logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

BADANIE: Czy Kurek przyćmił Lewandowskiego?

  PR 08.10.2018, przeczytano 352 razy

Mistrzostwa Świata w Piłce Siatkowej Mężczyzn dobiegły końca. Polacy wrócili z Turynu ze złotymi medalami, a przez media społecznościowe oraz media tradycyjne przetoczyła się dyskusja na temat tego, który sport jest ulubionym sportem Polaków i dlaczego jest to piłka nożna, choć w tej dyscyplinie na poziomie międzynarodowym trudno o jakiekolwiek sukcesy, nie mówiąc o porównywalnych.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/czy-kurek-przycmil-lewandowskiego,379661,artykul.html

Bez wątpienia na lidera tej reprezentacji wyrósł Bartosz Kurek. Tym stwierdzeniem absolutnie nie umniejszamy znaczenia Michała Kubiaka – kapitana zespołu, o którym mówi się, że ma wręcz magiczny wpływ na kolegów z zespołu. Atakujący reprezentacji Polski został wybrany MVP mistrzostw świata, czyli najbardziej wartościowym graczem turnieju, a w kraju nad Wisłą wybuchła Kurkomania.

ilustracjastrzałka

Jak ten ogromny sukces przełożył się na obecność Kurka w social mediach i wreszcie… czy pokonał w okresie mistrzostw swoją popularnością Roberta Lewandowskiego, gwiazdę piłkarskiej reprezentacji Polski i Bayernu Monachium? Agencja Abanana postanowiła to sprawdzić, korzystając z narzędzia Unamo.

Od 9 do 30 września na temat Bartosza w social mediach w Polsce pojawiło się ponad 113 tys. wzmianek. Wpisy o naszym bohaterze polubiło ponad 397 tys. osób, skomentowało ponad 31 tys., a ponad 22 tys. je udostępniło. Z informacją o Kurku użytkownicy internetu mieli styczność ponad 16 mln razy, co przełożyło się na ekwiwalent reklamowy w wysokości ponad 3,7 mln zł. Najwięcej oczywiście w dniu finału.

ilustracjastrzałka

Pewnie powiecie, że to dużo. Spójrzmy zatem na liczby, które wygenerował w tym czasie Robert Lewandowski w tym samym okresie. Przypominamy Wam tylko, że w tym okresie Polak nie brał udziału w mistrzostwach świata i nie zdobył tam żadnego medalu.

ilustracjastrzałka

Ponad 181 tys. wzmianek, ponad 4,2 mln polubień wpisów o „Lewym”, a do tego ponad 75 tys. komentarzy i ponad 25 tys. udostępnień. Efekt? Informacje o Robercie zostały wyświetlone ponad 88 mln razy, a AVE wyniosło około 13 mln zł.

ilustracjastrzałka

- Kurek wygrał z Robertem znacząco w dniu finału mistrzostw świata, ale … czy mogło być inaczej? O Robercie pojawiło się wtedy ponad 9 tys. wzmianek, o Kurku ponad 23 tys. Co ciekawe, “Lewy” w tym dniu nie zagrał żadnego (!) meczu. Ale cóż tu komentować, skoro światowe federacje omawianych dyscyplin płacą następująco: za mistrzostwo świata w piłce nożnej – 38 mln dolarów, za mistrzostwo świata w siatkówce – 200 000. Tak, to nie pomyłka, tylko 200 tys. dolarów – twierdzi Maks Michalczak, PR Manager agencji Abanana.

ilustracjastrzałka

Źródło: Abanana

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Zestawienie Youtube Ads Leaderboard za maj 2019 r.
Maj okazał się kolejnym miesiącem, w którym użytkownicy stawiali przede wszystkim na doznania muzyczne. Powrót Męskiego Grania do rankingu po zeszłorocznych sukcesach okazał się wyjątkowo udany, ponieważ piosenka „Sobie i wam” zadebiutowała na pierwszym miejscu. Aż dwie pozycje majowego rankingu - druga i czwarta - przypadły, odnoszącej coraz...
25 czerwca, we wtorek na Stadionie Śląskim w Chorzowie odbędzie się śląska edycja MediaLeaders, inicjatywy Piotra Zielińskiego, wydawcy Dzień Dobry TVN. Spotkanie zorganizuje Icon Strategies. Patronować mu będzie Polskie Stowarzyszenie Public Relations.
HGA Media zmienia się w Grupę Iberion
Grupa mediowa HGA Media przekształca się w Grupę IBERION. Realizuje nową strategię zakładającą poszerzenie portfolio o portale tematyczne, zmiany kadrowe, otwarcie biura reklamy oraz inwestycje w najnowsze technologie digitalowe ze szczególnym naciskiem na sektor mobile. Rebranding spółki obejmuje m.in. nazwę oraz identyfikację wizualną.
Prezes Radia Kolor: Wszystkie stacje prywatne są przeciwne cyfryzacji
– Cyfryzacja radiofonii w systemie DAB+ jest procesem nie do zatrzymania, mimo że większość dużych rozgłośni jest jej przeciwna – mówi Alina Strześniewska, prezes Radia Kolor. Dodaje, że w tej chwili są na próbnych emisjach we Wrocławiu i w Gdańsku, a już w przyszłym tygodniu będą składać wniosek na Warszawę. O planach...
„Miesiąc z rekinami
Od premiery „Szczęk” Stevena Spielberga, spiczasta płetwa tnąca fale wywołuje dreszcz emocji, nawet widziana wyłącznie na ekranie telewizora. Rekiny wywołują strach i ogromną ciekawość. Te emocje wzbudzi też „Miesiąc z rekinami” na National Geographic Wild.
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2019 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764