logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

BADANIE: Które marki samochodowe mogłyby już dziś zniknąć z rynku?

  PR 12.07.2018, przeczytano 733 razy

Badanie Meaningful Brands jest pomiarem siły marki opartym o metodologię sieci Havas i do tej pory na świecie zostało zrealizowane 8 razy. Wnioski z badania jednoznacznie pokazują, że marki z kategorii Motoryzacyjnej cieszą się jednym z najwyższych poziomów przywiązania konsumentów, a wymarzonym samochodem Polaków jest Mercedes.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/ktore-marki-samochodowe-moglyby-juz-dzis-zniknac-z-rynku,37213,artykul.html

Meaningful Brands opiera się na założeniu, że to konsument powinien zawsze być punktem wyjścia i odniesienia, nie zaś marka jako taka. Dlatego też metodologia oparta jest o pomiar tego, czy i co marki wnoszą w życie konsumentów. Wizerunek marki, intencja zakupowa czy chęć polecenia nie są w tym podejściu kluczowe, jako pochodne realnych korzyści, które marki wnoszą w życie konsumentów. Można się zastanawiać dlaczego warto mówić o sile marki przez pryzmat korzyści dla konsumenta, kiedy jest tak wiele innych, już tradycyjnych perspektyw i podejść do wyboru? Jednak okazuje się, że bycie marką, która oferuje konsumentom realne korzyści jest po prostu biznesowo opłacalne.

– Z naszych danych wynika, że obecnie konsumenci troszczą się tylko o 5% marek, z którymi mają kontakt, których używają czy które kupują. Pozostałe 95% mogłoby zniknąć i nikt by tego nie zauważył, przerzucając się na marki konkurencyjne bez przysłowiowego mrugnięcia okiem. Większość marek jest więc w sytuacji, w której np. wycofanie się z wojny cenowej czy walki na promocje, oznacza spadek sprzedaży. Marek, które są dla konsumentów „meaningful” to nie dotyczy. To marki, które my jako konsumenci, nie tylko wybieramy częściej, ale jesteśmy także gotowi więcej za nie zapłacić – mówi Anna Kuropatwa, Strategy & Insights Director w Havas Media Group.

Kategoria motoryzacyjna: Mercedes, BMW i Audi

Kategoria motoryzacyjna pod kątem wartości wskaźnika MBI znajduje się zaraz za uzyskującą najwyższe wskaźniki FMCG. Jest także liderem wszystkich kategorii jeśli chodzi o zaspokajanie potrzeb konsumentów. Nic więc dziwnego, że marki z tej kategorii cieszą się bardzo wysokim stopniem przywiązania ludzi, którzy dodatkowo są w stanie zapłacić za produkt dużo więcej, tylko po to aby zostać właścicielem preferowanej marki.

W kategorii motoryzacyjnej kluczowe są benefity funkcjonalne oraz osobiste, choć co ciekawe, benefity społeczne także są dosyć istotne, co nie jest sytuacją typową dla polskiego rynku. Warto zauważyć, że satysfakcja związana z oferowanymi konsumentom korzyściami jest wyższa dla marek motoryzacyjnych premium niż dla marek masowych. Popularnym markom trudno jest odpowiedzieć na oczekiwania konsumentów w zakresie korzyści osobistych, zaś marki premium radzą sobie w tym obszarze całkiem dobrze.

Jeśli chodzi o benefity funkcjonalne to dla całej kategorii najważniejsze jest z jednej strony „Oferowanie produktów dobrej jakości”, z drugiej zaś „Bycie liderem rynku”, co podkreśla jak ważny w przypadku marek samochodów jest zjawisko społecznego dowodu słuszności.

W obszarze benefitów osobistych, kluczową korzyścią jest ta związana z możliwością „Pokazania się innym”. Niezmiernie ważne są także korzyści emocjonalne takie jak „Satysfakcja z życia” oraz „Poczucie szczęścia”.

Benefity społeczne, które są kluczowe dla kategorii motoryzacyjnej to te związane z tworzeniem miejsc pracy przez koncerny samochodowe i co za tym idzie „Pozytywny wpływ branży na polską gospodarkę”.

Spośród badanych marek najwyższy wskaźnik MBI mają Mercedes, BMW i Audi, pomimo, że najwyższy wskaźnik Brand Equity ma VW. Z kolei BMW jest marką, za którą badani zapłaciliby więcej niż za inne, najchętniej. I choć marką, którą Polacy chcieliby mieć najbardziej jest Mercedes, to VW i Skoda są markami, które z największym prawdopodobieństwem kupią ponownie.

Źródło: Havas Media Group

www.havasmedia.pl

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Mediaplus: wirtualna influencerka w kampanii elektrycznych BMW
Agencja Mediaplus (Group One), która koordynuje wszystkie działania mediowe w digitalu Grupy BMW w regionie CS oraz zespoły kompetencyjne w tym obszarze, prowadzi komunikację nowego w pełni elektrycznego modelu BMW iX2 oraz nowej wersji BMW X2. W działaniach reklamowych wykorzystana została wirtualna influencerka — Lil Miquela. Premierowa kampania w digitalu realizowana jest...
Kampania „Dziedzictwo Beko” - urządzenia na pokolenia
Firma Beko, jeden z największych producentów artykułów gospodarstwa domowego na świecie, rozpoczęło kampanię „Dziedzictwo Beko”. Jej głównym celem jest ponowne zdefiniowanie standardów trwałości sprzętów AGD. W odważnej i nieszablonowej kreacji powaga miesza się z humorem, tworząc niekonwencjonalną narrację z ważnym...
Lotna odpowiedzialna za projekt opakowań Seko
Agencja kreatywna i brandingowa Lotna przygotowała nowe projekty opakowań dla jednej z linii produktowych marki SEKO – jednej z największych firm w kraju zajmujących się przetwórstwem i produkcją dań rybnych.
Włoskie specjały w digitalowej kampanii Makłowicz i Synowie
Makłowicz i Synowie rusza z digitalową kampanią, której celem jest promocja autentycznie włoskich produktów dostępnych w ofercie firmy. Są to makarony pochodzące z Bari w regionie Apulia w południowych Włoszech oraz oliwy z Emilia-Romagna, regionu leżącego na północy Włoch, obfitego w gaje oliwne. Osią kampanii będzie cykl filmów zrealizowanych w...
Dzień Ziemi: Ptaszek Staszek o Raporcie ESG Carlsberg
Carlsberg Polska już po raz ósmy zaprezentował roczny bilans działań w obszarze zrównoważonego rozwoju. By mówić ciekawie o skomplikowanych projektach i budować zaangażowanie wokół odpowiedzialnościowych działań firmy, w komunikacji raportu zastosowano obrazkowy język humoru, który przyciąga uwagę i intryguje.
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2024 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764