logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

Badanie: Polacy o podcastach [INFOGRAFIKA]

  PR 07.12.2018, przeczytano 232 razy
ilustracjastrzałka

Co piąty polski internauta w wieku 19-49 deklaruje, że słucha podcastów, co oznacza, że użytkownicy podcastów to w Polsce kilka milionów osób - wynika z pierwszego badania tego zjawiska przez Nielsen na zlecenie Storytel.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/badanie%3A-polacy-o-podcastach-infografika,380458,artykul.html

Nikt do tej pory nie badał zjawiska podcastów w Polsce. Według badań Nielsen przeprowadzonych na zlecenie Storytel Polska w październiku tego roku znajomość samego terminu „podcast” zadeklarowała prawie połowa internautów w wieku 19-49 (45%). W USA w 2018 roku świadomość zjawiska jest już znacznie większa (63% w 2018r. vs 45% w 2011 r., The Podcast Consumer 2018, Edison Research).

Co piąty badany deklaruje, że słucha podcastów. Natomiast 12% deklaruje, że przesłuchało przynajmniej jeden podcast w ostatnim miesiącu, a 7% wskazuje, że słuchało podcastu w ostatnim tygodniu. Dla porównania w Stanach Zjednoczonych podcastów słucha już co czwarty Amerykanin w wieku 12+ (73 mln według danych Edison Research).

W Polsce podcastów słucha trochę więcej mężczyzn, niż kobiet (54% vs 46%). Po podcasty sięgają częściej ludzie młodzi, zwłaszcza w wieku 19-29 (wśród nich już co czwarty internauta deklaruje, że słuchał kiedykolwiek podcastów). Podcasty są bardziej popularne także wśród mieszkańców dużych i średnich miast.

Nazwa „podcast” wzięła się prawdopodobnie z połączenia słów iPod i broadcast. Jest to audycja w odcinkach do odsłuchania online lub pobrania. W tematyce nie ma ograniczeń.

Nowy format już wkrótce będzie dostępny dla użytkowników aplikacji Storytel, obok kilkudziesięciu tysięcy audiobooków i ebooków w języku polskim i angielskim.

- Uruchomimy na początek 10 podcastów, ale na tym nie poprzestaniemy. Badamy rynek i potrzeby konsumentów. Stawiamy na nową jakość i budowanie rozpoznawalności kategorii podcastów w Polsce - mówi Jakub Barzak, marketing manager, Storytel Polska.

We współpracy z Nielsen, Storytel realizuje kolejny etap badań o podcastach. Pełne wyniki poznamy na początku nowego roku.

Źródło: Storytel Polska

Dodatkowe informacje:

Badanie: metoda CAWI na grupie reprezentatywnej internautów w wieku 19-49 lat, październik 2018.

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Przedwyborcza akcja
6 debat z kandydatami do europarlamentu w 6 polskich miastach oraz dyskusje w studiu poświęcone pozostałym okręgom wyborczym - to nowa akcja Radia TOK FM pod hasłem "Nasza Europa", która rozpocznie się w maju. Przedwyborcze spotkania otwarte dla zainteresowanych, będą transmitowane na żywo na antenie stacji oraz na portalu tokfm.pl. W serwisie dodatkowo powstanie...
W najbliższych miesiącach oficjalna aplikacja YouTube trafi na urządzenia streamingowe Fire TV, zapewniając użytkownikom nieprzerwany dostęp do świata rozrywki, w tym muzyki, ulubionych artystów, programów rozrywkowych, wiadomości, transmisji wydarzeń sportowych i wielu innych atrakcji.Również w nadchodzących miesiącach posiadacze urządzeń Chromecast i...
Zbigniew Jankowski szefem innowacji w „Gazecie Wyborczej”
Z początkiem kwietnia br. Zbigniew Jankowski dołączył do zespołu „Gazety Wyborczej”. Na stanowisku szefa innowacji będzie odpowiadał m.in. za strategiczne partnerstwa, projekty rozwojowe oraz innowacje w ofercie reklamowej premium, monetyzację danych, a także wzmacnianie pozycji „Gazety Wyborczej” jako lidera cyfrowej prasy w Polsce.
TTV wśród pięciu najchętniej oglądanych kanałów telewizyjnych w Polsce
W świąteczny poniedziałek, 22 kwietnia 2019 r. stacja TTV odnotowała rekordowy wynik oglądalności. Jej udziały w grupie komercyjnej 16 - 49 wyniosły aż 5,79 %. Tym samym TTV zbliżyła się do „wielkiej czwórki” i znalazła się wśród pięciu najchętniej oglądanych kanałów w Polsce.
E-autokult.pl – nowy serwis Wirtualnej Polski
Autokult, jeden z najpopularniejszych serwisów motoryzacyjnych w Polsce, uruchomił specjalną sekcję o elektromobilności. Na stronie e-autokult.pl można znaleźć m.in. informacje o technologii, testy samochodów niskoemisyjnych, poradniki i wywiady.
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2019 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764