logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

BADANIE: Kto walczył o portfele zakochanych?

  PR 22.02.2019, przeczytano 614 razy
ilustracjastrzałka

Dzień św. Walentego to coraz popularniejsze święto, które jest dla zakochanych kolejną okazją w roku do obdarowania się prezentami, takimi jak np. biżuteria. Czy popularność Walentynek jest już na tyle duża, żeby przełożyła się na aktywność reklamową w tej branży? Sprawdziliśmy, korzystając z narzędzia gemiusAdReal, kto postawił na telewizję, a kto na digital.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/kto-walczyl-o-portfele-zakochanych,381350,artykul.html

Jednym z najchętniej kupowanych prezentów walentynkowych jest biżuteria, więc zwiększona aktywność firm z tego segmentu nie powinna dziwić. W analizie przyjrzeliśmy się strategiom walentynkowym dwóch dużych graczy: globalnej firmie Pandora i polskiej firmie YES. W przypadku tak krótkiego okresu, podczas którego komunikacja skoncentrowana jest wokół jednego święta, głównym celem kampanii jest maksymalizacja zasięgu. Zdecydowanym liderem komunikacji walentynkowej okazała się Pandora – marka, która swoje pozycjonowanie opiera na emocjach i ważnych momentach w życiu. Pandora rozpoczęła swoją walentynkową komunikację już w styczniu. Aby jednak porównanie było bardziej adekwatne do marki konkurencyjnej, skoncentrowaliśmy się na komunikacji realizowanej od 8 lutego.

W okresie 8-14 lutego Pandora zbudowała najwyższy zasięg, docierając do ponad 9,7 milionów internautów 18-49. Głównym filarem komunikacji była kampania telewizyjna. Długie czasy kontaktu, typowe dla telewizji, stały się idealnym narzędziem storytellingowym, które pozwoliły zbudować świadomość marki. 15-sekundowy spot telewizyjny pojawił się również na YouTubie: zarówno na PC, jak i na mobile’u odnotował długie czasy obejrzeń. Jego krótsza, 6-sekundowa wersja pojawiła się także na Facebooku. Komunikacja uzupełniona została banerami na portalach oraz statycznymi postami na Facebooku i Instagramie. Kampania na PC, jak i w kanale mobilnym dotarła do wielu nowych użytkowników, którzy nie zetknęli się z przekazem TV (PC: 412 tys. dodatkowych osób; mobile: 1,8 mln dodatkowych osób). Dokonując analizy wyników możemy powiedzieć, że kampania w digitalu zapewniła Pandorze dotarcie z walentynkowym komunikatem do dodatkowej grupy 2,2 mln użytkowników.

Z kolei odmienną walentynkową strategię mediową wdrożyła marka YES: to mobile, a w ramach tej platformy Facebook, stał się głównym filarem komunikacji i budowania zasięgu. W porównaniu do Pandory, przełożyło się to na krótszy czas kontaktu z reklamą (7,8 sek. w przypadku YES vs 13 sek. w przypadku Pandory) oraz na zaniżenie widocznego zasięgu efektywnego 3+ (mówi on o tym, do ilu użytkowników dotarliśmy z reklamą minimum 3 razy). Reklamowe kreacje były typową kampanią wspierającą sprzedaż. Walentynkowa obniżka, realizowana na formatach statycznych, została wsparta niewielką kampanią wideo na YouTubie z tym samym przekazem.

Przedstawione dane pochodzą z badania gemiusAdReal z modułem telewizyjnym, które zostało zrealizowane z wykorzystaniem metodologii Single Source. Grupa docelowa: Internauci, All 18-49; analizowany czas: 08-14.02.2019.  Telewizja ograniczona do top36, mobile ograniczony do aplikacji Facebook, YouTube i Instagram.

Źródło: Gemius

www.gemius.pl

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Facebook przegrywa w sądzie: nie może cenzurować, jak chce i kogo chce
Blokując konta i grupy Społecznej Inicjatywy Narkopolityki (SIN), Meta naruszyła dobra osobiste organizacji. Sąd wydał właśnie przełomowy wyrok w sprawie prowadzonej przez Fundację Panoptykon, potwierdzając tym samym, że platformy internetowe nie mogą blokować, jak chcą i kogo chcą. A osoby zablokowane mają prawo do sądu we własnym kraju.
Gremi Media jedynym polskim wydawcą 5. edycji Subscriptions Academy
Gremi Media bierze udział w pięciomiesięcznym prestiżowym programie Subscriptions Academy EMEA 2024, realizowanym przez FT Strategies, pod patronatem Googleʼa. Program ma na celu wspieranie zaawansowanych cyfrowo wydawców w przyspieszaniu wzrostu przychodów ze sprzedaży subskrypcji.
Telewizja Polska integruje działania marketingowe
Telewizja Polska rozszerza Biuro Reklamy o departament marketingu. Dotychczasowe działania marketingowe zostaną połączone w ramach jednego Biura Reklamy i Marketingu pod kierownictwem Marcina Gudowicza. Nowa inicjatywa organizacyjna, która obejmie zarówno działalność marketingową, sprzedażową, jak i reklamową, ma na celu stworzenie efektywnej i spójnej struktury, która...
Radosław Kotarski prowadzącym teleturnieju „Va Banque”
We wtorek, 2 kwietnia o godz. 18:10 TVP2 zaprasza widzów na pierwszy odcinek ,,Va Banque" w całkowicie nowej odsłonie, którego gospodarzem będzie Radosław Kotarski - znany popularyzator wiedzy, pisarz i dziennikarz.
Komunikat Spółki Telewizja Polska S.A. w likwidacji
W dniu 21 marca br. Telewizja Polska S.A. w likwidacji skierowała do prokuratury zawiadomienie w sprawie szeregu nieprawidłowości przy zawieraniu umów, w których zaciągane były wielomilionowe zobowiązania, co narazić mogło TVP na szkodę wielkich rozmiarów. To efekt trwających działań kontrolnych prowadzonych w Spółce.
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2024 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764