logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

BADANIE: Biura podróży w mediach

  PR 25.07.2015, przeczytano 1458 razy

Sezon wakacyjny w pełni, a to najgorętszy okres dla biur podróży. Od stycznia do lipca o organizatorach wczasów pojawiło się w mediach ponad 25 tys. wzmianek, a najwięcej - w mediach społecznościowych. Było to blisko 17 tysięcy publicznych wpisów, których autorzy chwalili się, zachęcali bądź zniechęcali do wyjazdu za granicę z biurem podróży.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/biura-podrozy-w-mediach,25514,artykul.html

Znacznie mniejsza liczba informacji o touroperatorach pojawiła się w prasie czy radiu (po 1,2 tys. wzmianek) oraz na portalach internetowych (5,3 tys.) czy telewizji (tylko ponad 530 wzmianek). Medialna dyskusja na temat biur podróży rozpoczęła się już na początku lutego. Touroperatorzy proponowali korzystne oferty do najdalszych zakątków świata. ‘First minute’, czyli czas promocji wakacyjnych, który trwa od listopada do marca, co roku przyciąga wielu turystów, którzy wyczekują wycieczek w atrakcyjnych cenach. Według rankingu opracowanego w oparciu o prognozy biur podróży 2015, na portalu bezpieczna-podroz.pl najczęściej Polacy wybierają Bułgarię, Turcję, Grecję, Chorwację, Wyspy Kanaryjskie oraz te zakątki świata, w których już byli.

Wakacje zaczynają się w maju

Okazuje się, że Polacy nie tylko w wakacje korzystają z ofert biur podróży. Sezon wyjazdów urlopowych rozpoczyna się w majówkę. W okresie poprzedzającym majowy weekend możemy zaobserwować wzmożoną liczbę wzmianek o touroperatorach: tylko w kwietniu pojawiło się 3,5 tys. publikacji. Turyści, którzy cenią sobie niższe ceny i dobrą pogodę - szczególnie w Europie południowej - chętnie decydują się na wyjazdy przed sezonem. Wtedy też najczęściej zadają pytania w social media i poszukują pomocy na Twitterze i Facebooku.

Głośno o biurach podróży było również w czerwcu w związku z rozpoczynającym się sezonem wakacyjnym. Najwięcej informacji pojawiło się o firmach Itaka (27,8 % wzmianek), Rainbow Tours (22,4%) oraz TUI (17,2 %). Turyści wymieniali informacje o popularnych kierunkach podróży tj. o Chorwacji czy Bułgarii. Z analizy kontekstu wypowiedzi wynika, że wybierając miejsce spędzenia wakacji, Polacy kierowali się przede wszystkim kosztem takiego wypadu.

Na najwyższych obrotach – finanse vs media

Analizując Raport „Touroperatorzy, ranking 2015” opublikowany przez portal Wiadomości Turystyczne, możemy wskazać pewne zależności między skalą medialnej dyskusji na temat określonych biur podróży, a wysokością ich obrotów.

Czołówkę biur podróży pod względem wielkości obrotów oraz zasięgu dyskusji w mediach stanowią Itaka, Rainbow Tours oraz TUI Poland. Największe obroty w 2014 roku, które wyniosły 1638,90 mln złotych, odnotowało biuro podróży Itaka. Obroty Rainbow Tours były o połowę mniejsze. 

Uzyskiwane wyniki finansowe biur podróży nie zawsze przekładają się na ich popularność w mediach. Zgodnie z analizą Instytutu Monitorowania Mediów największą uwagę dziennikarzy i internautów, przyciągnęły biura podróży Itaka (26%), Rainbow Tours (20%) i Tui Poland (13%). Na czwartym miejscu pod względem popularności w mediach znalazło się biuro Neckermann (9%), a następne w kolejności jest biuro Alfa Star (7%) -  w raporcie Wiadomości Turystycznych znajdują się kolejno na piątym i dziewiątym miejscu. Według danych IMM kolejne miejsca przypadły: Exim Tours (6% wszystkich wzmianek), Sun&Fun (6%), Grecos Holidays (5%), Wezyr Holidays (5%) oraz Almatur (4%).

Raport Touroperatorzy 2015 wyraźnie wskazuje, że z roku na rok, biura podróży są w coraz lepszej kondycji finansowej. Jak z kolei wynika z wypowiedzi w mediach społecznościowych, Polacy w wyprawach z biurami podróży cenią sobie najbardziej bezpieczeństwo oraz profesjonalną opiekę. Lecz nawet wtedy, gdy powierzają swój urlop w ręce sprawdzonego touroperatora - nie zapominają o tym,  by podpytać na forach i blogach o opinie innych podróżników.

Źródło: IMM

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

TVN Warner Bros. Discovery z nagrodami World Media Festivals 2024
Dziewięć złotych i pięć srebrnych nagród trafiło do dziennikarzy oraz tytułów TVN Warner Bros. Discovery na World Media Festivals w Hamburgu. Wśród laureatów znalazły się między innymi reportaże dziennikarzy "Czarno na białym" i "Superwizjera" TVN.
WP Ads to self-service Wirtualnej Polski, który pozwala klientom na samodzielne zarządzanie kampaniami reklamowymi. Ostatnio został wzbogacony o możliwość dodawania kampanii wideo w materiałach publikowanych w serwisach internetowych. Obecnie w WP Ads zarejestrowanych jest już 1500 klientów.
Oktogram: gra karciana kontra dezinformacja i clickbaity
Każdego dnia spada na każdego z nas ogrom informacji i chyba nikt już nie jest w stanie ustrzec się przed manipulacją, fake newsami, udostępnianiem dalej nieprawdziwych treści. Jak nie dać się nieustannie wkręcać? Okazuje się, że odpowiedzią jest odpowiednia praca z emocjami, a dobra wiadomość jest taka, że można to wytrenować w całkiem przyjemny sposób m.in. grając...
SkyShowtime i Paramount: wyłączne partnerstwo w sprzedaży reklam
SkyShowtime i Paramount Advertising International ogłosiły dziś zawarcie umowy na wyłączność, na mocy której Paramount zajmie się sprzedażą reklam w serwisie SkyShowtime na wszystkich rynkach, na których platforma jest dostępna. Dzięki temu partnerstwu SkyShowtime i Paramount zapewnią wiodącym reklamodawcom dostęp do najwyższej jakości usług reklamowych na ponad...
MKiDN: wszystkie media publiczne oraz PAP w stanie likwidacji
Celem rozwiania wątpliwości Minister Kultury i Dziedzictwa Narodowego jako reprezentant Skarbu Państwa uprzejmie wyjaśnia, że wszystkie spółki mediów publicznych oraz Polska Agencja Prasowa, zostały skutecznie postawione w stan likwidacji, co jest potwierdzone wpisami do Krajowego Rejestru Sądowego. 
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2024 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764