logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

BADANIE: Black Friday w mediach

  PR 28.11.2015, przeczytano 788 razy
ilustracjastrzałka

Moda na czarny piątek przywędrowała do nas zza Oceanu i cieszy się coraz większą popularnością zarówno w mediach, jak i wśród konsumentów. Marki kuszą atrakcyjnymi promocjami i zniżkami, a „PRESS-SERVICE Monitoring Mediów” przygotował podsumowanie medialności akcji. 


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/black-friday-w-mediach,26689,artykul.html

W USA Black Friday stał się synonimem radykalnych obniżek cen i zakupowego szału. Przypada tuż po Święcie Dziękczynienia i jest doskonałą okazją do nabycia pierwszych prezentów gwiazdkowych. Niektóre sklepy oferują rabaty nawet do 90%! Do tego dochodzą często także dodatkowe bonusy np. darmowa wysyłka. Tradycja ta u nas dopiero raczkuje, ale w social media można wyraźnie zaobserwować ożywienie internautów, którzy gorąco komentują Black Friday.

Od środy w prasie, internecie (bez social media) i RTV opublikowano aż 2,6 tys. materiałów, nawiązujących do piątkowych wyprzedaży. Zdecydowana większość, bo aż 98 proc. to źródła internetowe. Informacje pochodzą głównie z mediów ogólnych oraz branżowych, które informują o zniżkach poszczególnych marek i przygotowanych atrakcjach.

#BlackFriday na Facebooku

Najintensywniej zareagowały media społecznościowe - 5,7 tys. materiałów na Facebooku i Twitterze. Internauci zdecydowanie częściej pisali o Black Friday na Fb – 77 proc. przekazu. W sam piątek do godz. 12.00 zmonitorowano aż 1,7 tys. wpisów i komentarzy. Natomiast na Tt 354 tweety. 

- Akcja „Black Friday” jest bardziej widoczna na Facebooku, ponieważ to tam firmy prowadzą intensywnie swoje działania marketingowe i PR. Analiza „PRESS-SERVICE Monitoring Mediów” potwierdza, że portal Zuckerberga to nadal najpopularniejszy kanał komunikacyjny oraz wizerunkowy dla marek. Twitter bardziej sprawdza się i szybciej reaguje w przypadku działań budzących skrajne emocje, czy tych niespodziewanych, czego dowodem może być  np. natychmiastowy skok popularności medialnej Anity Włodarczyk na Twitterze po rekordowym rzucie w sierpniu – komentuje Alicja Dahlke-Jurgowiak, specjalista ds. marketingu i PR.

Źródło: PRESS-SERVICE Monitoring Mediów

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

SkyShowtime i Paramount: wyłączne partnerstwo w sprzedaży reklam
SkyShowtime i Paramount Advertising International ogłosiły dziś zawarcie umowy na wyłączność, na mocy której Paramount zajmie się sprzedażą reklam w serwisie SkyShowtime na wszystkich rynkach, na których platforma jest dostępna. Dzięki temu partnerstwu SkyShowtime i Paramount zapewnią wiodącym reklamodawcom dostęp do najwyższej jakości usług reklamowych na ponad...
MKiDN: wszystkie media publiczne oraz PAP w stanie likwidacji
Celem rozwiania wątpliwości Minister Kultury i Dziedzictwa Narodowego jako reprezentant Skarbu Państwa uprzejmie wyjaśnia, że wszystkie spółki mediów publicznych oraz Polska Agencja Prasowa, zostały skutecznie postawione w stan likwidacji, co jest potwierdzone wpisami do Krajowego Rejestru Sądowego. 
The Eastern Frontier Initiative: regionalny sojusz dziennikarski
Projekt TEFI, czyli The Eastern Frontier Initiative stworzyli pod koniec 2023 r. czołowi wydawcy z Polski, Słowacji, Węgier i Rumunii, wśród których znalazły się “Wyborcza", SME, 444.hu i PressOne oraz holenderski portal śledczy Bellingcat. Celem konsorcjum, współzałożonego przez Komisję Europejską, jest regionalny sojusz dziennikarski skupiający się na wyzwaniach...
Portal O2.pl stawia na treści regionalne i powiększa redakcję
Nowe hasło „Blisko ludzi” będzie promować o2.pl, piątą co do wielkości Stronę Główną wśród portali internetowych w Polsce. W ostatnich miesiącach skład redakcji zwiększył się niemal dwukrotnie, od marca na jej czele stanął Jacek Stańczyk. Zgodnie z nową strategią rozwoju w serwisie pojawiać się będzie jeszcze więcej treści regionalnych.
Zielony Onet - nowa platforma dla ekologicznie świadomych
Ringier Axel Springer Polska uruchamia serwis internetowy, który ma na celu dostarczanie bieżących informacji w tematach związanych z ekologią, klimatem oraz szeroko rozumianą przyrodą. Zielony Onet jest bazą wiedzy na temat środowiska naturalnego, oferując użytkownikom szeroki wachlarz treści – od reportaży i artykułów po raporty i analizy najnowszych badań...
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2024 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764