logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

BADANIE: Sezon na grypę i…reklamy farmaceutyków

  PR 28.11.2023, przeczytano 523 razy
ilustracjastrzałka

Sezon jesienno-zimowy to od wielu lat nie tylko czas wzmożonych zachorowań na przeziębienie i grypę, ale również intensywnych działań reklamowych środków mających im zapobiegać. Na podstawie danych z badania gemiusAdReal sprawdziliśmy, jak kształtował się rynek reklamy w kategorii produktów na przeziębienie w październiku tego roku.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/sezon-na-grype-i%E2%80%A6reklamy-farmaceutykow,402251,artykul.html

W październiku najaktywniejszym pod względem liczby kontaktów reklamowych dla branży Anti-Cold kanałem komunikacji była telewizja. To właśnie w tym medium miało miejsce aż 79% kontaktów reklamowych (Share of Voice). Na drugim miejscu znalazło się radio z 14% wszystkich kontaktów reklamowych w branży. Miejsce trzecie należało do digitalu (zaledwie 7%).

Branża farmaceutyczna, szczególnie jeżeli chodzi o kategorię środków na przeziębienie i grypę, cechuje się dużą sezonowością. Przyglądając się danym dotyczącym liczby kontaktów reklamowych od początku 2023 roku widzimy, że koniec okresu o zwiększonej aktywności reklamowej marek z tej kategorii przypada na koniec marca. Branża przez okres od kwietnia do końca sierpnia nie prowadzi intensywnych działań reklamowych. Sytuacja zmienia się od początku września, kiedy ponownie obserwujemy zwiększoną liczbę kontaktów reklamowych.

ilustracjastrzałka

Jednak porównując październik 2023 roku do analogicznego okresu w poprzednim roku widzimy spadek liczby kontaktów reklamowych w branży Anti-cold. W październiku 2023 roku było ich o 1,7 mld mniej niż rok wcześniej. Nie obserwujemy natomiast różnicy w zasięgu, jaki osiągnęła cała branża. Oznacza to niższą częstotliwość kontaktu z reklamą z branży Anti-cold w populacji.

ilustracjastrzałka

Październik 2023 – podsumowanie aktywności

W październiku 2023 roku w badaniu AdReal, w przypadku branży środków na przeziębienie i grypę, odnotowaliśmy 6 006 416 525 kontaktów reklamowych we wszystkich analizowanych mediach. Oznacza to, że w październiku 2023 przeciętny Polak w wieku 7-75 miał kontakt z reklamą tej kategorii aż 185 razy. W analogicznym okresie w 2022 roku odnotowaliśmy 7 734 117 570 z częstotliwością 237 kontaktów na użytkownika.

Październik 2023 – TOP Reklamodawcy

Najbardziej aktywną marką z kategorii środków na przeziębienie i grypę okazała się w październiku marka Lipomal. We wszystkich analizowanych mediach wygenerowała ona ponad 319,6 mln kontaktów reklamowych, docierając do 86,32% populacji Polaków w wieku 7-75. Na drugim miejscu znalazł się Herbapect – 235,3 mln kontaktów i 82,29% zasięgu. Trzecie miejsce należało do marki Septinum – 225,3 mln kontaktów reklamowych i 80,13% zasięgu. Ranking 10 najaktywniejszym reklamowo marek zamyka Natursept z 160,8 mln kontaktów i 74,58% zasięgu. 

ilustracjastrzałka

TOP Brands Digital

W październiku 2023 najaktywniejszą reklamowo marką w internecie był Otrivin. Wygenerowała ona 198,6 mln kontaktów reklamowych, docierając do 6,2 mln Realnych Użytkowników (18,85% zasięgu w grupie Polaków w wieku 7-75). Na drugim miejscu znalazła się marka Aspirin C (33,3 mln kontaktów reklamowych i 17,64% zasięgu). Podium zamyka marka Erdomed (27 mln kontaktów reklamowych i 15,13% zasięgu).

ilustracjastrzałka

Średnia widoczność kreacji reklamowych marek z kategorii Anti-cold w mediach digital wyniosła 35,12% (definicja widoczności reklamy zgodna z IAB), a średni czas kontaktu - 12,22 sekundy.

Źródło: Gemius

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Rynek reklamy wzrósł o 7% w 2023 r.

Szacowana wartość rynku reklamowego netto wyniosła w 2023 roku blisko 12 mld zł i w porównaniu do roku poprzedniego, była wyższa o 7%. Jak wynika z najnowszego Raportu o Rynku Reklamy, opublikowanego przez Publicis Groupe Polska, inwestycje reklamowe rosły w reklamie internetowej, telewizyjnej, radiowej, reklamie zewnętrznej, kinie oraz w dziennikach,...
Kampanie Performance Max obejmują cały system reklamowy Google, oferując markom i firmom większe możliwości nawiązania kontaktu z klientami. Dostęp do szerokiej gamy różnorodnych elementów pozwala dostosować format reklamy do potrzeb różnych klientów. Świetne kreacje przekładają się na wyniki – reklamodawcy, którzy poprawili...
Group One awansuje w klimatycznym rankingu CDP
Group One po raz drugi ujawniło swoje działania i politykę klimatyczną na globalnej platformie CDP, która uznawana jest za złoty standard dla korporacyjnych raportów środowiskowych. W tegorocznym raporcie, w którym swoją ocenę zdecydowały się ujawnić 104 firmy z Polski, Group One otrzymało ocenę “B-” awansując względem poprzedniego badania o...
Panasonic Lumix S 28-200mm F4-7.1 Macro O.I.S. (S-R28200) - mały obiektyw z dużym zoomem
Panasonic przedstawia obiektyw LUMIX S 28-200mm F4-7.1 MACRO O.I.S. (S-R28200) oparty na standardzie mocowania L-Mount. Zaprojektowany z największą dbałością o każdy szczegół, zarówno pod względem optycznym, jak i mechanicznym, nowy obiektyw LUMIX S 28-200mm jest najmniejszym i najlżejszym* na świecie obiektywem z dużym zoomem. Jego długość całkowita wynosi...
Sony Portable Data Transmitter - szybki transfer wideo i zdjęć przez 5G
Firma Sony ogłosiła wprowadzenie na rynek nowego, dedykowanego, przenośnego nadajnika PDT-FP1, który umożliwia przesyłanie materiałów wideo i zdjęć z dużą szybkością i niskimi opóźnieniami przez sieci 5G. Po podłączeniu do kamery*1, urządzenie służące do komunikacji bezprzewodowej będzie wykorzystywane w sytuacjach, w których wymagana jest szybkość od momentu...
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2024 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764