logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

BADANIE: Wybory w social mediach - Wassermann deklasuje rywali

  PR 22.09.2018, przeczytano 787 razy
ilustracja

14 sierpnia Premier Mateusz Morawiecki poinformował o terminie wyborów samorządowych. “21.10.2018 Polacy zdecydują, kto będzie rządził w samorządach. Niech rozpoczynająca się kampania wyborcza będzie uczciwą konkurencją na dobre propozycje dla Polaków!” – napisał na Twitterze. Wszystkim wiadomo, że 4 listopada odbędzie się druga tura, i że opublikowanie na tę okoliczność stosownego rozporządzenia w Dzienniku Ustaw nadało mu moc prawną. Co od tego czasu wydarzyło się w mediach społecznościowych w kampanii, którą najbardziej zainteresowani są mieszkańcy grodu Kraka?


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/wybory-w-social-mediach---wassermann-deklasuje-rywali,379437,artykul.html

Krakowska agencja Abanana spieszy z odpowiedzią. Przy użyciu narzędzia Unamo sprawdziła, jak upłynął ten miesiąc w Internecie trzem kandydatom na fotel prezydenta miasta. Pod lupę wzięto: Małgorzatę Wassermann, Łukasza Gibałę oraz urzędującego prezydenta Krakowa – Jacka Majchrowskiego.

Powyższy wykres* dobitnie pokazuje, że jedyna kobieta w tym gronie znacznie wyprzedziła obu Panów. O Wasserman pojawiło się ponad 53 tys. wzmianek, z czego tylko niecałe 8% to treści poza social mediami. Wygenerowały one ponad 83 tys. polubień oraz 26 tys. komentarzy. Informacje o kandydatce zostały wyświetlone ponad 11 mln razy, co przełożyło się na ekwiwalent reklamowy w wysokości przekraczającej 2 mln zł.

Łukasz Gibała, lider stowarzyszenia Logiczna Alternatywa dla Krakowa, wspomniany został prawie 16 tys. razy. W jego przypadku niecałe 4% wypowiedzi znalazło się poza social mediami. Wpisy o Gibale wygenerowały odpowiednio mniej interakcji, było to ponad 21 tys. polubień. Informacje z nim związane wyświetlono prawie 1,5 mln razy, co przełożyło się na ekwiwalent reklamowy w kwocie bliskiej 450 tys. PLN.

Na ostatnim miejscu podium jest Jacek Majchrowski. Można odnieść wrażenie, że jego kandydatura nie wzbudza w Internecie spodziewanego zainteresowania. Ponad 16 tys. wzmianek (prawie 20% poza social mediami), jedynie 14 522 polubienia wpisów oraz kontakt z informacją z nim związaną na poziomie ponad 2 mln. To wszystko przełożyło się na ekwiwalent reklamowy przekraczający nieco poziom 362 tys. złotych.

Co jeszcze poddaliśmy analizie? Tzw. sentyment. Tym słowem określany jest krótko research, który ma za zadanie wyłonić nacechowanie emocjonalne wypowiedzi i ocenić stosunek jej autora do czegoś lub kogoś. Zastosowany mechanizm pozwolił uzyskać następujące dane w zakresie sentymentu wypowiedzi, które pojawiają się przy kandydatach w Królewskim Mieście:

ilustracjastrzałka

Dane procentowe pokazują, że większym sentymentem pozytywnym cieszy się Jacek Majchrowski, ale to tylko 8 155 wypowiedzi spośród zdefiniowanych 16 462 dotyczących obecnego prezydenta, podczas gdy Wassermann uzyskała pozytywnych 22 492. Każdy element tej analizy musi być odnoszony do ogólnej liczby udzielonych przy poszczególnych kandydatach wypowiedzi. Ponadto musimy pamiętać, że prof. Jacek Majchrowski jest osobą ocenianą głównie w skali Krakowa, zaś Małgorzata Wassermann poprzez swój udział w Komisji ds. Amber Gold postrzegana jest w mediach społecznościowych szerzej, sprawa ma bowiem zasięg ogólnopolski, co także ma wpływ na liczbę wzmianek. Jeszcze jeden aspekt nie może ujść naszej uwadze: nie każdy wyborca, mam na myśli starszy przedział wiekowy, korzysta z Internetu, a z tych, którzy są obecni w mediach społecznościowych, nie każdy ujawnia swoje preferencje w omawianym zakresie. Na pewno jednak Sieć jest miejscem budowania wizerunku kandydatów i błyskawicznego przekazu, nie można lekceważyć tej drogi komunikacji – twierdzi Maks Michalczak, PR Manager agencji Abanana.

Źródło: Abanana

Dodatkowe informacje:

*Badanie przeprowadzono w dniu 13 września 2018 roku przy użyciu narzędzia Unamo.

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Pakiet Ukraina - 10 nowych kanałów w ofercie Vectry
Od 16 kwietnia 2024 roku Vectra, wiodący dostawca usług internetowych, telewizyjnych i telefonii komórkowej w Polsce, wprowadza specjalną ofertę programową stworzoną z myślą o ukraińskich widzach. Nowy pakiet Ukraina obejmuje 10 programów w języku ukraińskim o różnorodnej tematyce — od wiadomości po rozrywkę, sport, edukację i programy dla dzieci.
II tura w mediach społecznościowych – porównanie kandydatow
Choć wyniki wyborów samorządowych zostały już ogłoszone, w wielu miastach wojewódzkich wciąż nie udało się wyłonić prezydentów miast podczas I tury wyborów. Należy zauważyć, że zgodnie z raportem PRCN „Kandydaci na Prezydentów miast wojewódzkich w social mediach - Który z kandydatów na prezydentów...
Fake kNOw more: emocje a podatność młodzieży na dezinformację
Młodzi ludzie są bardzo narażeni na manipulację w internecie. Często klikają w różne treści nie zdając sobie sprawy, że robią to pod wpływem emocji. To właśnie one stanowią punkt wyjścia w programie Fake kNOw more , który pokazuje młodzieży, że lepsze rozpoznawanie emocji, pozwala podejmować bardziej przemyślane decyzje także te w internecie....
Raport Seegame: potencjał reklamowy Twitcha
Reklamy na platformach live streamingowych są coraz popularniejszym sposobem dotarcia do pożądanych grup odbiorców – na Twitchu, już co trzecia osoba zwraca na nie uwagę 1 . Które kreacje przyciągają wzrok społeczności, co motywuje ją do oglądania reklam, a także jakie elementy powinien zawierać angażujący przekaz? Open Mobi (na...
Polskie Radio z wpisem o stanie likwidacji w KRS
Minister Kultury i Dziedzictwa Narodowego, jako reprezentant Skarbu Państwa będącego właścicielem 100% akcji Spółki, informuje, że Sąd Rejonowy dla m.st. Warszawy dokonał wpisu do Krajowego Rejestru Przedsiębiorców, na mocy którego Polskie Radio zostało postawione w stan likwidacji. Jedynym uprawnionym organem do zarządzania Spółką jest likwidator Paweł Majcher.
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2024 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764