logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

Badanie: Reichelt Elektronik - druk 3D w domu

  PR 02.11.2018, przeczytano 219 razy
ilustracjastrzałka

Druk 3D od dawna ugruntował swoją pozycję w takich branżach, jak produkcja, medycyna, architektura, a nawet lotnictwo i przemysł samochodowy. Technologia 3D może mieć także zaskakujące zastosowania w gospodarstwach domowych. Co o druku 3D w domu myślą Polacy? Przedstawiamy wyniki badania[1] przeprowadzonego przez OnePoll na zlecenie reichelt elektronik


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/badanie%3A-reichelt-elektronik---druk-3d-w-domu,379999,artykul.html

Połowa ankietowanych Polaków pragnie posiadać drukarkę 3D

Badanie pokazuje, że coraz częściej w gospodarstwach domowych pojawia się technologia druku 3D. W Polsce 16 procent ankietowanych gospodarstw jest już wyposażonych w drukarkę 3D. Wprawdzie nie jest to jeszcze zbyt wiele, ale według badania 50 proc. respondentów kupiłoby drukarkę 3D.

Większość osób chce używać drukarki 3D w domu do drukowania przedmiotów dekoracyjnych, na przykład wazonów (45 proc.), do naprawy sprzętu i wymiany drobnych części (52 proc.), oraz do produkcji elementów technicznych do użytku hobbystycznego (43 proc.).

Ciekawe wnioski można wysunąć porównując grupy wiekowe. Dla uczestników w przedziale 45-54 lata głównym powodem zakupu drukarki 3D jest możliwość naprawy urządzeń (56 proc.). Sytuacja jest inna dla młodszej grupy docelowej w wieku od 25 do 34 lat: nieco mniejszą rolę odgrywa tu aspekt napraw (50 proc.), natomiast bardziej atrakcyjna dla tej grupy wiekowej wydaje się możliwość produkcji komponentów w obszarze hobbystyczym (52 proc.)

Druk 3D nie zyskał jeszcze popularności jako usługa

Zarówno wymagany surowiec, jak i zakup samej drukarki wiążą się z wysokimi kosztami, dlatego istnieje możliwość zlecania druku 3D usługodawcom. Ponad 57 procent respondentów w Polsce uważa zakup takich produktów za możliwy. Tylko 7 procent respondentów nie zamówiłoby produktów wydrukowanych w drukarce 3D przez usługodawcę.

Znaczne różnice w budżetach polskich klientów

Większość konsumentów zdaje sobie sprawę z faktu, że drukarki 3D są drogie. Badanie pokazuje, że 14% polskich konsumentów nie chciałoby zainwestować więcej niż 500 PLN w drukarkę 3D do swojego prywatnego użytku. Dla większej grupy respondentów (27 proc.) w grę wchodziłoby urządzenie w segmencie cenowym od 500 do 1000 PLN, a kolejne 27 proc. ankietowanych odpowiedziało, że byłoby  gotowych zainwestować w wyższy  segment cenowy, czyli od 1000 do 2000 PLN.

Żywność 3D - czekolada i marcepan do smaku

Druk 3D przeniknął nawet do naszej kuchni. Z czekolady, marcepanu lub nawet gęstego przecieru warzywnego mogą być drukowane figury i napisy. Jednak żywność drukowana w 3D nie wydaje się cieszyć dużą popularnością wśród Polaków - 35 proc. respondentów  obecnie uważa, że druk 3D nie zyska popularności w sektorze spożywczym. Mimo to, sytuacja może szybko ulec zmianie, bowiem 25 procent respondentów, którzy nie wykluczają zakupu drukarki 3D lub już taką posiadają, wyobraża sobie również wykorzystanie urządzenia do gotowania i pieczenia. W porównaniu płci kobiety są znacznie bardziej otwarte w tej kwestii, niż mężczyźni. O ile do gotowania i pieczenia potraw drukarki 3D używałoby 37% kobiet, o tyle byłoby do tego skłonnych tylko 15% mężczyzn.

Interesujący jest również fakt, że o ile duża część konsumentów nie wyklucza zlecenia usługi druku 3D w odniesieniu do naprawy sprzętu i wymiany drobnych części (46 procent), o tyle jedynie 19 procent spośród nich twierdzi, że zleciłoby na zewnątrz druk żywności. Widać więc jasno, że konsumenci nadal nie mają zaufania do żywności drukowanej przez usługodawców. Zatem jeśli drukujemy w zastosowaniach spożywczych, to chętniej we własnej drukarce.

Ponadto dla polskiego konsumenta nie wszystkie smaki są równie atrakcyjne: podczas gdy słodycze, typu czekolada (38 proc.) lub marcepan i cukier (21 proc.) wydają się cieszyć sporym zainteresowaniem, to potrawy wytrawne, na przykład puree ziemniaczane i inne puree roślinne (11 proc.), mięso i wędliny (13 proc.) lub ser do smarowania (13 proc.) wydrukowane w 3D są już mniej interesujące dla respondentów z Polski.

Źródło: East Side Consulting GmbH

www.east-side-consulting.com

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Druk sublimacyjny na nowo – HP Stitch
W kwietniu br. firma HP ogłosiła wprowadzenie nowej serii urządzeń HP Stitch S przeznaczonych do bezpośredniego i pośredniego druku tekstyliów. Nowa technologia HP to przede wszystkim nowoczesne podejście do druku tkanin. Charakteryzuje je dużo większa wygoda użytkowania oraz lepsze, w porównaniu z klasyczną technologią sublimacyjną, rezultaty. Nowa linia urządzeń dedykowana...
360e-com – nowa spółka na rynku e-commerce, oferująca kompleksową usługę w zakresie retargetingu – omnichannel retargeting, wspiera markę ORSAY w działaniach remarketingu. Po sukcesie działań na rynku polskim ORSAY zdecydował się na działania na innych rynkach europejskich. Niemieccy konsumenci okazali się najbardziej podatni na działania 360e-com.
38PR & Content Communication odpowiada za komunikację i kompleksową organizację wydarzeń w ramach kampanii ibis MUSIC w Europie Wschodniej. Prowadzone działania obejmują: media relations, współpracę z managementem artystów, celebrytami i influencerami, a także pełną obsługę techniczną eventów.
Marka Fantasia prezentuje nowe smaki współpracując z Femi Stories
Dwie marki, doskonale znające potrzeby kobiet, połączyły wrażliwość, kreatywność i nieszablonowe podejście do rzeczywistości. Marka Fantasia wraz z projektantkami z Femi Stories, zaprasza konsumentki do niezwykłego świata inspiracji.
In-Store Media Polska: Rebranding marki Nałęczowianka w sieci Carrefour
Firma in-Store Media Polska zrealizowała kompleksowy projekt rebrandingu dla marki Nałęczowianka w sieci Carrefour. Akcja objęła bramy, naklejki dywanowe, bramki wejściowe, stoppery oraz wózki konsumenckie. Dzięki nowej identyfikacji wizualnej marka Nałęczowianka jeszcze bardziej wyróżnia się na półce.
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2019 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764