logo
WIADOMOŚCI

Badanie: Czy Kurek przyćmił Lewandowskiego?

  PR 08.10.2018, przeczytano 222 razy

Mistrzostwa Świata w Piłce Siatkowej Mężczyzn dobiegły końca. Polacy wrócili z Turynu ze złotymi medalami, a przez media społecznościowe oraz media tradycyjne przetoczyła się dyskusja na temat tego, który sport jest ulubionym sportem Polaków i dlaczego jest to piłka nożna, choć w tej dyscyplinie na poziomie międzynarodowym trudno o jakiekolwiek sukcesy, nie mówiąc o porównywalnych.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/badanie%3A-czy-kurek-przycmil-lewandowskiego,379661,artykul.html

Bez wątpienia na lidera tej reprezentacji wyrósł Bartosz Kurek. Tym stwierdzeniem absolutnie nie umniejszamy znaczenia Michała Kubiaka – kapitana zespołu, o którym mówi się, że ma wręcz magiczny wpływ na kolegów z zespołu. Atakujący reprezentacji Polski został wybrany MVP mistrzostw świata, czyli najbardziej wartościowym graczem turnieju, a w kraju nad Wisłą wybuchła Kurkomania.

ilustracjastrzałka

Jak ten ogromny sukces przełożył się na obecność Kurka w social mediach i wreszcie… czy pokonał w okresie mistrzostw swoją popularnością Roberta Lewandowskiego, gwiazdę piłkarskiej reprezentacji Polski i Bayernu Monachium? Agencja Abanana postanowiła to sprawdzić, korzystając z narzędzia Unamo.

Od 9 do 30 września na temat Bartosza w social mediach w Polsce pojawiło się ponad 113 tys. wzmianek. Wpisy o naszym bohaterze polubiło ponad 397 tys. osób, skomentowało ponad 31 tys., a ponad 22 tys. je udostępniło. Z informacją o Kurku użytkownicy internetu mieli styczność ponad 16 mln razy, co przełożyło się na ekwiwalent reklamowy w wysokości ponad 3,7 mln zł. Najwięcej oczywiście w dniu finału.

ilustracjastrzałka

Pewnie powiecie, że to dużo. Spójrzmy zatem na liczby, które wygenerował w tym czasie Robert Lewandowski w tym samym okresie. Przypominamy Wam tylko, że w tym okresie Polak nie brał udziału w mistrzostwach świata i nie zdobył tam żadnego medalu.

ilustracjastrzałka

Ponad 181 tys. wzmianek, ponad 4,2 mln polubień wpisów o „Lewym”, a do tego ponad 75 tys. komentarzy i ponad 25 tys. udostępnień. Efekt? Informacje o Robercie zostały wyświetlone ponad 88 mln razy, a AVE wyniosło około 13 mln zł.

ilustracjastrzałka

- Kurek wygrał z Robertem znacząco w dniu finału mistrzostw świata, ale … czy mogło być inaczej? O Robercie pojawiło się wtedy ponad 9 tys. wzmianek, o Kurku ponad 23 tys. Co ciekawe, “Lewy” w tym dniu nie zagrał żadnego (!) meczu. Ale cóż tu komentować, skoro światowe federacje omawianych dyscyplin płacą następująco: za mistrzostwo świata w piłce nożnej – 38 mln dolarów, za mistrzostwo świata w siatkówce – 200 000. Tak, to nie pomyłka, tylko 200 tys. dolarów – twierdzi Maks Michalczak, PR Manager agencji Abanana.

ilustracjastrzałka

Źródło: Abanana

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale:

Z początkiem października br. nastąpiły zmiany w Działach Programowym i Licencji spółki Kino Polska TV SA. Dyrektor Programową kanału Stopklatka TV została Jowita Buchman, na stanowisko Dyrektora Programowego kanału Kino Polska awansował Paweł Zająkała, a kanału Kino Polska Muzyka – Marzena Mikłaszewicz. Magdalena Błasiak-Bielińska awansowała na stanowisko...
„Nino o biznesie” w Wirtualnej Polsce
„Nino o biznesie” to nowy program wideo WP, przygotowany przez redakcję money.pl. Prowadząca Nino Dzhikiya zaprasza ludzi ze świata biznesu, motoryzacji i nowych technologii. Emisja w każdy poniedziałek.
Onet.pl najbardziej opiniotwórczym medium września 2018
W rankingu najczęściej cytowanych mediów za wrzesień pierwsze miejsce zajął portal Onet.pl,  wyprzedzając Wirtualną Polskę – podaje IMM w najnowszym raporcie „Najbardziej opiniotwórcze media w Polsce”. Na kolejnych miejscach nalazły się dziennik „Rzeczpospolita” oraz TVN24. Wysoką pozycję Onet.pl zawdzięcza m.in. szerokiemu...
Konkret24 – nowy projekt dziennikarski TVN i Discovery Polska
Grupa TVN i Discovery Polska uruchomiła nowy portal dziennikarski w internecie – Konkret24, który będzie wyłapywał, piętnował i pokazywał czym jest manipulacja. Głównym celem projektu jest stworzenie innowacyjnego, nowoczesnego rozwiązania pozwalającego na walkę ze zjawiskiem dezinformacji nie tylko poprzez wysokiej jakości dziennikarstwo, ale także...
Agata Papis-Maniecka Dyrektor Marketingu Kino Polska TV
Z początkiem października nastąpiły zmiany w Dziale Marketingu Kino Polska TV SA. Do zespołu dołączyła Agata Papis-Maniecka, która objęła funkcję Dyrektor Marketingu. Raportują do Niej m.in. Agata Kwiatkowska i Katarzyna Socha.
 
Signs.pl - Portal polskiej reklamy wizualnej
© 1997-2018 ICOS
. Wszystkie prawa zastrzeżone