logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

BADANIE: bezpieczeństwo w sieci

  PR 18.04.2017, przeczytano 884 razy

Jakiego antywirusa najczęściej używamy w Europie? Z której przeglądarki korzystamy? Jakie magazyny branżowe są najbardziej popularne? Przeczytaj raport instytutu AV-Comparatives ze stycznia 2017 roku.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/bezpieczenstwo-w-sieci,32179,artykul.html

Eksperci z Bitdefender przyjrzeli się raportowi dotyczącemu bezpieczeństwa w sieci przeprowadzonemu na przełomie grudnia 2016 oraz stycznia 2017 przez AV-Comparatives. Dostarcza on wielu ciekawych informacji o użytkownikach Internetu. Badania zostały przeprowadzone na ponad 2,5 tysiącach anonimowych osób z całego świata i trwały od 15 grudnia do 15 stycznia 2017 roku.

Użytkownicy odpowiadali między innymi na pytania o:

swoje pochodzenie, wiek, poziom znajomości obsługi komputera, typ oprogramowania komputerowego oraz mobilnego, używanej wyszukiwarki, sposobu, w jaki znaleźli swoje aktualne oprogramowanie antywirusowe (również na urządzeniach mobilnych), którego antywirusa aktualnie używają i w jaki sposób z niego korzystają. W ankiecie znalazły się również pytania odnośnie ostatniego ataku wirusów na sprzęt oraz tego, kiedy ostatnio antywirus udaremnił taki atak. Pytano także o to, które laboratoria testujące oprogramowanie antywirusowe są najbardziej wiarygodne i opiniotwórcze, oraz jakim źródłom recenzji badani najbardziej ufają (znalazły się tam różne magazyny branżowe, portale oraz media społecznościowe).

Ankieta wykazała, iż liczba internautów zarówno prywatnych, jak i biznesowych wciąż wzrasta we wszystkich krajach na świecie. Zauważono jednak zmianę w preferowanych urządzaniach, którymi posługują się użytkownicy. Znacznemu wzrostowi uległa ilość internautów korzystających w sieci głównie z telefonów i tabletów, co natomiast zaowocowało spadkiem w sprzedaży komputerów stacjonarnych oraz laptopów.

Główne wnioski płynące z badań:

  • Liczba użytkowników systemu Android lekko wzrosła w porównaniu z rokiem ubiegłym. W przypadku Apple iOS natomiast nieznacznie spadła. To jednak nadal jedyny system mobilny (zaraz za Androidem), który może się pochwalić dwucyfrową liczbą użytkowników (wynoszącą 18%).
  • Znaczna większość badanych użytkowników (aż 86%) deklaruje, że była dobrze chroniona w ostatnich 6 miesiącach i nie uległa atakom szkodliwego oprogramowania podczas tego okresu. Ponad 1/3 ankietowanych (35%) potwierdza, że ich oprogramowanie antywirusowe blokowało ataki w przeciągu ostatniego tygodnia, co potwierdza jak łatwo programy te radzą sobie z szybkim rozpoznawaniem zagrożenia.
  • Liczba użytkowników sieci korzystających z darmowego oprogramowania antywirusowego nieznacznie wzrosła w bieżącym roku (35,4%). Natomiast odsetek osób, które korzystają z płatnych rozwiązań utrzymał się na podobnym poziomie. Ilość użytkowników, którzy w ogóle nie korzystają z programów spadła i wynosi niecałe 1,8%.
  • Głównym czynnikiem, który wpływa na wybór przez ankietowanych oprogramowania antywirusowego są wyniki niezależnych recenzji i testów (aż 75%), drugim głównym źródłem opinii są natomiast fora internetowe (ponad 10% badanych wskazuje je, jako źródła informacji).
  • Jak wynika z badań, znaczna część użytkowników wprowadza zmiany w opcjach swoich antywirusów (77,6%) i tylko 22,4% pozostaje przy ustawieniach standardowych.
  • Najpopularniejszym systemem antywirusowym stosowanym w Europie na urządzeniach mobilnych jest Bitdefender, natomiast na komputerach najczęściej stosuje się Bitdefenderoraz Kaspersky Lab.
  • Badani wskazują, że systemy antywirusowe działają bardzo sprawnie (56,5% badanych odpowiada, iż oprogramowanie nigdy nie zawiodło w kwestii ochrony sprzętu) i szybko wykrywają zagrożenia (34,8% ankietowanych wskazuje, że ich antywirusy w ostatnim tygodniu zablokowały ataki).
  • Ponad połowa ankietowanych (58,2%) zadeklarowała, że zmieniła swój system na Windows 10, zostawiając Windowsa 7 z ledwo ponad ćwiartką dotychczasowych użytkowników (26,6%).
  • Google Chrome plasuje się na pozycji najczęściej używanej przeglądarki internetowej. Korzysta z niego niemal połowa ankietowanych (48,3%). Mozilla Firefox jest na drugim miejscu z wynikiem 33,6%. Mimo tego, iż Microsoft Edge jest rekomendowaną wyszukiwarką na Windowsie 10, którego popularność wciąż rośnie, to jedynie 3,5% badanych deklaruje stosowanie tej wyszukiwarki.
  • Jeśli chodzi o wiarygodność opinii i recenzji, to źródła pochodzące z Youtube oraz forów internetowych ankietowani ocenili dość nisko (poniżej 3 punktów), natomiast wszystkie recenzje pochodzące z magazynów branżowych, stron internetowych oraz instytutów otrzymały oceny pomiędzy 3,4 oraz 5. Najbardziej opiniotwórczymi według raportu instytucjami są AV-Comparatives oraz AV-Test. Natomiast użytkownicy chętnie zasięgają również opinii z magazynów branżowych, takich jak PC Mag, Computer World, PC World oraz CHIP.

Źródło: Bitdefender

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Facebook przegrywa w sądzie: nie może cenzurować, jak chce i kogo chce
Blokując konta i grupy Społecznej Inicjatywy Narkopolityki (SIN), Meta naruszyła dobra osobiste organizacji. Sąd wydał właśnie przełomowy wyrok w sprawie prowadzonej przez Fundację Panoptykon, potwierdzając tym samym, że platformy internetowe nie mogą blokować, jak chcą i kogo chcą. A osoby zablokowane mają prawo do sądu we własnym kraju.
Gremi Media jedynym polskim wydawcą 5. edycji Subscriptions Academy
Gremi Media bierze udział w pięciomiesięcznym prestiżowym programie Subscriptions Academy EMEA 2024, realizowanym przez FT Strategies, pod patronatem Googleʼa. Program ma na celu wspieranie zaawansowanych cyfrowo wydawców w przyspieszaniu wzrostu przychodów ze sprzedaży subskrypcji.
Telewizja Polska integruje działania marketingowe
Telewizja Polska rozszerza Biuro Reklamy o departament marketingu. Dotychczasowe działania marketingowe zostaną połączone w ramach jednego Biura Reklamy i Marketingu pod kierownictwem Marcina Gudowicza. Nowa inicjatywa organizacyjna, która obejmie zarówno działalność marketingową, sprzedażową, jak i reklamową, ma na celu stworzenie efektywnej i spójnej struktury, która...
Radosław Kotarski prowadzącym teleturnieju „Va Banque”
We wtorek, 2 kwietnia o godz. 18:10 TVP2 zaprasza widzów na pierwszy odcinek ,,Va Banque" w całkowicie nowej odsłonie, którego gospodarzem będzie Radosław Kotarski - znany popularyzator wiedzy, pisarz i dziennikarz.
Komunikat Spółki Telewizja Polska S.A. w likwidacji
W dniu 21 marca br. Telewizja Polska S.A. w likwidacji skierowała do prokuratury zawiadomienie w sprawie szeregu nieprawidłowości przy zawieraniu umów, w których zaciągane były wielomilionowe zobowiązania, co narazić mogło TVP na szkodę wielkich rozmiarów. To efekt trwających działań kontrolnych prowadzonych w Spółce.
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2024 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764