logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

BADANIE: m-commerce goni e-commerce

  PR 21.09.2016, przeczytano 1088 razy
ilustracjastrzałka

Wraz z rozwojem nowych technologii, polscy e-konsumenci zaczynają przenosić się z zakupami internetowymi na ekrany urządzeń mobilnych. Do celów zakupowych 41 proc. internautów wybiera smartfona, 24 proc. tablet, a 2 proc. czytnik e-booków. Sprawdź szczegóły w raporcie o polskim rynku e-commerce.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/m-commerce-goni-e-commerce,29989,artykul.html

M-commerce rośnie w siłę

Jak wynika z raportu „E-commerce w Polsce 2016. Gemius dla e-Commerce Polska” obecnie zakupy przez telefon deklaruje 41 proc. e-konsumentów (o 4 punkty procentowe więcej niż przed rokiem). Popularność zakupów przez tablet i czytnik e-booków pozostała na poziomie zbliżonym do ubiegłorocznego (odpowiednio 24 i 3 proc. wskazań), podczas gdy komputery stacjonarne wybiera 57 proc. kupujących w sieci. Najpopularniejszym urządzeniem wykorzystywanym do robienia zakupów online pozostaje laptop ─ do tego celu wykorzystuje go 81 proc. polskich internautów.

Wiele stron wciąż bez wersji mobilnej

Mimo rosnącej popularności m-commerce i chęci korzystania z tego typu rozwiązań, konsumenci napotykają szereg trudności podczas zakupów w sieci. Najczęściej wskazywane przeszkody są związane interfejsem stron. Ponad połowa kupujących za pośrednictwem urządzeń mobilnych skarży się na niewygodne formularze (58 proc.) oraz niedostosowanie stron do zakupów w wersji mobilnej (52 proc.).To jednak problemy, które wymienia mniej internautów niż w 2015 roku ─ wówczas było to odpowiednio 61 proc. i 56 proc. Internauci częściej wskazują również na problemy z płatnościami za e-zakupy przy wykorzystaniu urządzeń mobilnych (napotkało je 40 proc. respondentów w 2016 roku, w porównaniu do 26 proc. w roku 2015).

Zakupy wielokanałowe

Z raportu wynika, że już 61 proc. badanych przyznaje, że rozpoczynało zakupy na smartfonie i finalizowało je na innych urządzeniach – komputerze lub tablecie.

Wiele wskazuje na to, że te wartości będą wzrastać. Zarówno liczba osób kupujących przez urządzenia mobilne, jak i liczba osób rozpoczynających zakupy na smartfonach – twierdzi Marek Molicki, ekspert od e-commerce z Gemiusa. – Trudno dziś jednak jednoznacznie stwierdzić kiedy zakupy mobilne staną się popularniejsze od zakupów dokonywanych przez laptopy. Niewykluczone jednak, że stanie się to szybciej niż przypuszczamy. W ubiegłym roku w czasie Cyber Monday w USA aż 49 proc. odwiedzin w sklepach internetowych oraz 28 proc. transakcji dokonano za pośrednictwem urządzeń mobilnych. Ponieważ udział ruchu z urządzeń mobilnych rośnie, możemy się spodziewać, że Polacy coraz chętniej będą kupowali przez smartfony i tablety.

Z kolei Patrycja Sass–Staniszewska, prezes zarządu Izby Gospodarki Elektronicznej zwraca uwagę na rosnącą rolę smartfona. – W tegorocznej edycji badania 41 proc. kupujących deklaruje korzystanie z tego urządzenia w procesie zakupowym. To skok o 4 pp. w porównaniu do ubiegłego roku, gdy na wykorzystanie smartfonów podczas zakupów internetowych wskazało 37 proc. To pokazuje, jak bardzo współczesny klient ceni sobie możliwość zajrzenia w dowolnym czasie do zasobów internetu, w tym social mediów czy ulubionych aplikacji, oferujących zniżki czy kupony na wybrane produkty w ulubionych miejscach. Co więcej, wyniki pokrywają się z badaniem e-Izby: „Kupuje mobilnie”, w którym dodatkowo wskazujemy, że smartfon inspiruje do zakupów – mówi Sass-Staniszewska.

Źródło: Gemius Polska

www.gemius.pl

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Obserwacja zachowań 450 tys. konsumentów w ponad 710 obiektach wykazała, że w I kwartale br. ruch w galeriach spadł o blisko 5% rdr. Natomiast odwiedzających było o niecały 1% mniej niż rok wcześniej. Częstotliwość wizyt zmniejszyła się rok do roku o ponad 4%, za to zwiększył się czas spędzany w tego typu placówkach. Ostatnio był średnio dłuższy o ponad 2...
Leasing uwolniony z papieru po 24 latach?
Czy umowę leasingu, podobnie jak umowę kredytu lub pożyczki, będzie można wreszcie zawrzeć elektronicznie? Jest projekt ustawy, który usuwa archaiczny nakaz zachowania formy pisemnej, obowiązujący od 2000 roku . Oszczędności z wyeliminowania papierowych umów leasingu mogą wynieść ok. 15 mln zł rocznie – szacuje Carsmile.
Co Polacy kupują przez internet? Trendy w e-commerce
Klienci, którzy przyzwyczaili się do kupowania w sieci, są w niej coraz aktywniejsi. W konsekwencji z roku na rok w wielu kategoriach poziom wydatków rośnie, a co za tym idzie, zwiększa się także wartość polskiego rynku e-commerce.
Zetki o Zetkach. Jakie jest pokolenie Zet w Polsce?
Roszczeniowi małolaci, którym nie chce się pracować, przyklejeni do smartfona i liczący się jedynie z opinią influencerów? O generacji Zet krąży wiele mitów. Co jest jednak najważniejsze dla osób urodzonych w latach 1997-2012? Jacy powinni być ich zdaniem pracodawcy? Na co najczęściej wydają pieniądze? Czy gromadzą...
Odczyt Barometru EFL na II kwartał br. wyniósł 52,6 pkt. i jest o 0,1 pkt. wyższy w ujęciu kwartalnym i o 4,9 pkt. wyższy w ujęciu rocznym. Obecnie odnotowana wartość to najwyższy wynik od II kwartału 2021 roku (52,8 pkt.), a w ostatnich pomiarach zauważalny jest systematyczny wzrost wartości wskaźnika Barometru. Eksperci EFL zwracają także uwagę na rosnący już od roku...
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2024 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764