logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

BADANIE: Netsprint Audience z nowymi profilami odbiorców telewizji

  PR 22.11.2018, przeczytano 300 razy
ilustracjastrzałka

W nowej ofercie Netsprint Audience w Adformie znalazły się segmenty użytkowników, które zostały podzielone według czasu spędzanego dziennie na oglądaniu telewizji. Dzięki nim klienci Grupy Netsprint będą w stanie zaplanować skuteczniejsze kampanie reklamowe.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/netsprint-audience-z-nowymi-profilami-odbiorcow-telewizji,380230,artykul.html

W zależności od czasu przeznaczonego na konsumpcję TV wydzielono cztery profile:

  • Light TV Viewers
  • Medium TV Viewers
  • Heavy TV Viewers
  • Non TV Viewers

Light TV Viewers to osoby, które telewizję oglądają każdego dnia mniej niż jedną godzinę. Medium TV Viewers oglądają od 1 do 2,5 godzinny dziennie. Heavy TV Viewers - ponad 2,5h. Stworzono również liczący blisko 0,7 miliona użytkowników segment Non TV Viewers. To osoby, które w ciągu ostatniego miesiąca nie oglądały telewizji wcale.

Segmenty zdefiniowano w oparciu o badanie na temat konsumpcji TV wśród Polaków metodą CAWI na próbie 25 tys. osób. Grupa Netsprint zrealizowała badanie z agencją badawczą IQS. W ankiecie znalazły się pytania o częstotliwość oglądania programów telewizyjnych „na żywo” na telewizorze lub innym ekranie. Na podstawie udzielonych odpowiedzi panelistów zakwalifikowano do grup Non, Light, Medium i Heavy TV Viewers. W drugim kroku zespół Netsprint Audience wykorzystał algorytmy machine learning by znaleźć użytkowników podobnych do nich bazując na wszelkich posiadanych danych, w tym na ich szczegółowych zachowaniach w Internecie.

Zastosowanie nowych segmentów

Dla reklamodawców szczególnie wartościowe są segmenty Non TV Viewers oraz Light TV Viewers. Kierowanie kampanii do tych osób może być efektywnym zwiększeniem zasięgu kampanii realizowanych w TV.

Z kolei segment Heavy TV Viewers jest atrakcyjny dla reklamodawców z branży medialnej. Pozwala na dotarcie do osób ponadprzeciętnie oglądających TV z ofertą promocji np. nowych programów i seriali.

Profile dostępne są już dostępne na koncie Netsprint Audience w Adform.

Netsprint Audience przygotowuje dla klientów segmenty dedykowane konkretnym zainteresowaniom, intencjom zakupowym lub konkretnym wydarzeniom, np. okazjom handlowym.

Źródło: Grupa Netsprint

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

GroupM rozwija system programatycznego zakupu mediów cyfrowych. CoPilot jest pierwszym narzędziem w ofercie grupy, które na taką skalę wykorzystuje uczenie maszynowe i algorytmy sztucznej inteligencji.
Wyniki badania Gemius/PBI za maj 2019
Poniżej prezentujemy Państwu najnowsze wyniki badania Gemius/PBI. Tabele prezentują zarówno rankingi wydawców internetowych, zestawienie najpopularniejszych domen oraz aplikacji mobilnych.
Wydatki reklamowe branży handlowej
Instytut Monitorowania Mediów zbadał wydatki reklamowe branży handlowej w maju 2019 roku. Branża ta ogółem przeznaczyła ponad 467,5 mln zł na reklamę w mediach tradycyjnych. W raporcie uwzględniono marki o największych wydatkach reklamowych oraz typy najczęściej reklamowanych produktów.
„Szczęśliwe Firmy” – nowy projekt „Gazety Wyborczej” dla pracodawców
Co decyduje o tym, że czujemy się szczęśliwi w pracy, czy zadowolony pracownik oznacza również szczęśliwą i dobrze prosperującą firmę, jakie praktyki stosują najlepsi pracodawcy na rynku – m.in. na te pytania będą starali się odpowiedzieć paneliści pierwszej debaty organizowanej w ramach nowego projektu „Gazety Wyborczej” „Szczęśliwe...
Dziecięcy superbohaterowie walczą z hejtem
Wirtualna Polska wspólnie ze Szkołą Podstawową nr 69 w Gdańsku stworzyły mural, którego celem jest walka z hejtem. „Podwórko superbohaterów” powstało na ścianach sali gimnastycznej, a jego inspiracją były rysunki samych uczniów. Ich prace połączył znany gdański artysta, Maciek Salamon.
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2019 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764