logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

BADANIE: Wydatki reklamowe w październiku 2017

   20.11.2017, przeczytano 2816 razy
ilustracjastrzałka

Instytut Monitorowania Mediów zbadał wydatki na reklamę w prasie, radiu i telewizji w październiku 2017 roku w wybranych branżach: handlowej, farmaceutycznej, finansowej, motoryzacyjnej i telekomunikacyjnej. W sezonie grypowym to branża farmaceutyczna najwięcej zainwestowała w reklamę.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/-wydatki-reklamowe-w-pazdzierniku-2017,34535,artykul.html

Wydatki reklamowe w podziale na branże

W październiku największy budżet na reklamę przeznaczyła branża farmaceutyczna – jej wydatki reklamowe stanowiły 40% wszystkich nakładów na reklamę w branżach zbadanych przez IMM. Na drugim miejscu znalazła się branża handlowa, na trzecim – finansowa.

Wydatki reklamowe w podziale na media

Wszystkie branże zainwestowały najwięcej środków w reklamę telewizyjną, w branżach farmaceutycznej i finansowej było to ponad 30% budżetu reklamowego. W branży motoryzacyjnej budżet lokowany był proporcjonalnie we wszystkich mediach.

ilustracjastrzałka

Najwięksi reklamodawcy: branża farmaceutyczna

W rankingu największych reklamodawców z branży farmaceutycznej pierwsze miejsce zajmuje Aflofarm z budżetem wynoszącym ponad 113 mln zł. Kolejne miejsca należą do USP Zdrowie oraz Polpharmy.

ilustracjastrzałka

Marki o największych wydatkach reklamowych: farmacja

Reklamodawcy z sektora farmaceutycznego największe budżety reklamowe ulokowali w produktach Ibuprom oraz Gripex firmy USP Zdrowie. W pierwszej trójce znalazł się także Voltaren (GSK).

ilustracjastrzałka

Najwięksi reklamodawcy: branża finansowa

W październiku największym reklamodawcą w branży finansowej był Bank Zachodni WBK, który zainwestował w promocję ponad 16 mln zł. W pierwszej trójce znalazły się także Alior Bank oraz Bank Millennium.

ilustracjastrzałka

Typy reklamowanych produktów: finanse

Branża finansowa w największym stopniu inwestowała w reklamy kont bankowych, pożyczek gotówkowych oraz ogólnych usług finansowych.

ilustracjastrzałka

Najwięksi reklamodawcy: branża handlowa

Najwięcej w promocję w branży handlowej zainwestował Lidl oraz Media Expert (budżety o wartości ponad 40 mln zł), a także Metro Group (właściciel m.in. marek Makro i Saturn).

ilustracjastrzałka

Kategorie reklamowanych sklepów: handel

W branży handlowej największy budżet został wykorzystany na reklamę sklepów z elektroniką oraz sklepów dyskontowych. Na trzecim miejscu znalazła się reklama hipermarketów.

ilustracjastrzałka

Najwięksi reklamodawcy: branża motoryzacyjna

Według danych z monitoringu reklam IMM największy budżet reklamowy w branży motoryzacyjnej ulokował w mediach Volkswagen. W październiku na kolejnych miejscach znalazły się Toyota i General Motors.

ilustracjastrzałka

Marki o największych wydatkach reklamowych: motoryzacja

Opel to marka, w którą zainwestowano najwyższe kwoty reklamowe (ponad 10 mln zł) w branży motoryzacyjnej. Za nim znalazły się Volkswagen oraz Renault.

ilustracjastrzałka

Najwięksi reklamodawcy: branża telekomunikacyjna

Plus i Orange to najwięksi reklamodawcy z branży telekomunikacyjnej w październiku – z budżetami ponad 20 mln zł każdy. Trzecie miejsce należy do T-mobile.

ilustracjastrzałka

Typy reklamowanych produktów: telekomunikacja

Branża telekomunikacyjna w największym stopniu inwestowała w reklamy oferty na abonament, internetu, a także oferty łączonej (telewizji, internetu i telefonii w jednym pakiecie).

ilustracjastrzałka


Autorka badania: Magdalena Pawłowska

Źródło: Instytut Monitorowania Mediów

imm.com.pl

Dodatkowe informacje:

Raport został opracowany na podstawie danych z monitoringu reklam admonit IMM, obejmuje okres 1-31 października 2017r.

Badaniem objęte zostały reklamy opublikowane w prasie oraz wyemitowane w radio i telewizji.

Wydatki prezentowane w raporcie podawane są według oficjalnych cenników netto poszczególnych mediów.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Lidl z kampanią UEFA Euro 2024: Lidl Kids Team
Jako Oficjalny Partner UEFA EURO 2024, Lidl Polska rozpoczyna program Lidl Kids Team, w ramach którego dzieci mają szansę wyjść na murawę razem z polskimi zawodnikami przed meczami UEFA EURO 2024! Sieć ogłasza konkurs, w ramach którego rodzice lub opiekunowie mogą wygrać miejsce w Lidl Kids Team dla swojego dziecka w wieku od 6 do 10 lat – niezależnie od płci,...
Zostań Aquaphorianinem – kampania reklamowa Aquaphor
Międzynarodowy koncern AQUAPHOR, producent filtrów do wody z zakładami produkcyjnymi w Estonii (UE) , coraz silniej działa na polskim rynku, kreując potrzeby filtracji wody, a także promując zmiany na lepsze. Ściśle łączy się to z misją firmy, którą jest zapewnienie czystej wody wszystkim mieszkańcom naszej planety poprzez zmianę wody na...
Blog Hochland Polska – wywiady na 30-lecie firmy
Pod koniec 2023 roku Hochland Polska rozszerzył swoją stronę karierową www.tujestpysznie.pl o wyjątkową sekcję blogową. Projekt „ Od skupu mleka po Wasze talerze” to cykl wywiadów na 30-lecie firmy prowadzony przez wewnętrzny zespół Employer Branding.
Kabanosy oficjalną przekąską European League of Football
Marka SNACK !T, należąca do firmy Tarczyński S.A., została oficjalnym partnerem European League of Football (ELF), a kabanosy SNACK !T oficjalną przekąską ligi, co potwierdza specjalne logo na opakowaniach. Umowa sponsorska została zawarta na dwa lata. Jest to pierwsza zagraniczna współpraca marketingowa Tarczyński S.A., stanowiąca jednocześnie kluczowy element realizacji...
Nowy Zarząd Stowarzyszenia Producentów Reklamowych
W czwartek 18.04.2023 odbyło się walne zgromadzenie członków Stowarzyszenia Producentów Reklamowych (SPR), zrzeszającego 29 studiów produkcyjnych. Podczas spotkania podsumowano drugi rok działalności i wybrano nowy zarząd.
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2024 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764