logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

BADANIE: W kwietniu kultura i rozrywka popularna online

  PR 18.05.2018, przeczytano 602 razy

Serwisy związane z kulturą i rozrywką cieszyły się popularnością wśród internautów nie tylko na przestrzeni tygodnia roboczego, ale przede wszystkim w soboty. Na stronach WWW o tej tematyce internauci spędzili w szósty dzień tygodnia więcej czasu niż w dni powszednie. Sprawdź najnowszą analizę Gemiusa o tym, jak Polacy korzystali z sieci w kwietniu 2018 roku.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/w-kwietniu-kultura-i-rozrywka-popularna-online,36562,artykul.html

Okazuje się, że aktywność internautów korzystających z komputerów osobistych i laptopów w kwietniu 2018 roku wyraźnie zmalała w soboty, kiedy to spędzili oni przeciętnie znacznie mniej czasu w sieci niż w pozostałe dni miesiąca - średnio 1 godz. 54 min w soboty w porównaniu z 2 godz. 7 min w pozostałe dni. Tendencja ta nie dotyczy stron związanych z kulturą i rozrywką, ponieważ serwisy o tej tematyce cieszyły się znacznie większą popularnością właśnie w szósty dzień tygodnia. Warto zwrócić uwagę na to, że strony te były również popularne w poniedziałek 2 i 30 kwietnia, czyli w Poniedziałek Wielkanocny oraz tuż przed długim majowym weekendem.

ilustracjastrzałka

W soboty wygrywają urządzenia mobilne

Z danych wynika, że w soboty znacznie chętniej przeglądaliśmy strony WWW na urządzeniach mobilnych niż na ekranach komputerów osobistych i laptopów. Internauci surfujący po sieci w soboty za pomocą urządzeń mobilnych wygenerowali w ten dzień średnio o 4 odsłony mniej niż w dni powszednie (liczba odsłon wykonanych w soboty wyniosła średnio 36 na jednego użytkownika, a w pozostałe dni tygodnia było to średnio 40 odsłon). Natomiast w przypadku komputerów osobistych i laptopów na użytkownika przypadły średnio 73 wykonane odsłony, a w pozostałe 6 dni - średnio 89 odsłon.

ilustracjastrzałka

Okres poświąteczny z dala od internetu

Okazuje się, że pierwszego dnia świąt oraz w Poniedziałek Wielkanocny Polacy poświęcili na korzystanie z internetu średnio 1 godz. 43 min. Najdłużej surfowano po sieci w środę 23 kwietnia - 2 godz. 26 min. Natomiast w sobotę 28 kwietnia internauci przeznaczyli najmniej czasu na przeglądanie stron WWW, ponieważ zajęło im to 1 godz. 31 min.

ilustracjastrzałka

W kwietniu z internetu skorzystało 27,8 mln Polaków (13,6 mln kobiet oraz 14,2 mln mężczyzn). Łącznie wygenerowali oni 54 mld odsłon, a przeciętny internauta spędzał w sieci 2 godz. 3 min dziennie. Najbardziej aktywnym pod względem liczby internautów dniem miesiąca był czwartek 26 kwietnia (23,1 mln osób), a najmniej osób korzystało z internetu w niedzielę 1 kwietnia (20,6 mln). Jeśli chodzi o urządzenia to za pośrednictwem komputerów osobistych i laptopów z siecią połączyło się 24,1 mln internautów. Natomiast 22 mln wykorzystywało w tym celu urządzenia mobilne, przy czym 21,6 mln internautów posługiwało się smartfonami, a 3,5 mln przeglądało strony WWW przy pomocy tabletów.

ilustracjastrzałka

Źródło: Gemius

www.gemius.pl

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Firma Meetrics opublikowała swój kwartalny raport „Viewability Benchmark Report”, dotyczący widoczności reklam na poszczególnych rynkach europejskich, w tym w Polsce. Polska z wynikiem Viewability na poziomie 58 proc. wzmocniła swoją pozycję na tle innych rynków europejskich. Meetrics w raporcie za II kwartał br. po raz pierwszy zaprezentował...
Wyszukanie hasła w Google pochłania tyle dwutlenku węgla, co zagotowanie wody
Transmisja i oglądanie filmów online generuje 300 mln ton dwutlenku węgla rocznie. Wysyłanie dziesiątek wiadomości e-mail dziennie, szybkie dzwonienie na WhatsApp, przesyłanie zdjęć do chmury, oglądanie krótkiego klipu na YouTube to tylko część codziennego cyfrowego życia. Niewiele osób zdaje sobie jednak sprawę z tego, że odbija się to na całym środowisku. O ile np....
Największe firmy technologiczne zapłacą w UE podatek cyfrowy
– Giganci technologiczni, który działają w oparciu o cyfrowe modele biznesowe, monopolizują rynek. Prowadzą działalność, która wyklucza skutecznie pojawianie się innowacyjnych rozwiązań – podkreśla Katarzyna Królak-Wyszyńska, prezes Innovatika. Tylko w 2018 roku aż 60 firm z listy Fortune 500 nie płaciło podatków w USA. Raje podatkowe istnieją także w Unii...
W pierwszej połowie br. wydawcy prasowi, we współpracy z Kolporterem, zorganizowali ponad 570 różnego rodzaju akcji promocyjnych. Promowano zarówno nowe tytuły, jak i te będące już w sprzedaży.
Algorytm polskiej firmy analizuje treści pod kątem emocji
Podczas zakupów niemal 80 proc. klientów zwraca uwagę na opinie o sprzedawcy. Niezadowolony z obsługi nie tylko rezygnuje z zakupu, ale swoimi emocjami dzieli się z innymi. Dlatego firmy inwestują w nowoczesne techniki monitorowania satysfakcji klienta. Część sklepów stacjonarnych wykorzystuje nagrania, by sprawdzić mimikę klienta. Sklepy internetowe monitorują call center, co...
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2019 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764