logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

Badanie: Reklama biura rachunkowego

  PR 13.03.2019, przeczytano 160 razy

W Polsce funkcjonuje ponad 40 000 biur rachunkowych, a ich liczba rośnie w tempie kilku procent rocznie. Konkurencja na rynku jest coraz większa, a przedsiębiorcy coraz chętniej korzystają z możliwości, jakie daje im dobrze zaplanowana kampania reklamowa. Zespół SaldeoSMART opublikował raport dedykowany sektorowi księgowości, w którym podzielił się tajnikami tworzenia skutecznej kampanii marketingowej.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/badanie%3A-reklama-biura-rachunkowego,381623,artykul.html

62% firm decyduje się na skorzystanie z usług biur rachunkowych, spośród których każde obsługuje średnio 25 podmiotów gospodarczych. Tak duży rynek wymaga od księgowych starannego planowania działań reklamowych i odpowiedniej formy komunikacji marketingowej. Firma BrainSHARE IT - producent oprogramowania SaldeoSMART służącego do odczytywania i obiegu dokumentów oraz komunikacji między biurami rachunkowymi i ich klientami - przygotowała raport “Reklama biura rachunkowego”, w którym poruszone zostały tematy strategii reklamy, budowania i utrzymywania relacji z klientami, a także zagadnień z psychologii działań reklamowych.

Został on podzielony na 3 części, a każda z nich porusza inny obszar efektywnej komunikacji marketingowej.

- Od 7 lat współpracujemy z biurami rachunkowymi z całego kraju, dzięki czemu wiemy, jakie mają potrzeby. Nie w każdym biurze znajduje się osoba z wiedzą marketingową, dlatego też poprzez raport chcemy podpowiedzieć i pomóc przede wszystkim tym podmiotom, które potrzebuję w temacie kampanii reklamowych merytorycznego know-how - tłumaczy Edyta Wojtas, wiceprezes zarządu i analityk biznesowy w SaldeoSMART.

Dobór reklamy do grupy docelowej

Twórcy raportu podkreślają, że pozyskanie nowych klientów (zwłaszcza tych, którzy dopiero założyli własną działalność) jest o wiele łatwiejsze niż przekonanie już tych zdeklarowanych do zmiany usługodawcy. Wskazują również na kluczową rolę kategorii komunikatu w branży księgowej, który - w przeciwieństwie do wielu innych branż usługowych -  kierowany jest do konkretnej grupy zaangażowanych w swój biznes przedsiębiorców, dokonujących zakupu bardzo racjonalnego. Komunikat taki powinien być rzeczowy i zawierać konkretne, merytoryczne informacje, a jego dystrybucja obejmować głównie lokalne lub ogólnopolskie serwisy gospodarcze i biznesowe.

- Skuteczność reklamy zależy od tego do kogo ją skierujemy i czy komunikat będzie odpowiedni. W części I Raportu SaldeoSMART przeczytacie o grupie docelowej, kluczowych komunikatach oraz percepcji reklamy - dodaje Edyta Wojtas.

W raporcie uwzględniono także tematykę badania skuteczności reklamy oraz nieustannego optymalizowania jej pod kątem rodzaju klienta, do którego ma dotrzeć.

Budowanie marki i kanały komunikacji

Budowanie marki firmy to proces i niezbędne jest zaplanowanie odpowiedniej strategii oraz dobranie odpowiednich kanałów komunikacji. Cały ten obszar został zgłębiony w drugiej części raportu, która skupiona jest na podkreśleniu zależności między nazwą a marką, poszukiwaniu wyróżników czy dużej roli spójności komunikacji wizualnej. Nie zabrakło również tematyki związanej z przygotowaniem dobrej strony internetowej (wraz z jej optymalizowaniem) oraz korzystaniu z potencjału mediów społecznościowych.

- Możliwości reklamy jest wiele, ale nie każda jest odpowiednia dla tak specyficznej branży, jaką jest księgowość. Nie każde medium pomoże w dotarciu do potencjalnego klienta i wywarciu na nim wrażenia, że profesjonalnie podchodzimy do świadczenia usług.  Co więcej, w raporcie prezentujemy również tak ważne obecnie podstawy content marketingu i budowania unikalnych treści oraz przypominamy o kampaniach offlline, o których skuteczności coraz częściej zapominamy w świecie zdominowanym przez cyfryzację - podkreśla Barbara Marcisz, specjalistka ds. marketingu w SaldeoSMART.

Skuteczna kampania reklamowa pomaga przedsiębiorcom przyciągać nowych klientów. Twórcy raportu podkreślają jednak, że zdobycie klienta jest dopiero początkiem całego procesu, w którym chodzi przede wszystkim o utrzymanie jego zainteresowania. Trzecia część raportu poświęcona jest tematyce budowania więzi i empatyzowania z klientem, które w procesie sprzedażowym powinny być nadrzędne wobec oferowania usług i samej sprzedaży.

  • Cały raport dostępny jest TUTAJ (dostęp po zalogowaniu).

Źródło: SaldeoSMART

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Targi Packaging Innovations: Odpakujmy ekologię
Z tygodnia na tydzień coraz więcej mówi się o tym, co każdy z nas może zrobić, aby zmniejszyć zanieczyszczenie Ziemi. Każde nawet najmniejsze działanie jest ważne i cenne. Pójdźmy jednak o krok dalej i zastanówmy się co mogą zmienić firmy, które zajmują się produkcją opakowań – jednego z bardziej pożądanych produktów, których przecież głównym celem jest ochrona...
Wirtualny przewodnik po targach Remadays Warsaw 2019 – Remadays Online
Chciałbyś ponownie odwiedzić targi RemaDays i dotrzeć do swojego dostawcy? Już teraz na stronie internetowej targów reklamy i druku RemaDays Warsaw została uruchomiona zakładka RemaDays Online, która umożliwi Państwu odbyć wirtualny spacer po tegorocznych wystawcach warszawskiej imprezy branżowej. Jak działa to narzędzie?
21 marca: Dni Otwarte „Internal Design” z drukarkami Efi Pro
21 marca, w siedzibie Atrium  Centrum Ploterowe w Opolu będą miały miejsce tematyczne Dni Otwarte poświęcone druku dekoracji. Pośród kilkunastu maszyn do druku wielkoformatowego, największymi będą amerykańskiej produkcji drukarki LED – EFI Pro 16h i Pro 24f.
Cyfrowe oblicze PR - Kongres Profesjonalistów Public Relations 2019
O nowych technologiach i narzędziach wykorzystywanych w komunikowaniu, a także kryzysach wizerunkowych porozmawiamy podczas Kongresu Public Relations 2019.
Rafał Wolnomiejski na czele pionu Commercial w Dentsu Aegis Network
1 kwietnia br. Rafał Wolnomiejski dołącza do Zarządu Dentsu Aegis Network Polska i obejmuje rolę szefa pionu Commercial. Zastąpi na tym stanowisku Arkadiusza Szulca.
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2019 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764