logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

BADANIE: Marketing mobilny napędza walentynkowe zakupy

  PR 14.02.2018, przeczytano 904 razy

Walentynki to dla handlu ważna pozycja w przychodach w pierwszym kwartale roku. Jak podają Pracodawcy RP Polacy świętujący Walentynki zostawiają w sklepach stacjonarnych oraz e-commerce ponad 1,5 mld złotych. Najczęściej kupują biżuterię, kosmetyki i artykuły erotyczne. Według badań ceneo.pl średnie wydatki na walentynkowe prezenty wynoszą około 300 złotych i są prawie 3 razy wyższe niż jeszcze dwa lata temu. Walkę sklepów o względy zakochanych i ich portfele pokazują statystki firmy Infobip specjalizującej się w komunikacji mobilnej. Od początku lutego ruch SMS-ów ze specjalnymi ofertami kierowanymi bezpośrednio do klientów rośnie o około 20 procent.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/marketing-mobilny-napedza-walentynkowe-zakupy,35450,artykul.html

Według badań przeprowadzonych przez portal Ceneo.pl święto zakochanych obchodzi ponad połowa Polaków. W tej grupie prawie 60 procent kupuje dla swojego partnera jakiś upominek. Prezenty kupują zarówno w sklepach stacjonarnych jak i internetowych. Z danych portalu ceneo.pl wynika, że obroty e-sklepów rosną w lutym nawet o 20 procent. Pozwala to przedłużyć okres wzmożonych zakupów po świętach i zimowych wyprzedażach.

- Początek lutego to w handlu okres zdominowany przez Walentynki. Wiele firm przygotowuje dla zakochanych specjalne oferty, które kierują bezpośrednio do klientów wprost na wyświetlacze ich smartfonów. Najczęściej wiadomości zawierają kod rabatowy, który pozwala obniżyć koszty walentynkowych prezentów. Wystarczy przeanalizować, ile kodów zostało wykorzystanych, aby ustalić konwersję z działań z wykorzystaniem krótkich wiadomości tekstowych. Marketing SMS wspiera w równym stopniu sprzedaż w sklepach stacjonarnych. Z naszych danych wynika, że ruch wiadomości związanych z walentynkowymi kampaniami w lutym wzrasta o około 20 procent. Podobnie sytuacja wygląda również na innych rynkach, na których działa Infobip. Poza SMS-ami marketerzy mają do dyspozycji również inne narzędzia takie jak wiadomości email, boty na Facebooku czy wiadomości głosowe, wszystkimi działaniami mogą zarządzać z poziomu jednej platformy – tłumaczy Kamila Górna, Business Development Manager w firmie Infobip. 

Jak pokazuje wskaźnik Mastercard Love Index, który jest obliczany co roku na podstawie transakcji realizowanych za pomocą kart płatniczych na całym świecie w ciągu ostatnich 3 lat łączna kwota walentynkowych wydatków wzrosła prawie o połowę.  Najwięcej na święto zakochanych wydają Amerykanie. Jak podaje National Retail Federation w ubiegłym roku przychody handlu detalicznego bezpośrednio związane z Walentynkami wyniosły 18,2 mld dolarów.

Coraz częściej zakochani spędzają 14 lutego poza domem. Dużą popularnością cieszą się walentynkowe wieczory w restauracjach. Według ekspertów Mastercard wydatki w tej kategorii na całym świecie od 2014 roku wzrosły o ponad 102 procent. W samej Europie zanotowano wzrost wydatków na takie kolacje o 67 procent. Na szaleństwie walentynkowych zakupów korzysta również branża turystyczna. Coraz częściej wybieranym pomysłem na wspólny prezent jest np. weekendowy wyjazd do SPA, w góry lub do jakiejś europejskiej stolicy.

Co ciekawe, większość walentynkowych zakupów jest dokonywana na ostatnią chwilę, czyli 13 lutego. Z danych Mastercard wynika, że w ciągu ostatnich trzech lat w tym dniu odnotowano na całym świecie 47,4 mln transakcji.

Źródło: Infobip

www.infobip.com

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Google: Ads Safety Report 2023
Miliardy ludzi na całym świecie, szukając istotnych dla nich informacji, polegają na naszych produktach i usługach. Dotyczy to także reklam. Dlatego zatrudniamy tysiące osób, które każdego dnia dbają o nasz system reklamowy i jego wiarygodność. Dziś publikujemy nasz coroczny Raport na temat bezpieczeństwa reklam (Ads Safety Report), aby podzielić się postępami, jakie...
Facebook przegrywa w sądzie: nie może cenzurować, jak chce i kogo chce
Blokując konta i grupy Społecznej Inicjatywy Narkopolityki (SIN), Meta naruszyła dobra osobiste organizacji. Sąd wydał właśnie przełomowy wyrok w sprawie prowadzonej przez Fundację Panoptykon, potwierdzając tym samym, że platformy internetowe nie mogą blokować, jak chcą i kogo chcą. A osoby zablokowane mają prawo do sądu we własnym kraju.
Gremi Media jedynym polskim wydawcą 5. edycji Subscriptions Academy
Gremi Media bierze udział w pięciomiesięcznym prestiżowym programie Subscriptions Academy EMEA 2024, realizowanym przez FT Strategies, pod patronatem Googleʼa. Program ma na celu wspieranie zaawansowanych cyfrowo wydawców w przyspieszaniu wzrostu przychodów ze sprzedaży subskrypcji.
Telewizja Polska integruje działania marketingowe
Telewizja Polska rozszerza Biuro Reklamy o departament marketingu. Dotychczasowe działania marketingowe zostaną połączone w ramach jednego Biura Reklamy i Marketingu pod kierownictwem Marcina Gudowicza. Nowa inicjatywa organizacyjna, która obejmie zarówno działalność marketingową, sprzedażową, jak i reklamową, ma na celu stworzenie efektywnej i spójnej struktury, która...
Radosław Kotarski prowadzącym teleturnieju „Va Banque”
We wtorek, 2 kwietnia o godz. 18:10 TVP2 zaprasza widzów na pierwszy odcinek ,,Va Banque" w całkowicie nowej odsłonie, którego gospodarzem będzie Radosław Kotarski - znany popularyzator wiedzy, pisarz i dziennikarz.
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2024 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764