online, przygotował analizę segmentacyjną pozwalającą na wyłonienie 6 charakterystycznych typów konsumenta mediów wśród użytkowników Internetu. Na podstawie informacji dotyczących częstotliwości korzystania z różnych formatów wideo online wyodrębniono: „Fanów krótkich form” (25%), „Zdigitalizowanych” (18%), „Fanów YouTube’a” (15%), „Niezaangażowanych” (16%), „TV maniaków” (13%) oraz jeden z najciekawszych segmentów - „Pożeraczy mediów” (12%), najbardziej intensywnie korzystający z największej liczby kanałów komunikacji.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/kim-sa-_pozeracze-mediow_,380059,artykul.html

Heavy userzy wideo w Internecie

„Pożeracze mediów” na tle pozostałych internautów wyróżniają się wyjątkowo intensywną konsumpcją największej liczby kanałów komunikacji, zarówno online jak i offline. Co za tym idzie, wśród „Pożeraczy mediów” znajdziemy największą grupę regularnie oglądających materiały wideo w sieci, niezależnie od ich długości czy rodzaju. Z częstotliwością co najmniej raz w miesiącu krótkie filmy na YouTube ogląda 98% osób z tego segmentu, serwisy VoD - 93% (zarówno płatne jak i bezpłatne). Wśród „Pożeraczy mediów” znajdziemy także najwięcej osób korzystających z płatnych serwisów wideo – co najmniej raz w tygodniu Netflix lub Showmax ogląda 80%, a HBO GO lub NC+ GO – 82%.

Pożerają media w różniej formie

W porównaniu do innych segmentów „Pożeracze mediów” intensywniej używają elektronicznych wersji tradycyjnych kanałów komunikacji – częściej korzystają z komunikatorów internetowych (81%), słuchają radia przez Internet (58%), czy czytają prasę w wersji elektronicznej (gazety 54%, magazyny 48%). Omawiana grupa chętniej sięga po prasę również w tradycyjnym wydaniu: połowa z nich co najmniej raz w tygodniu czyta gazety, a 45% magazyny. Jako najmłodsza grupa, pożerający media wyróżniają się pod względem korzystania z mediów społecznościowych – oprócz najpopularniejszego Facebooka (z którego korzystają równie często co inne segmenty), częściej niż pozostali internauci użytkują Instagrama (57% codziennie), Snapchata (47% codziennie) oraz Twittera (33% codziennie).

Uwaga na ad-bloki

„Pożeracze mediów”, konsumując najwięcej treści, jednocześnie nie chcą, by były one zdominowane przez obecne wszędzie reklamy. Dlatego chętnie sięgają po narzędzia i programy do ich blokowania. Z ad-bloków korzysta aż 80% internautów z tego segmentu, co jest wysokim odsetkiem w porównaniu do pozostałych grup, gdzie wyniki wahają się między 44% a 72%.

Kim są?

Najbardziej intensywnie korzystający z mediów to w przeważającej liczbie ludzie młodzi (40% z nich ma między 15 a 24 lata, a 35% jest w wieku 25-34 lata), zarówno kobiety jak i mężczyźni, z wykształceniem średnim lub wyższym, z nadreprezentacją zamieszkujących w małych miejscowościach. Pochodną struktury wiekowej tej grupy jest wyższy odsetek niż w przypadku grup starszych osób uczących się oraz nie posiadających dochodu lub z dochodem do 2000 zł netto.

Różni ludzie, różne rodzaje wideo

Większość pozostałych grup wyodrębnionych w badaniu również chętnie konsumuje treści wideo online, jednak w widocznie węższym zakresie niż „Pożeracze mediów”.  „Fani krótkich form”, którzy stanowią 25% wszystkich badanych, skupiają się wyłącznie na krótszych materiałach oglądanych w serwisach typu YouTube. Drugą grupą pod względem wielkości są „Zdigitalizowani” (18%), bardzo często oglądający wideo online, ale do dłuższych seansów chętniej niż „Fani krótkich form” wybierający serwisy typu VoD. „Fani YouTube’a” (15%) – jak sama nazwa wskazuje, oglądane treści konsumują prawie wyłącznie na YouTube. Z kolei „Niezaangażowani” (16%) nie mają jednego, ulubionego kanału – korzystają z wielu, ale z każdego z nich z umiarkowaną częstotliwością.  Wierni tradycyjnej telewizji pozostają „TV maniacy”, czyli 13% spośród badanych, którzy bardzo rzadko oglądają wideo online, a od „Fanów YouTube’a” odróżnia ich całkowity brak zainteresowania tym kanałem.

Źródło: Mindshare Polska

Dodatkowe informacje:

Badanie Mindshare zostało przeprowadzone metodą CAWI na grupie 1006 internatów w wieku od 15 do 54 lat.

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Google: Ads Safety Report 2023
Miliardy ludzi na całym świecie, szukając istotnych dla nich informacji, polegają na naszych produktach i usługach. Dotyczy to także reklam. Dlatego zatrudniamy tysiące osób, które każdego dnia dbają o nasz system reklamowy i jego wiarygodność. Dziś publikujemy nasz coroczny Raport na temat bezpieczeństwa reklam (Ads Safety Report), aby podzielić się postępami, jakie...
Facebook przegrywa w sądzie: nie może cenzurować, jak chce i kogo chce
Blokując konta i grupy Społecznej Inicjatywy Narkopolityki (SIN), Meta naruszyła dobra osobiste organizacji. Sąd wydał właśnie przełomowy wyrok w sprawie prowadzonej przez Fundację Panoptykon, potwierdzając tym samym, że platformy internetowe nie mogą blokować, jak chcą i kogo chcą. A osoby zablokowane mają prawo do sądu we własnym kraju.
Gremi Media jedynym polskim wydawcą 5. edycji Subscriptions Academy
Gremi Media bierze udział w pięciomiesięcznym prestiżowym programie Subscriptions Academy EMEA 2024, realizowanym przez FT Strategies, pod patronatem Googleʼa. Program ma na celu wspieranie zaawansowanych cyfrowo wydawców w przyspieszaniu wzrostu przychodów ze sprzedaży subskrypcji.
Telewizja Polska integruje działania marketingowe
Telewizja Polska rozszerza Biuro Reklamy o departament marketingu. Dotychczasowe działania marketingowe zostaną połączone w ramach jednego Biura Reklamy i Marketingu pod kierownictwem Marcina Gudowicza. Nowa inicjatywa organizacyjna, która obejmie zarówno działalność marketingową, sprzedażową, jak i reklamową, ma na celu stworzenie efektywnej i spójnej struktury, która...
Radosław Kotarski prowadzącym teleturnieju „Va Banque”
We wtorek, 2 kwietnia o godz. 18:10 TVP2 zaprasza widzów na pierwszy odcinek ,,Va Banque" w całkowicie nowej odsłonie, którego gospodarzem będzie Radosław Kotarski - znany popularyzator wiedzy, pisarz i dziennikarz.
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2024 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764