logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

Badanie: Netsprint Audience z nowymi profilami odbiorców telewizji

  PR 22.11.2018, przeczytano 253 razy
ilustracjastrzałka

W nowej ofercie Netsprint Audience w Adformie znalazły się segmenty użytkowników, które zostały podzielone według czasu spędzanego dziennie na oglądaniu telewizji. Dzięki nim klienci Grupy Netsprint będą w stanie zaplanować skuteczniejsze kampanie reklamowe.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/badanie%3A-netsprint-audience-z-nowymi-profilami-odbiorcow-telewizji,380230,artykul.html

W zależności od czasu przeznaczonego na konsumpcję TV wydzielono cztery profile:

  • Light TV Viewers
  • Medium TV Viewers
  • Heavy TV Viewers
  • Non TV Viewers

Light TV Viewers to osoby, które telewizję oglądają każdego dnia mniej niż jedną godzinę. Medium TV Viewers oglądają od 1 do 2,5 godzinny dziennie. Heavy TV Viewers - ponad 2,5h. Stworzono również liczący blisko 0,7 miliona użytkowników segment Non TV Viewers. To osoby, które w ciągu ostatniego miesiąca nie oglądały telewizji wcale.

Segmenty zdefiniowano w oparciu o badanie na temat konsumpcji TV wśród Polaków metodą CAWI na próbie 25 tys. osób. Grupa Netsprint zrealizowała badanie z agencją badawczą IQS. W ankiecie znalazły się pytania o częstotliwość oglądania programów telewizyjnych „na żywo” na telewizorze lub innym ekranie. Na podstawie udzielonych odpowiedzi panelistów zakwalifikowano do grup Non, Light, Medium i Heavy TV Viewers. W drugim kroku zespół Netsprint Audience wykorzystał algorytmy machine learning by znaleźć użytkowników podobnych do nich bazując na wszelkich posiadanych danych, w tym na ich szczegółowych zachowaniach w Internecie.

Zastosowanie nowych segmentów

Dla reklamodawców szczególnie wartościowe są segmenty Non TV Viewers oraz Light TV Viewers. Kierowanie kampanii do tych osób może być efektywnym zwiększeniem zasięgu kampanii realizowanych w TV.

Z kolei segment Heavy TV Viewers jest atrakcyjny dla reklamodawców z branży medialnej. Pozwala na dotarcie do osób ponadprzeciętnie oglądających TV z ofertą promocji np. nowych programów i seriali.

Profile dostępne są już dostępne na koncie Netsprint Audience w Adform.

Netsprint Audience przygotowuje dla klientów segmenty dedykowane konkretnym zainteresowaniom, intencjom zakupowym lub konkretnym wydarzeniom, np. okazjom handlowym.

Źródło: Grupa Netsprint

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Srebro dla AMS w konkursie Innovation 2019 za „Zielone przystanki”
Zespół AMS ponownie został nagrodzony w konkursie INNOVATION - tym razem otrzymał SREBRO za "Zielone przystanki", czyli proekologiczny krakowski projekt zrealizowany w 2018 r.
Adocean z planowaniem kampanii w oparciu o demograf
Gemius wprowadza nową funkcjonalność do narzędzia AdOcean. Adserwer ten, jako jeden z nielicznych oferuje dane zasięgowe oraz demograficzne, a także informacje o współoglądalności kampanii na różnych urządzeniach. Dzięki temu możliwe staje się planowanie kampanii w oparciu o demografię użytkowników.
„Gazeta Wyborcza” wraz z europejskimi dziennikami zakłada Sonar Europe
Redakcja „Gazety Wyborczej” łączy siły z zespołami „Le Soir”, „Le Figaro” i „El Pais”, tworząc nowy projekt medialny Sonar Europe. Dzięki współpracy dzienników, zainaugurowanej w marcu br., powstawać będą atrakcyjne, multimedialne materiały oparte na danych, dotyczące wielu tematów i pokazujące wiele...
Wielkanocna premiera w HGTV Home & Garden
Para w domu, para w pracy, para w remont! Małżeństwo pracujące razem to nie jest dobry pomysł?! Nic bardziej mylnego! Mirella i Marcin to duet idealny. Ona jest projektantką wnętrz z wieloma nietuzinkowymi pomysłami. On sprawia, że jej wyobrażenia stają się rzeczywistością. Wspólnie radzą sobie ze wszystkimi przeszkodami. Nierówne ściany, rozpadające się meble czy wadliwe...
Nowe kanały w WP Pilot, wśród nich CNN i Cartoon Network
Do oferty WP Pilot, platformy umożliwiającej oglądanie telewizji online, dołączyło sześć nowych kanałów. Cztery z nich należą do grupy WarnerMedia: CNN International, Cartoon Network, Boomerang, TNT. Użytkownicy WP Pilot mogą oglądać również Tele5 oraz Polonia1.
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2019 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764