logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

BADANIE: Andrzej Bargiel na medialnym szczycie

   27.07.2018, przeczytano 968 razy
ilustracja

Andrzej Bargiel, 30-letni skialpinista z Łętowni, dokonał historycznego wyczynu – wspiął się na szczyt K2 i zjechał z niego na nartach do obozu trzeciego u podnóża góry. Gratulacje i wyrazy podziwu płyną z całego świata, a Instytut Monitorowania Mediów, który od lat wspiera narciarza, sprawdził, jak o wyprawie sportowca piszą polskie media.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/andrzej-bargiel-na-medialnym-szczycie,37403,artykul.html

Od 15 czerwca, kiedy Andrzej Bargiel wyruszył do Karakorum, do 24 lipca na temat sportowca opublikowanych zostało ponad dziewięć tysięcy materiałów w mediach tradycyjnych i internetowych. Jednak największe poruszenie można było zaobserwować w dniu, który zapisze się na stałe w historii światowego alpinizmu – 22 lipca. Wtedy Bargiel zdobył drugi co do wysokości szczyt Ziemi oraz zjechał z niego na nartach. Tego dnia jego nazwisko padło w polskich mediach ponad cztery tysiące razy.

Przez cały okres trwania wyprawy IMM zmonitorował najwięcej publikacji na Twitterze (65 proc.), w radio oraz na portalach. K2 Ski Challenge cieszył się popularnością zarówno w mediach klasycznych jak i społecznościowych. Łączna wartość dotarcia wszystkich materiałów wyniosła niemal 213 milionów. Ekwiwalent reklamowy wzmianek o wyczynie Andrzeja Bargiela osiągnął 12 milionów złotych.

Wiadomość o wyprawie Andrzeja Bargiela trafiła nie tylko do mediów sportowych – była podawana przez te największe oraz regionalne stacje telewizyjne (ponad 170 wzmianek) podczas głównych wydań serwisów informacyjnych, opowiadano o niej w audycjach radiowych (ponad 600 razy) oraz opisywano w prasie – głównie w dziennikach oraz gazetach z regionu małopolskiego. Dziennikarze przedstawiali biogram Bargiela oraz kolejne etapy jego wypraw. Niejednokrotnie – przede wszystkim w mediach społecznościowych – padały pytania o kolejne marzenia na liście skialpinisty, bo mało kto wierzy, że Andrzej Bargiel odłoży narty na strych.

W mediach społecznościowych posty informujące o sukcesie Andrzeja Bargiela były bardzo chętnie udostępniane (71 proc. wszystkich reakcji) razem z komentarzami, w których użytkownicy przekazywali swoje gratulacje. W pierwszej piątce mediów, które najwięcej informowały o Andrzeju Bargielu znajduje się TVN24 (62 materiały) oraz radio RMF FM (59 wzmianek).

Źródło: Instytut Monitorowania Mediów

Dodatkowe informacje:

Raport został wykonany na podstawie analizy publikacji z monitoringu mediów IMM z prasy, radia, telewizji, portali internetowych oraz mediów społecznościowych, dotyczących wyprawy Andrzeja Bargiela i opublikowanych w okresie 15.06-24.07 2018 r.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Google: Ads Safety Report 2023
Miliardy ludzi na całym świecie, szukając istotnych dla nich informacji, polegają na naszych produktach i usługach. Dotyczy to także reklam. Dlatego zatrudniamy tysiące osób, które każdego dnia dbają o nasz system reklamowy i jego wiarygodność. Dziś publikujemy nasz coroczny Raport na temat bezpieczeństwa reklam (Ads Safety Report), aby podzielić się postępami, jakie...
Facebook przegrywa w sądzie: nie może cenzurować, jak chce i kogo chce
Blokując konta i grupy Społecznej Inicjatywy Narkopolityki (SIN), Meta naruszyła dobra osobiste organizacji. Sąd wydał właśnie przełomowy wyrok w sprawie prowadzonej przez Fundację Panoptykon, potwierdzając tym samym, że platformy internetowe nie mogą blokować, jak chcą i kogo chcą. A osoby zablokowane mają prawo do sądu we własnym kraju.
Gremi Media jedynym polskim wydawcą 5. edycji Subscriptions Academy
Gremi Media bierze udział w pięciomiesięcznym prestiżowym programie Subscriptions Academy EMEA 2024, realizowanym przez FT Strategies, pod patronatem Googleʼa. Program ma na celu wspieranie zaawansowanych cyfrowo wydawców w przyspieszaniu wzrostu przychodów ze sprzedaży subskrypcji.
Telewizja Polska integruje działania marketingowe
Telewizja Polska rozszerza Biuro Reklamy o departament marketingu. Dotychczasowe działania marketingowe zostaną połączone w ramach jednego Biura Reklamy i Marketingu pod kierownictwem Marcina Gudowicza. Nowa inicjatywa organizacyjna, która obejmie zarówno działalność marketingową, sprzedażową, jak i reklamową, ma na celu stworzenie efektywnej i spójnej struktury, która...
Radosław Kotarski prowadzącym teleturnieju „Va Banque”
We wtorek, 2 kwietnia o godz. 18:10 TVP2 zaprasza widzów na pierwszy odcinek ,,Va Banque" w całkowicie nowej odsłonie, którego gospodarzem będzie Radosław Kotarski - znany popularyzator wiedzy, pisarz i dziennikarz.
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2024 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764