logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

BADANIE: Czy Kurek przyćmił Lewandowskiego?

  PR 08.10.2018, przeczytano 389 razy

Mistrzostwa Świata w Piłce Siatkowej Mężczyzn dobiegły końca. Polacy wrócili z Turynu ze złotymi medalami, a przez media społecznościowe oraz media tradycyjne przetoczyła się dyskusja na temat tego, który sport jest ulubionym sportem Polaków i dlaczego jest to piłka nożna, choć w tej dyscyplinie na poziomie międzynarodowym trudno o jakiekolwiek sukcesy, nie mówiąc o porównywalnych.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/czy-kurek-przycmil-lewandowskiego,379661,artykul.html

Bez wątpienia na lidera tej reprezentacji wyrósł Bartosz Kurek. Tym stwierdzeniem absolutnie nie umniejszamy znaczenia Michała Kubiaka – kapitana zespołu, o którym mówi się, że ma wręcz magiczny wpływ na kolegów z zespołu. Atakujący reprezentacji Polski został wybrany MVP mistrzostw świata, czyli najbardziej wartościowym graczem turnieju, a w kraju nad Wisłą wybuchła Kurkomania.

ilustracjastrzałka

Jak ten ogromny sukces przełożył się na obecność Kurka w social mediach i wreszcie… czy pokonał w okresie mistrzostw swoją popularnością Roberta Lewandowskiego, gwiazdę piłkarskiej reprezentacji Polski i Bayernu Monachium? Agencja Abanana postanowiła to sprawdzić, korzystając z narzędzia Unamo.

Od 9 do 30 września na temat Bartosza w social mediach w Polsce pojawiło się ponad 113 tys. wzmianek. Wpisy o naszym bohaterze polubiło ponad 397 tys. osób, skomentowało ponad 31 tys., a ponad 22 tys. je udostępniło. Z informacją o Kurku użytkownicy internetu mieli styczność ponad 16 mln razy, co przełożyło się na ekwiwalent reklamowy w wysokości ponad 3,7 mln zł. Najwięcej oczywiście w dniu finału.

ilustracjastrzałka

Pewnie powiecie, że to dużo. Spójrzmy zatem na liczby, które wygenerował w tym czasie Robert Lewandowski w tym samym okresie. Przypominamy Wam tylko, że w tym okresie Polak nie brał udziału w mistrzostwach świata i nie zdobył tam żadnego medalu.

ilustracjastrzałka

Ponad 181 tys. wzmianek, ponad 4,2 mln polubień wpisów o „Lewym”, a do tego ponad 75 tys. komentarzy i ponad 25 tys. udostępnień. Efekt? Informacje o Robercie zostały wyświetlone ponad 88 mln razy, a AVE wyniosło około 13 mln zł.

ilustracjastrzałka

- Kurek wygrał z Robertem znacząco w dniu finału mistrzostw świata, ale … czy mogło być inaczej? O Robercie pojawiło się wtedy ponad 9 tys. wzmianek, o Kurku ponad 23 tys. Co ciekawe, “Lewy” w tym dniu nie zagrał żadnego (!) meczu. Ale cóż tu komentować, skoro światowe federacje omawianych dyscyplin płacą następująco: za mistrzostwo świata w piłce nożnej – 38 mln dolarów, za mistrzostwo świata w siatkówce – 200 000. Tak, to nie pomyłka, tylko 200 tys. dolarów – twierdzi Maks Michalczak, PR Manager agencji Abanana.

ilustracjastrzałka

Źródło: Abanana

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Zestawienie Youtube Ads Leaderboard za lipiec 2019 r.
Wszystkie spoty w lipcowym zestawieniu YouTube Ads Leaderboards powstały przy udziale osób znanych z telewizji, mediów społecznościowych czy świata muzyki. Niekwestionowanym zwycięzcą tej edycji jest Play - dwie reklamy tej marki uplasowały się na podium zdobywając złoto i brąz. Druga lokata przypadła marce Lidl i jej wideo z udziałem twórców kanału...
Sztab Generalny Wojska Polskiego, Dowództwo Generalne Rodzajów Sił Zbrojnych, Dowództwo Operacyjne Rodzajów Sił Zbrojnych, Dowództwo Wojsk Obrony Terytorialnej, Inspektorat Wsparcia Sił Zbrojnych, Komenda Główna Żandarmerii Wojskowej oraz Dowództwo Garnizonu Warszawa od 20 sierpnia mają nowe strony internetowe zintegrowane z...
Onet.pl najczęściej cytowanym medium w lipcu 2019
W rankingu najczęściej cytowanych mediów w lipcu pierwsze miejsce zajął portal Onet.pl  – podaje IMM w najnowszym raporcie „Najbardziej opiniotwórcze media w Polsce”. Na kolejnych miejscach znalazły się Wirtualna Polska oraz telewizja TVN24.
Robert Larsson objął stanowisko Chief Revenue Officera w Yieldbird
W sierpniu br. do zespołu Yieldbird, firmy z Grupy Agora specjalizującej się w optymalizacji zasobów reklamowych wydawców, dołączył Robert Larsson. Na nowo utworzonym stanowisku będzie odpowiedzialny za wzrost przychodów firmy.
Wirtualna Polska z programem dla Link4
WP brand studio wyprodukowało dla LINK4 sześcioodcinkowy cykl „Mamy mają moc”. Biorą w nim udział kobiety, które opowiadają, jak poradziły sobie z różnymi przeciwnościami losu związanego z macierzyństwem. Program jest częścią kampanii LINK4 Mama.
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2019 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764