logo
WIADOMOŚCI

Badanie: bezpieczeństwo w sieci

Mateusz Zawiślak  PR 18.04.2017, przeczytano 314 razy

Jakiego antywirusa najczęściej używamy w Europie? Z której przeglądarki korzystamy? Jakie magazyny branżowe są najbardziej popularne? Przeczytaj raport instytutu AV-Comparatives ze stycznia 2017 roku.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/badanie:-bezpieczenstwo-w-sieci,32179,artykul.html

Eksperci z Bitdefender przyjrzeli się raportowi dotyczącemu bezpieczeństwa w sieci przeprowadzonemu na przełomie grudnia 2016 oraz stycznia 2017 przez AV-Comparatives. Dostarcza on wielu ciekawych informacji o użytkownikach Internetu. Badania zostały przeprowadzone na ponad 2,5 tysiącach anonimowych osób z całego świata i trwały od 15 grudnia do 15 stycznia 2017 roku.

Użytkownicy odpowiadali między innymi na pytania o:

swoje pochodzenie, wiek, poziom znajomości obsługi komputera, typ oprogramowania komputerowego oraz mobilnego, używanej wyszukiwarki, sposobu, w jaki znaleźli swoje aktualne oprogramowanie antywirusowe (również na urządzeniach mobilnych), którego antywirusa aktualnie używają i w jaki sposób z niego korzystają. W ankiecie znalazły się również pytania odnośnie ostatniego ataku wirusów na sprzęt oraz tego, kiedy ostatnio antywirus udaremnił taki atak. Pytano także o to, które laboratoria testujące oprogramowanie antywirusowe są najbardziej wiarygodne i opiniotwórcze, oraz jakim źródłom recenzji badani najbardziej ufają (znalazły się tam różne magazyny branżowe, portale oraz media społecznościowe).

Ankieta wykazała, iż liczba internautów zarówno prywatnych, jak i biznesowych wciąż wzrasta we wszystkich krajach na świecie. Zauważono jednak zmianę w preferowanych urządzaniach, którymi posługują się użytkownicy. Znacznemu wzrostowi uległa ilość internautów korzystających w sieci głównie z telefonów i tabletów, co natomiast zaowocowało spadkiem w sprzedaży komputerów stacjonarnych oraz laptopów.

Główne wnioski płynące z badań:

  • Liczba użytkowników systemu Android lekko wzrosła w porównaniu z rokiem ubiegłym. W przypadku Apple iOS natomiast nieznacznie spadła. To jednak nadal jedyny system mobilny (zaraz za Androidem), który może się pochwalić dwucyfrową liczbą użytkowników (wynoszącą 18%).
  • Znaczna większość badanych użytkowników (aż 86%) deklaruje, że była dobrze chroniona w ostatnich 6 miesiącach i nie uległa atakom szkodliwego oprogramowania podczas tego okresu. Ponad 1/3 ankietowanych (35%) potwierdza, że ich oprogramowanie antywirusowe blokowało ataki w przeciągu ostatniego tygodnia, co potwierdza jak łatwo programy te radzą sobie z szybkim rozpoznawaniem zagrożenia.
  • Liczba użytkowników sieci korzystających z darmowego oprogramowania antywirusowego nieznacznie wzrosła w bieżącym roku (35,4%). Natomiast odsetek osób, które korzystają z płatnych rozwiązań utrzymał się na podobnym poziomie. Ilość użytkowników, którzy w ogóle nie korzystają z programów spadła i wynosi niecałe 1,8%.
  • Głównym czynnikiem, który wpływa na wybór przez ankietowanych oprogramowania antywirusowego są wyniki niezależnych recenzji i testów (aż 75%), drugim głównym źródłem opinii są natomiast fora internetowe (ponad 10% badanych wskazuje je, jako źródła informacji).
  • Jak wynika z badań, znaczna część użytkowników wprowadza zmiany w opcjach swoich antywirusów (77,6%) i tylko 22,4% pozostaje przy ustawieniach standardowych.
  • Najpopularniejszym systemem antywirusowym stosowanym w Europie na urządzeniach mobilnych jest Bitdefender, natomiast na komputerach najczęściej stosuje się Bitdefenderoraz Kaspersky Lab.
  • Badani wskazują, że systemy antywirusowe działają bardzo sprawnie (56,5% badanych odpowiada, iż oprogramowanie nigdy nie zawiodło w kwestii ochrony sprzętu) i szybko wykrywają zagrożenia (34,8% ankietowanych wskazuje, że ich antywirusy w ostatnim tygodniu zablokowały ataki).
  • Ponad połowa ankietowanych (58,2%) zadeklarowała, że zmieniła swój system na Windows 10, zostawiając Windowsa 7 z ledwo ponad ćwiartką dotychczasowych użytkowników (26,6%).
  • Google Chrome plasuje się na pozycji najczęściej używanej przeglądarki internetowej. Korzysta z niego niemal połowa ankietowanych (48,3%). Mozilla Firefox jest na drugim miejscu z wynikiem 33,6%. Mimo tego, iż Microsoft Edge jest rekomendowaną wyszukiwarką na Windowsie 10, którego popularność wciąż rośnie, to jedynie 3,5% badanych deklaruje stosowanie tej wyszukiwarki.
  • Jeśli chodzi o wiarygodność opinii i recenzji, to źródła pochodzące z Youtube oraz forów internetowych ankietowani ocenili dość nisko (poniżej 3 punktów), natomiast wszystkie recenzje pochodzące z magazynów branżowych, stron internetowych oraz instytutów otrzymały oceny pomiędzy 3,4 oraz 5. Najbardziej opiniotwórczymi według raportu instytucjami są AV-Comparatives oraz AV-Test. Natomiast użytkownicy chętnie zasięgają również opinii z magazynów branżowych, takich jak PC Mag, Computer World, PC World oraz CHIP.

Źródło: Bitdefender

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale:

Napoleoncat rusza na podbój Japonii
Z początkiem maja, platforma do zarządzania komunikacją w mediach społecznościowych NapoleonCat, będzie uczestniczyć w Japan IT Week 2018. Międzynarodowe targi branży IT/ICT odbędą się pomiędzy 9 a 11 maja.
Meetrics, oferujący dotychczas na Facebooku weryfikację reklam display, rozszerzy ją o weryfikację reklam wideo, zarówno na samym Facebooku, jak i w Instagramie.
Dominika Karoń PR Managerem Istv Media
Dominika Karoń objęła nowo otworzone stanowisko PR managera w domu produkcyjnym ISTV Media. Odpowiada za wszystkie działania z zakresu public relations: stworzenie oraz realizację strategii komunikacji, kontakty z mediami, koordynację kanałów społecznościowych.
Netflix wspiera lokalnych twórców, przedstawiając widzom na całym świecie nowe, wyjątkowe produkcje z Europy, Bliskiego Wschodu i Afryki (EMEA).
Havas Media Group powołuje DBI
Havas Media Group powołało nową jednostkę analityczną DBI (Data Business Intelligence) wyspecjalizowaną w diagnozie potrzeb klientów w zakresie danych, wykorzystując do tego autorskie narzędzie modelowania stopnia dojrzałości organizacji w agregacji i przetwarzaniu danych – „Data Mature Profile”.
 
czwartek 19.04.2018, 119 gości [ lista ]
Signs.pl - Portal polskiej reklamy wizualnej © 1997-2018 ICOS. Wszystkie prawa zastrzeżone