logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

BADANIE: 4-krotny wzrost w 4 lata - Polacy doceniają smartfony

  PR 27.02.2017, przeczytano 406 razy

Google ogłasza raport z 5-letniego badania, które objęło 625 tysięcy wywiadów z konsumentami z całego świata. W tym okresie pojawiły się setki milionów nowych użytkowników internetu. Jak wynika z raportu wykorzystanie smartfonów w skali globalnej w ciągu zaledwie 4 lat uległo podwojeniu.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/4-krotny-wzrost-w-4-lata---polacy-doceniaja-smartfony,31618,artykul.html

Przez ostatnie 5 lat firma badawcza Kantar TNS pytała konsumentów z całego świata o ich zwyczaje związane z poruszaniem się w internecie. Odpowiedzi pokazują ogromne zmiany w sposobie korzystania z mediów, jak i w codziennym życiu, które spowodowało dynamiczne upowszechnienie się internetu w tak krótkim czasie. W 2012 r. jeden na 3 konsumentów w obrębie 40 zbadanych rynków posiadał smartfona. Tylko przez 4 lata, liczba ta wzrosła aż do 40%. Dzisiaj w Polsce, ze smartfonów korzysta 61% konsumentów w porównaniu do 15% sprzed 5 lat, co oznacza wzrost o 46 punktów procentowych w rozpowszechnieniu tych urządzeń.

Zaufany asystent

Urządzenia mobilne upowszechniły się we wszystkich grupach wiekowych, jednak w szczególności dla młodych osób stały się zaufanym asystentem. Dla polskich użytkowników poniżej 25 roku życia smartfon służy głównie do:

  • wyszukiwania informacji: 80% z nich używa wyszukiwarek mobilnie,
  • oglądania wideo: 64% ogląda wideo przynajmniej raz w tygodniu,
  • ekran telefonu to pierwsza rzecz, na jaką zerkają po przebudzeniu: dla młodych użytkowników, smartfon to ulubione urządzenie ułatwiające wykonywanie codziennych czynności, jak sprawdzanie godziny (70%) czy ustawianie budzika (74%),
  • robienia zakupów: 4% robi mobilne zakupy, a 27% poszukuje informacji o produkcie przynajmniej raz w tygodniu.


Kraj wielu urządzeń

Dni, w których smartfon był traktowany, jako drugorzędne urządzenie minęły bezpowrotnie. Około jedna trzecia użytkowników smartfonów z całego świata stwierdziła, że korzysta z internetu częściej przy pomocy smartfona niż komputera czy tabletu. W Polsce odsetek ten wynosi 14%.

Ludzie korzystają obecnie z największej liczby urządzeń jednocześnie niż kiedykolwiek wcześniej. W 2012 roku zapytaliśmy Polaków czy używają smartfonów, tabletów lub komputerów. Wtedy 61% populacji korzystało z jednego z tych urządzeń, 15% z dwóch, a tylko 2% ze wszystkich trzech. 5 lat później odsetek osób używających trzech ekranów to już 21%. Inne urządzenia wymagające łącza z internetem także zyskują coraz większą popularność: 32% Polaków stwierdziło, że posiada telewizor podłączony do sieci - smart TV.

Do czego jeszcze Polacy wykorzystują swoje smartfony?

  • 60% robi zdjęcia i kręci wideo,
  • 44% słucha muzyki,
  • 39% sprawdza pogodę,
  • 31% sprawdza wiadomości,
  • 29% gra w gry,
  • 26% zarządza kalendarzem i spotkaniami
  • 21% korzysta z map (także w trakcie podróży), informacji o natężeniu ruchu,
  • 15% sporządza listy zakupów i zadań do wykonania,
  • 10% czyta książki, magazyny,
  • 6% śledzi swoją aktywność sportową i diety.


Raport (PDF) można pobrać pod adresem: https://storage.googleapis.com/think-v2-emea/v2/d7130_barometer_report_2016_final%281%29.pdf

Źródło: Google

Dodatkowe informacje:

O raporcie:
Google Consumer Barometer Report zawiera wnioski z globalnego i wieloletniego projektu badawczego. Dzięki narzędziu consumerbarometer.com można poznać szczegółowe dane o sposobach korzystania z internetu i różnych urządzeń dla konkretnych krajów, samodzielnie tworzyć wykresy dla danych rynków czy grup demograficznych i porównywać Polskę względem innych państw.

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Digital Incubator WBD partnerem Programu InCredibles
Digital Incubator Warner Bros. Discovery w Polsce – działająca w strukturach grupy jednostka organizacyjna koncentrująca się na rozwoju innowacyjnych produktów i współpracy ze startupami – łączy siły z InCredibles. Jako stały partner programu monitoringowego, Digital Incubator WBD w Polsce pomoże młodym przedsiębiorcom rozwijać swoje produkty dzięki...
DoubleVerify, platforma software’owa zajmująca się pomiarami i analizami danych dotyczących mediów digital, ogłosiła wprowadzenie 16 nowych kategorii z obszaru Brand Safety i Suitability dla reklamodawców na TikToku, aby wspierać nowe filtry zasobów reklamowych tej platformy: Vertical Sensitivity oraz Category Exclusion, które zostaną uruchomione...
TVN Warner Bros. Discovery z nagrodami World Media Festivals 2024
Dziewięć złotych i pięć srebrnych nagród trafiło do dziennikarzy oraz tytułów TVN Warner Bros. Discovery na World Media Festivals w Hamburgu. Wśród laureatów znalazły się między innymi reportaże dziennikarzy "Czarno na białym" i "Superwizjera" TVN.
WP Ads to self-service Wirtualnej Polski, który pozwala klientom na samodzielne zarządzanie kampaniami reklamowymi. Ostatnio został wzbogacony o możliwość dodawania kampanii wideo w materiałach publikowanych w serwisach internetowych. Obecnie w WP Ads zarejestrowanych jest już 1500 klientów.
Oktogram: gra karciana kontra dezinformacja i clickbaity
Każdego dnia spada na każdego z nas ogrom informacji i chyba nikt już nie jest w stanie ustrzec się przed manipulacją, fake newsami, udostępnianiem dalej nieprawdziwych treści. Jak nie dać się nieustannie wkręcać? Okazuje się, że odpowiedzią jest odpowiednia praca z emocjami, a dobra wiadomość jest taka, że można to wytrenować w całkiem przyjemny sposób m.in. grając...
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2024 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764