logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

BADANIE: Polski rynek cyfrowej komunikacji OOH daleko za Europą

  PR 08.12.2017, przeczytano 957 razy
ilustracjastrzałka

Polski rynek OOH wyraźnie odstaje od światowych standardów, zarówno pod względem uwarunkowań prawnych, jak i liczby nośników cyfrowych - wynika z raportu „Digital Out-of-Home. Stan obecny i kierunki rozwoju” przygotowanego przez infuture hatalska foresight institute na zlecenie AMS.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/polski-rynek-cyfrowej-komunikacji-ooh-daleko-za-europa,34779,artykul.html

Polski rynek DOOH jest jeszcze słabo rozwinięty. Reklama cyfrowa w przestrzeni publicznej spotykana jest coraz częściej, daleko jej jednak do rozpowszechnienia widocznego u zachodnich sąsiadów. Nie unikniemy cyfrowej rewolucji – na to wskazują światowe prognozy dotyczące tego rynku. Według danych PWC zawartych w raporcie „Global entertainment & media outlook 2017-2021” przewidywany jest znaczący wzrost wydatków na tę formę reklamy. 

W Polsce obecnie problemem jest nie tylko brak nośników cyfrowych (zaledwie 0,7% całości rynku), ale także ich niska jakość. Zwykle jest to agresywna reklama w postaci migotliwych ekranów z krzykliwymi obrazami w bardzo kiepskiej jakości.

– Rozwiązania dobrze wpisujące się w przestrzeń publiczną, bazujące na nowoczesnym designie, respektujące zasady ochrony środowiska naturalnego, mające społeczną akceptację i dające w związku z tym szansę na dwustronną, inteligentną komunikację - to przyszłość Digital Out-of-Home. Mamy nadzieję, że raport otworzy szerszą dyskusję na temat miejsca i roli cyfrowego OOH zarówno w przestrzeni publicznej, jak i w media planach, szczególnie tych przygotowywanych według strategii marketingu 4.0 – mówi Marek Kuzaka, Prezes Zarządu AMS.

Raport „Digital Out-of-Home. Stan obecny i kierunki rozwoju” opisuje polski rynek cyfrowej reklamy zewnętrznej na tle krajów zachodnich. Można w nim znaleźć informacje o obecnej sytuacji, kierunkach rozwoju i przyszłości branży reklamy OOH, w tym opis uwarunkowań prawnych poszczególnych rynków, przykłady nośników i najciekawszych realizacji kampanii outdoorowych. Opisane zostały rynki w Londynie, Paryżu, Berlinie i São Paulo. Raport odpowiada m.in. na pytania: jakie formaty DOOH występują w tych miastach, jakie treści reklamowe są na nich wyświetlane, czy są one zależne od pory dnia, jak reagują na DOOH przechodnie, w jakich miejscach ustawiono ekrany, czy można do nich podejść oraz czy są interaktywne i jak lokalizacja wpływa na format nośników.

– Digital Out-of-Home to jedno z tych mediów reklamowych, które mają obecnie ogromny potencjał. Łączy bowiem świat fizyczny ze światem cyfrowym. Potencjał ten dostrzegają dziś nie tylko marki, ale coraz częściej także same miasta, zwłaszcza w Europie Zachodniej. Niestety, w Polsce DOOH wciąż pozostawia wiele do życzenia, zwłaszcza w warstwie kreatywno-użytecznej – dodaje Natalia Hatalska założycielka i CEO infuture hatalska foresight institute.

Pełny raport „Digital Out-of-Home. Stan obecny i kierunki rozwoju” można pobrać TUTAJ.

Źródło: AMS

www.ams.com.pl

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

II tura w mediach społecznościowych – porównanie kandydatow
Choć wyniki wyborów samorządowych zostały już ogłoszone, w wielu miastach wojewódzkich wciąż nie udało się wyłonić prezydentów miast podczas I tury wyborów. Należy zauważyć, że zgodnie z raportem PRCN „Kandydaci na Prezydentów miast wojewódzkich w social mediach - Który z kandydatów na prezydentów...
Fake kNOw more: emocje a podatność młodzieży na dezinformację
Młodzi ludzie są bardzo narażeni na manipulację w internecie. Często klikają w różne treści nie zdając sobie sprawy, że robią to pod wpływem emocji. To właśnie one stanowią punkt wyjścia w programie Fake kNOw more , który pokazuje młodzieży, że lepsze rozpoznawanie emocji, pozwala podejmować bardziej przemyślane decyzje także te w internecie....
Raport Seegame: potencjał reklamowy Twitcha
Reklamy na platformach live streamingowych są coraz popularniejszym sposobem dotarcia do pożądanych grup odbiorców – na Twitchu, już co trzecia osoba zwraca na nie uwagę 1 . Które kreacje przyciągają wzrok społeczności, co motywuje ją do oglądania reklam, a także jakie elementy powinien zawierać angażujący przekaz? Open Mobi (na...
Polskie Radio z wpisem o stanie likwidacji w KRS
Minister Kultury i Dziedzictwa Narodowego, jako reprezentant Skarbu Państwa będącego właścicielem 100% akcji Spółki, informuje, że Sąd Rejonowy dla m.st. Warszawy dokonał wpisu do Krajowego Rejestru Przedsiębiorców, na mocy którego Polskie Radio zostało postawione w stan likwidacji. Jedynym uprawnionym organem do zarządzania Spółką jest likwidator Paweł Majcher.
KRRiT: Sygnał Radia Maryja zakłócano z Rosji
Sekretarz Wykonawczy IGO EUTELSAT informuje Przewodniczącego KRRiT:
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2024 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764