8 pażdziernika miała miejsce oficjalna premiera raportu „Wygodne wyszukiwarki w e-commerce”, wydanego przez Usability LAB z Grupy RST. Patronat medialny nad publikacją objęli Magazyn E-commerce oraz InternetStandard.
Dlaczego to ważny temat? Nawet 43% internautów po wejściu na stronę kieruje się bezpośrednio do paska wyszukiwania, co generuje do 30% wszystkich przychodów e-sklepów. Poprawa wyglądu i użyteczności wyszukiwarki daje ogromną szansę na zwiększenie konwersji.
Raport zawiera audyt 50 wyszukiwarek e-sklepów z Polski i Europy. Analizie poddanych zostało aż 59 kryteriów użyteczności w czterech obszarach: pasek wyszukiwania, podpowiedzi, wyniki wyszukiwania i obsługa różnego rodzaju zapytań. Znajdują się w nim także:
- informacje, jak wygląda dobrze zaprojektowana wyszukiwarka i jak jej poprawa może zwiększyć sprzedaż
- lista kontrolna z najważniejszymi kryteriami, która pomoże sprawdzić wyszukiwarkę
- opis dobrych praktyk wraz z przykładami
- komentarze ekspertów z: Inter Cars S.A., Digital Commerce, eMC², Grupa Domodi, Mediafeed.pl., czterytygodnie.pl
Pełen raport dostępny jest za darmo TUTAJ (dostęp po zalogowaniu)
Źródło: Usability LAB