logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

BADANIE: Polacy wydają coraz więcej na rozrywkę

  PR 30.01.2019, przeczytano 683 razy

Miniony rok zakończony dobrym wzrostem gospodarczym, optymistyczne prognozy na 2019 rok oraz rosnące w Polsce wynagrodzenia i moda na aktywny tryb życia powodują, że wydajemy coraz więcej na atrakcyjne spędzanie czasu poza domem. Jak wynika z badania serwisu Prezentmarzen, aż 42% Polaków przeznacza do 300 zł miesięcznie na rozrywkę, a 21% nawet do 500 zł. Lepiej zarabiamy i chętniej inwestujemy w aktywności, pasje i przyjemności.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/polacy-wydaja-coraz-wiecej-na-rozrywke,381007,artykul.html

Wyniki badania „Ulubione aktywności sportowe i rozrywki Polaków” pokazują, że zmieniają się nie tylko kwoty, jaką wydajemy na spędzanie wolnego czasu, ale również forma preferowanej rozrywki. Oprócz standardowych aktywności realizowanych w czasie wolnym, jak na przykład kino, wizyty w centrach handlowych wśród zainteresowań Polaków pojawiają się coraz częściej kreatywne i wymagające ruchu pomysły na wypoczynek, a nawet sporty ekstremalne.

Dobra koniunktura na rynku pracy powiązana z dynamiką płac i niskim bezrobociem, wysoka konsumpcja prywatna z niską inflacją powoduje, że warunki do życia w Polsce są obecnie bardzo dobre. W efekcie Polacy coraz więcej wydają na przyjemności, inwestując w swój czas wolny i atrakcyjne rozrywki. Jak pokazują wyniki badania serwisu Prezentmarzeń 42% deklaruje, że jest skłonna wydać na rozrywkę do 300 zł miesięcznie. Dla 26% akceptowalną jest kwota miesięczna do 100 zł na przyjemności, a dla 21% kwota między 300 a 500 zł. Dla 11% spośród 1376 respondentów nie jest problemem wydanie powyżej 500 zł miesięcznie na atrakcje.

- Obserwujemy, że od kilku lat następuje duża zmiana w postawie Polaków, którzy chcą żyć aktywniej i przede wszystkim są coraz bardziej świadomi zagrożeń wynikających z przepracowania i braku regeneracji organizmu. Dlatego branża związana z aktywnym wypoczynkiem i kreatywną rozrywką ma duży potencjał rozwoju w naszym kraju i możliwości inwestycyjne. – komentuje Grzegorz Rożalski z serwisu Prezentmarzeń.

Polacy coraz częściej wyjeżdżają też na krótkie urlopy typu "city break", aby aktywnie zwiedzać miasta, poczuć ich atmosferę oraz spróbować lokalnych rozrywek. City break to alternatywna forma na wypoczynek dla osób, które nie mają czasu na dłuższy urlop. To również modny i cieszący się coraz większym zainteresowaniem trend nie tylko w zagranicznej, ale również w polskiej turystyce - jak potwierdziło 29% respondentów badania "Ulubione aktywności i rozrywki Polaków".

Z roku na rok rośnie w Polsce również zainteresowanie sportami ekstremalnymi. Dla 27% zapytanych Polaków są one atrakcyjną alternatywą dla standardowych aktywności fizycznych, a 22% sposobem na przeżycie ekscytującej przygody. Według 19% respondentów popularność sportów ekstremalnych to wyznacznik naszych czasów, a według 17% panującej aktualnie mody. W opinii 15% respondentów to efekt dobrobytu i faktu, iż coraz więcej Polaków stać na oryginalne rozrywki. Skok ze spadochronem, lot w tunelu aerodynamicznym, jazda off road, loty widokowe – w Polsce przybywa fanów takich niecodziennych atrakcji.

Czas na rozrywkę Polacy najczęściej znajdują podczas weekendu – 27%, wieczorem – 21% i podczas urlopu lub na wakacjach – 19%.  Najchętniej z różnych form rozrywki korzystamy w towarzystwie partnera lub partnerki – 37% odpowiedzi, z przyjaciółmi lub znajomymi – 29% wskazań oraz z rodziną – 24% odpowiedzi.

- W Polsce prężnie rozwija się rynek usług związanych z rozrywką i wypoczynkiem. Systematyczne bogacenie się Polaków i moda na zdrowy styl życia, przekłada się na wzrost wydatków na atrakcyjne spędzania czasu. Mimo że w dalszym ciągu zauważalna jest różnica pomiędzy wydatkami na rozrywkę i wypoczynek pomiędzy mieszkańcami Polski a Europy Zachodniej, z roku na rok przeznaczamy coraz większe budżety na przyjemności. – podsumowuje Grzegorz Rożalski z serwisu Prezentmarzeń.

Źródło: Prezentmarzeń

www.prezentmarzen.com

Dodatkowe informacje:

*Badanie „Ulubione aktywności sportowe i rozrywki Polaków” w formie ankiety online przeprowadził serwis Prezentmarzeń na próbie 1376 respondentów.

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Anna i Robert Lewandowscy wspierają Kampanię #TataTeżCzyta
#TataTeżCzyta - ubiegłoroczne zawołanie, które stało się hasłem ogólnopolskiej kampanii jest wciąż aktualne i ważne. Chłopcy i mężczyźni w Polsce nadal czytają znacznie mniej niż kobiety i dziewczynki. Dlatego Fundacja Powszechnego Czytania i Wydawnictwo Tatarak ponownie podejmują wyzwanie dotarcia do Ojców, Wujków, Dziadków, Braci,...
Super Ranking SAR
W minionym roku informowaliśmy Was o planowanym wprowadzeniu Super Rankingu SAR, łączącego rezultaty konkursów Innovation, KTR i Effie Poland.
Wychillowana panda w kampanii Thermomix
Z początkiem kwietnia firma Vorwerk Polska wystartowała z akcją promocyjną, w której po raz pierwszy w historii jej obecności na polskim rynku, oferuje swój flagowy produkt – urządzenie Thermomix TM6 – w zestawie, którego cena jest niezwykle atrakcyjna. Niezwykła oferta sprzedażowa została wsparta wielokanałową kampanią promocyjną, obejmującą...
Piotr Gorzkowski dołącza do Chromatique
Od kwietnia br. nowym Client Service Directorem w agencji Chromatique został Piotr Gorzkowski, manager z 18-letnim doświadczeniem w branży reklamowej. Na nowym stanowisku będzie wspierał agencję kreatywną w dziale obsługi klienta.
Dziadek do orzechów wygrywa przetarg marki Finuu
Agencja Dziadek do orzechów wygrała przetarg na obsługę reklamową w 2024 roku marki Finuu, której właścicielem jest Bunge Polska Sp. z o. o. Firma posiada w swoim portfolio także takie marki jak Kujawski, Smakowita czy Optima.
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2024 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764