logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

BADANIE: Content marketing wg IAB - bezpłatny raport

   25.02.2017, przeczytano 661 razy

Z narzędzi content marketingu korzysta ponad 80% polskich firm, jednocześnie 1/3 z nich deklaruje, że nie ma strategii prowadzenia takich działań. Tylko 8% zleca tworzenie treści na zewnątrz, a najpopularniejszym kanałami ich dystrybucji pozostają social media, firmowa strona i e-mailing. To wnioski płynące z badania przeprowadzonego przez Grupę Roboczą Content Marketing i Reklama Natywna działającą przy IAB Polska.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/content-marketing-wg-iab---bezplatny-raport,31596,artykul.html

Badanie zostało przeprowadzone na grupie marketerów, pracowników agencji i sieci reklamowych oraz agencji PR w okresie kwiecień-sierpień 2016. Zagadnienia poruszone w badaniu dotyczyły zarówno strategii, używanych narzędzi, procesu organizacji w firmie, jak i planowanych wydatków na działania content marketingowe. O ile branża zdaje sobie sprawę z atrakcyjności i potencjału drzemiącego w tej formie komunikacji, o tyle wyniki badania pokazują szczegółowo, na jakim etapie jest rynek polski.

Celem badania było sprawdzenie świadomości polskich marketerów oraz zbadanie potencjału, jaki niesie ze sobą ten typ komunikacji marketingowej. Na rynku istnieje wiele definicji content marketingu, tak więc postanowiliśmy sprawdzić, w jaki sposób jest realizowany przez polskich marketerów. – mówi Beata Żebrowska, szef Grupy Roboczej Content Marketing i Reklama Natywna IAB Polska.

Z badania wynika, że narzędzia content marketingu wykorzystywane przez polskie firmy służą przede wszystkim do budowania wizerunku i świadomości marki. Z różnych jego narzędzi korzysta już przeszło 80% badanych. Jednak aż 1/3 z nich deklaruje, że nie ma strategii prowadzenia takich działań.

Tworzenie lub publikacja treści są zlecane firmom zewnętrznym w niewielkim stopniu (8%). Być może dlatego na rynku stosunkowo niewiele pojawia się innowacyjnych projektów content marketingowych, a najczęściej wybieranymi kanałami dystrybucji treści pozostają sprawdzone i „bezpieczne” social media (86%), firmowa strona (66%) czy e-mailing (65%). Za najskuteczniejsze narzędzia content marketingu zostały uznane natomiast artykuły eksperckie i informacyjne publikowane na serwisach zewnętrznych.

Wyniki badania stanowią pomyślną prognozę dla rozwoju content marketingu– ponad 40% ankietowanych zadeklarowało wzrost wydatków na ten cel.

  • Szczegółowa analiza wyników badania dostępna jest w Raporcie, który można pobrać bezpłatnie (PDF)

Źródło: IAB Polska

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Nowy Europejski Bauhaus 2024. Relacja z Festiwalu.
Przewodnicząca Komisji Europejskiej Ursula von der Leyen, w swoim przemówieniu inaugurującym Festiwal Nowy Europejski Bauhaus podkreśliła, że jest przekonana, iż inicjatywa ta będzie odgrywać w przyszłości coraz większą rolę w kształtowaniu zrównoważonych sektorów gospodarki w Europie. W programie tegorocznego Festiwalu, poza naturalnie łączoną z projektem branżą...
Prime Choice - Jakub Józef Orliński w kampanii PRM.com
PRM to nowa marka na mapie Europy, która powstała z myślą o społeczności modowej awangardy wrażliwej na piękno, estetykę i jakość. W jej ofercie znajdziemy marki z najwyżej półki, łącząc high-end ze stylem miejskim. Marka miksuje modę z kulturą, co idealnie prezentuje w pierwszej odsłonie kampanii ,,PRIME CHOICE”, której twarzą został światowej...
„Dizajn na fali” w Muzeum Sztuki i Techniki Japońskiej Manggha
Trwa cykl rozmów o polskim dizajnie ,,Dizajn na fali” w Muzeum Sztuki i Techniki Japońskiej Manggha w Krakowie. W gronie uznanych gości odbywają się dyskusje nie tylko o jakości kształcenia przyszłych projektantów, ale również o sposobach pogłębiania świadomości producentów, przedstawicieli władz i konsumentów dobrego wzornictwa....
Lidl z kampanią UEFA Euro 2024: Lidl Kids Team
Jako Oficjalny Partner UEFA EURO 2024, Lidl Polska rozpoczyna program Lidl Kids Team, w ramach którego dzieci mają szansę wyjść na murawę razem z polskimi zawodnikami przed meczami UEFA EURO 2024! Sieć ogłasza konkurs, w ramach którego rodzice lub opiekunowie mogą wygrać miejsce w Lidl Kids Team dla swojego dziecka w wieku od 6 do 10 lat – niezależnie od płci,...
Zostań Aquaphorianinem – kampania reklamowa Aquaphor
Międzynarodowy koncern AQUAPHOR, producent filtrów do wody z zakładami produkcyjnymi w Estonii (UE) , coraz silniej działa na polskim rynku, kreując potrzeby filtracji wody, a także promując zmiany na lepsze. Ściśle łączy się to z misją firmy, którą jest zapewnienie czystej wody wszystkim mieszkańcom naszej planety poprzez zmianę wody na...
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2024 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764