logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

BADANIE: Reklama biura rachunkowego

  PR 13.03.2019, przeczytano 839 razy

W Polsce funkcjonuje ponad 40 000 biur rachunkowych, a ich liczba rośnie w tempie kilku procent rocznie. Konkurencja na rynku jest coraz większa, a przedsiębiorcy coraz chętniej korzystają z możliwości, jakie daje im dobrze zaplanowana kampania reklamowa. Zespół SaldeoSMART opublikował raport dedykowany sektorowi księgowości, w którym podzielił się tajnikami tworzenia skutecznej kampanii marketingowej.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/reklama-biura-rachunkowego,381623,artykul.html

62% firm decyduje się na skorzystanie z usług biur rachunkowych, spośród których każde obsługuje średnio 25 podmiotów gospodarczych. Tak duży rynek wymaga od księgowych starannego planowania działań reklamowych i odpowiedniej formy komunikacji marketingowej. Firma BrainSHARE IT - producent oprogramowania SaldeoSMART służącego do odczytywania i obiegu dokumentów oraz komunikacji między biurami rachunkowymi i ich klientami - przygotowała raport “Reklama biura rachunkowego”, w którym poruszone zostały tematy strategii reklamy, budowania i utrzymywania relacji z klientami, a także zagadnień z psychologii działań reklamowych.

Został on podzielony na 3 części, a każda z nich porusza inny obszar efektywnej komunikacji marketingowej.

- Od 7 lat współpracujemy z biurami rachunkowymi z całego kraju, dzięki czemu wiemy, jakie mają potrzeby. Nie w każdym biurze znajduje się osoba z wiedzą marketingową, dlatego też poprzez raport chcemy podpowiedzieć i pomóc przede wszystkim tym podmiotom, które potrzebuję w temacie kampanii reklamowych merytorycznego know-how - tłumaczy Edyta Wojtas, wiceprezes zarządu i analityk biznesowy w SaldeoSMART.

Dobór reklamy do grupy docelowej

Twórcy raportu podkreślają, że pozyskanie nowych klientów (zwłaszcza tych, którzy dopiero założyli własną działalność) jest o wiele łatwiejsze niż przekonanie już tych zdeklarowanych do zmiany usługodawcy. Wskazują również na kluczową rolę kategorii komunikatu w branży księgowej, który - w przeciwieństwie do wielu innych branż usługowych -  kierowany jest do konkretnej grupy zaangażowanych w swój biznes przedsiębiorców, dokonujących zakupu bardzo racjonalnego. Komunikat taki powinien być rzeczowy i zawierać konkretne, merytoryczne informacje, a jego dystrybucja obejmować głównie lokalne lub ogólnopolskie serwisy gospodarcze i biznesowe.

- Skuteczność reklamy zależy od tego do kogo ją skierujemy i czy komunikat będzie odpowiedni. W części I Raportu SaldeoSMART przeczytacie o grupie docelowej, kluczowych komunikatach oraz percepcji reklamy - dodaje Edyta Wojtas.

W raporcie uwzględniono także tematykę badania skuteczności reklamy oraz nieustannego optymalizowania jej pod kątem rodzaju klienta, do którego ma dotrzeć.

Budowanie marki i kanały komunikacji

Budowanie marki firmy to proces i niezbędne jest zaplanowanie odpowiedniej strategii oraz dobranie odpowiednich kanałów komunikacji. Cały ten obszar został zgłębiony w drugiej części raportu, która skupiona jest na podkreśleniu zależności między nazwą a marką, poszukiwaniu wyróżników czy dużej roli spójności komunikacji wizualnej. Nie zabrakło również tematyki związanej z przygotowaniem dobrej strony internetowej (wraz z jej optymalizowaniem) oraz korzystaniu z potencjału mediów społecznościowych.

- Możliwości reklamy jest wiele, ale nie każda jest odpowiednia dla tak specyficznej branży, jaką jest księgowość. Nie każde medium pomoże w dotarciu do potencjalnego klienta i wywarciu na nim wrażenia, że profesjonalnie podchodzimy do świadczenia usług.  Co więcej, w raporcie prezentujemy również tak ważne obecnie podstawy content marketingu i budowania unikalnych treści oraz przypominamy o kampaniach offlline, o których skuteczności coraz częściej zapominamy w świecie zdominowanym przez cyfryzację - podkreśla Barbara Marcisz, specjalistka ds. marketingu w SaldeoSMART.

Skuteczna kampania reklamowa pomaga przedsiębiorcom przyciągać nowych klientów. Twórcy raportu podkreślają jednak, że zdobycie klienta jest dopiero początkiem całego procesu, w którym chodzi przede wszystkim o utrzymanie jego zainteresowania. Trzecia część raportu poświęcona jest tematyce budowania więzi i empatyzowania z klientem, które w procesie sprzedażowym powinny być nadrzędne wobec oferowania usług i samej sprzedaży.

  • Cały raport dostępny jest TUTAJ (dostęp po zalogowaniu).

Źródło: SaldeoSMART

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Nikon z czterema nagrodami TIPA
Firma Nikon z przyjemnością informuje, że w tegorocznej edycji konkursu TIPA World Awards zdobyła nagrody w czterech kategoriach. Najnowszy aparat bezlusterkowy firmy Nikon, elegancki i stylowy Z f, został uhonorowany tytułem „Best Full-Frame Expert Camera” (Najlepszy pełnoklatkowy aparat – ekspert), a aparat Z 8 został nagrodzony prestiżowym...
W skupie akcji własnych o charakterze dywidendowym, przy wysokiej redukcji zapisów (ponad 90%), spółka Fabrity Holding nabyła 192,5 tys. akcji, które reprezentują 7,83% kapitału zakładowego. Transakcji miała wartość 7,7 mln zł, a spółka zamierza dodatkowo wypłacić akcjonariuszom około 7 mln zł w formie tradycyjnej dywidendy.  
lionelo dołącza do grona klientów Luckyyou
lionelo, producent wózków, fotelików samochodowych i innych produktów dziecięcych, dołącza do klientów poznańskiej agencji LUCKYYOU.
Pierwszy sklep Tchibo w nowym formacie otwarty w Poznaniu
Tchibo powraca do kawowego dziedzictwa. Marka z imponującą historią i tradycją, chcąc dzielić się swoją ekspertyzą, wprowadza w Polsce nowy koncept punktów własnych, ze zwiększoną przestrzenią kawiarnianą. Pierwsza kawiarnia Tchibo w nowej odsłonie właśnie pojawiła się na mapie Poznania (Centrum King Cross Marcelin). Menu obejmuje m.in. napoje kawowe i ciasta, zaś w...
Marta Szufranowicz dołącza do Gong
Marta Szufranowicz dołącza do zespołu GONG, obejmując stanowisko Strategy Director. Nowa dyrektorka strategii będzie nadzorować prace działu strategii dla takich klientów agencji jak ING, Żabka czy Netflix.
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2024 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764