logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

BADANIE: Reichelt Elektronik - druk 3D w domu

  PR 02.11.2018, przeczytano 740 razy
ilustracjastrzałka

Druk 3D od dawna ugruntował swoją pozycję w takich branżach, jak produkcja, medycyna, architektura, a nawet lotnictwo i przemysł samochodowy. Technologia 3D może mieć także zaskakujące zastosowania w gospodarstwach domowych. Co o druku 3D w domu myślą Polacy? Przedstawiamy wyniki badania[1] przeprowadzonego przez OnePoll na zlecenie reichelt elektronik


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/reichelt-elektronik---druk-3d-w-domu,379999,artykul.html

Połowa ankietowanych Polaków pragnie posiadać drukarkę 3D

Badanie pokazuje, że coraz częściej w gospodarstwach domowych pojawia się technologia druku 3D. W Polsce 16 procent ankietowanych gospodarstw jest już wyposażonych w drukarkę 3D. Wprawdzie nie jest to jeszcze zbyt wiele, ale według badania 50 proc. respondentów kupiłoby drukarkę 3D.

Większość osób chce używać drukarki 3D w domu do drukowania przedmiotów dekoracyjnych, na przykład wazonów (45 proc.), do naprawy sprzętu i wymiany drobnych części (52 proc.), oraz do produkcji elementów technicznych do użytku hobbystycznego (43 proc.).

Ciekawe wnioski można wysunąć porównując grupy wiekowe. Dla uczestników w przedziale 45-54 lata głównym powodem zakupu drukarki 3D jest możliwość naprawy urządzeń (56 proc.). Sytuacja jest inna dla młodszej grupy docelowej w wieku od 25 do 34 lat: nieco mniejszą rolę odgrywa tu aspekt napraw (50 proc.), natomiast bardziej atrakcyjna dla tej grupy wiekowej wydaje się możliwość produkcji komponentów w obszarze hobbystyczym (52 proc.)

Druk 3D nie zyskał jeszcze popularności jako usługa

Zarówno wymagany surowiec, jak i zakup samej drukarki wiążą się z wysokimi kosztami, dlatego istnieje możliwość zlecania druku 3D usługodawcom. Ponad 57 procent respondentów w Polsce uważa zakup takich produktów za możliwy. Tylko 7 procent respondentów nie zamówiłoby produktów wydrukowanych w drukarce 3D przez usługodawcę.

Znaczne różnice w budżetach polskich klientów

Większość konsumentów zdaje sobie sprawę z faktu, że drukarki 3D są drogie. Badanie pokazuje, że 14% polskich konsumentów nie chciałoby zainwestować więcej niż 500 PLN w drukarkę 3D do swojego prywatnego użytku. Dla większej grupy respondentów (27 proc.) w grę wchodziłoby urządzenie w segmencie cenowym od 500 do 1000 PLN, a kolejne 27 proc. ankietowanych odpowiedziało, że byłoby  gotowych zainwestować w wyższy  segment cenowy, czyli od 1000 do 2000 PLN.

Żywność 3D - czekolada i marcepan do smaku

Druk 3D przeniknął nawet do naszej kuchni. Z czekolady, marcepanu lub nawet gęstego przecieru warzywnego mogą być drukowane figury i napisy. Jednak żywność drukowana w 3D nie wydaje się cieszyć dużą popularnością wśród Polaków - 35 proc. respondentów  obecnie uważa, że druk 3D nie zyska popularności w sektorze spożywczym. Mimo to, sytuacja może szybko ulec zmianie, bowiem 25 procent respondentów, którzy nie wykluczają zakupu drukarki 3D lub już taką posiadają, wyobraża sobie również wykorzystanie urządzenia do gotowania i pieczenia. W porównaniu płci kobiety są znacznie bardziej otwarte w tej kwestii, niż mężczyźni. O ile do gotowania i pieczenia potraw drukarki 3D używałoby 37% kobiet, o tyle byłoby do tego skłonnych tylko 15% mężczyzn.

Interesujący jest również fakt, że o ile duża część konsumentów nie wyklucza zlecenia usługi druku 3D w odniesieniu do naprawy sprzętu i wymiany drobnych części (46 procent), o tyle jedynie 19 procent spośród nich twierdzi, że zleciłoby na zewnątrz druk żywności. Widać więc jasno, że konsumenci nadal nie mają zaufania do żywności drukowanej przez usługodawców. Zatem jeśli drukujemy w zastosowaniach spożywczych, to chętniej we własnej drukarce.

Ponadto dla polskiego konsumenta nie wszystkie smaki są równie atrakcyjne: podczas gdy słodycze, typu czekolada (38 proc.) lub marcepan i cukier (21 proc.) wydają się cieszyć sporym zainteresowaniem, to potrawy wytrawne, na przykład puree ziemniaczane i inne puree roślinne (11 proc.), mięso i wędliny (13 proc.) lub ser do smarowania (13 proc.) wydrukowane w 3D są już mniej interesujące dla respondentów z Polski.

Źródło: East Side Consulting GmbH

www.east-side-consulting.com

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Fundacja Bądź rozpoczęła kampanię 1,5 proc. podatku
W tym tygodniu rozpoczęła się kampania Fundacji Małgosi Braunek Bądź zachęcająca do przekazywania 1,5 proc. podatku na jej działania statutowe. Kampanię wspiera seria spotów reklamowych w których udział wzięli m. in. Jakub Żulczyk oraz Wojciech Eichelberger.
Streetcom z kampanią influencer marketingową dla Philips
Agencja Streetcom wygrała przetarg i zrealizuje kampanię influencer marketingową dla urządzeń z linii Philips OVI. Głównym celem realizowanych działań jest poszerzanie świadomości i budowanie zaufania do nowej kategorii produktów oraz wygenerowanie pozytywnego buzz w sieci. Działania potrwają do końca kwietnia br.
Sama Wybierz Samorząd: kampania profrekwencyjna
Kobiety już raz osiągnęły duży sukces. Pokazały, jaką mają moc – tłumnie poszły głosować w wyborach 15 października, podnosząc znacznie ogólną frekwencję. To wciąż za mało, żeby zmienić świat – każdymi wyborami możemy i powinnyśmy decydować o kluczowych dla nas sprawach. Ważne jest, by istotne dla nas kwestie wreszcie miały wystarczający priorytet w...
Inglot klientem agencji Lepont
Polska marka kosmetyczna Inglot, istniejąca na rynku od 1983 roku, dołączyła do grona klientów Lepont, powierzając agencji adaptację strategii komunikacji PR i influencer marketingową, działania media relations, prowadzenie biura prasowego, wysyłki kreatywne oraz projekty specjalne.
Endorfina Events świętuje 15 urodziny
21 marca w warszawskim klubie Moon odbył się jubileusz agencji endorfina events. Przyjaciele, rodzina, partnerzy biznesowi, klienci, obecni oraz byli pracownicy, celebrowali ten wyjątkowy moment w historii firmy. 200 gości miało okazję wspólnie wspominać kluczowe momenty w historii firmy.
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2024 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764