logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

BADANIE: Kto walczył o portfele zakochanych?

  PR 22.02.2019, przeczytano 129 razy
ilustracjastrzałka

Dzień św. Walentego to coraz popularniejsze święto, które jest dla zakochanych kolejną okazją w roku do obdarowania się prezentami, takimi jak np. biżuteria. Czy popularność Walentynek jest już na tyle duża, żeby przełożyła się na aktywność reklamową w tej branży? Sprawdziliśmy, korzystając z narzędzia gemiusAdReal, kto postawił na telewizję, a kto na digital.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/kto-walczyl-o-portfele-zakochanych,381350,artykul.html

Jednym z najchętniej kupowanych prezentów walentynkowych jest biżuteria, więc zwiększona aktywność firm z tego segmentu nie powinna dziwić. W analizie przyjrzeliśmy się strategiom walentynkowym dwóch dużych graczy: globalnej firmie Pandora i polskiej firmie YES. W przypadku tak krótkiego okresu, podczas którego komunikacja skoncentrowana jest wokół jednego święta, głównym celem kampanii jest maksymalizacja zasięgu. Zdecydowanym liderem komunikacji walentynkowej okazała się Pandora – marka, która swoje pozycjonowanie opiera na emocjach i ważnych momentach w życiu. Pandora rozpoczęła swoją walentynkową komunikację już w styczniu. Aby jednak porównanie było bardziej adekwatne do marki konkurencyjnej, skoncentrowaliśmy się na komunikacji realizowanej od 8 lutego.

W okresie 8-14 lutego Pandora zbudowała najwyższy zasięg, docierając do ponad 9,7 milionów internautów 18-49. Głównym filarem komunikacji była kampania telewizyjna. Długie czasy kontaktu, typowe dla telewizji, stały się idealnym narzędziem storytellingowym, które pozwoliły zbudować świadomość marki. 15-sekundowy spot telewizyjny pojawił się również na YouTubie: zarówno na PC, jak i na mobile’u odnotował długie czasy obejrzeń. Jego krótsza, 6-sekundowa wersja pojawiła się także na Facebooku. Komunikacja uzupełniona została banerami na portalach oraz statycznymi postami na Facebooku i Instagramie. Kampania na PC, jak i w kanale mobilnym dotarła do wielu nowych użytkowników, którzy nie zetknęli się z przekazem TV (PC: 412 tys. dodatkowych osób; mobile: 1,8 mln dodatkowych osób). Dokonując analizy wyników możemy powiedzieć, że kampania w digitalu zapewniła Pandorze dotarcie z walentynkowym komunikatem do dodatkowej grupy 2,2 mln użytkowników.

Z kolei odmienną walentynkową strategię mediową wdrożyła marka YES: to mobile, a w ramach tej platformy Facebook, stał się głównym filarem komunikacji i budowania zasięgu. W porównaniu do Pandory, przełożyło się to na krótszy czas kontaktu z reklamą (7,8 sek. w przypadku YES vs 13 sek. w przypadku Pandory) oraz na zaniżenie widocznego zasięgu efektywnego 3+ (mówi on o tym, do ilu użytkowników dotarliśmy z reklamą minimum 3 razy). Reklamowe kreacje były typową kampanią wspierającą sprzedaż. Walentynkowa obniżka, realizowana na formatach statycznych, została wsparta niewielką kampanią wideo na YouTubie z tym samym przekazem.

Przedstawione dane pochodzą z badania gemiusAdReal z modułem telewizyjnym, które zostało zrealizowane z wykorzystaniem metodologii Single Source. Grupa docelowa: Internauci, All 18-49; analizowany czas: 08-14.02.2019.  Telewizja ograniczona do top36, mobile ograniczony do aplikacji Facebook, YouTube i Instagram.

Źródło: Gemius

www.gemius.pl

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Połowa Polaków styka się z dezinformacją w sieci
Treści udające rzetelne dziennikarstwo, farmy trolli czy pseudoanonimowe ataki na polityczną konkurencję stają się w sieci coraz częstsze i powszechniejsze. Już ponad połowa Polaków przyznaje, że spotkała się z dezinformacją w internecie – wynika z raportu Pracowni Badań Społecznych NASK. Zdaniem internautów co trzecia informacja jest zmanipulowana....
Rynek nazw domeny.pl 2018
Na koniec 2018 roku łączna liczba nazw w domenie .pl wyniosła blisko 2,6 mln co oznacza wzrost o ponad 20 tys. w stosunku do roku poprzedniego. W roku ubiegłym dziennie rejestrowano średnio prawie 2,5 tys. domen. Wynik ten został osiągnięty dzięki większej liczbie rejestracji, jak również większej odnawialności domen, która wyniosła ponad 65,5% i była najwyższa od 10...
7855 rejestracji w tydzień – nietypowe domeny podbijają świat
35590 to liczba nowych domen z nietypowymi rozszerzeniami, które zostały zarejestrowane  w Polsce do 2 lutego bieżącego roku. Do najpopularniejszych rozszerzeń należą: .online, .xyz, .ovh, .site, .cloud, .app, .shop, .tech, .club oraz .art. Na całym świecie w tym samym czasie zrejestrowano łącznie 26 174 559 nietypowych domen, a do najpopularniejszych należą: .top,...
Portal randkowy Mysugardaddy wkracza na polski rynek
MySugardaddy, największy w Europie niemiecki portal randkowy dla Sugar Daddy´s i Sugar Baby´s, który po sukcesach w Niemczech, Austrii, Szwecji i Anglii wkracza do Polski. Ekskluzywny portal randkowy dla odnoszących sukcesy mężczyzn(Sugar Daddy) i pewnych siebie, atrakcyjnych kobiet(Sugar Baby), wychodzi naprzeciw swym klientom udostępniając swą stronę internetową...
Zestawienie Youtube Ads Leaderboard za kwiecień 2019 r.
Kwiecień na YouTube upłynął użytkownikom pod znakiem muzyki. Na pierwszym miejscu rankingu znalazła się bowiem reklama płatności Blik z orientalną piosenką. Pozostałe dwie pozycje na podium zajął ING Bank Śląski z Katarzyną Nosowską śpiewającą pozytywne opinie o małych przedsiębiorstwach w ramach akcji Dobry głos dla firm. Czwarte miejsce przypadło zwyciężczyni...
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2019 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764